Argenta pensioenspaarfonds
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: Argenta pensioenspaarfonds
Los van het feit dat de koers mss niet correct weergegeven is: +1anonymous schreef:Is misschien off-topic in deze draad, maar dat bestaat:Zodiak schreef:Zolang men geen pensioenformule uitvindt waarbij men van in het begin exact zegt "kijk, als je zoveel spaart elke maand, gedurende zovele jaren, dan ontvang je zoveel op je pensioenleeftijd" is geen enkele van die pensioenspaar-uitvindingen te vertrouwen. Die zijn allemaal op maat van de banken geschreven, en enkel bedoeld om de banken rijk te maken, niét de gepensionneerde!
Een pensioenspaarverzekering ipv een pensioenspaarfonds.
Vele mensen doen aan pensioensparen en vergeten twee belangrijke zaken:
- vaak is dit een beleggingsfonds en dus beursgevoelig, ongeacht defensief of dynamisch
- bij uiteindelijke opname komt de staat ook nog eens mooi langs de kassa
- vaak is dit een beleggingsfonds en dus beursgevoelig, ongeacht defensief of dynamisch
@jupi.
+1
+1
Ook hier weer correcte info mensen aub.jupi schreef:Vele mensen doen aan pensioensparen en vergeten twee belangrijke zaken:
Op 60 jaar worden er deelbewijzen verkocht om de voorheffing te betalen.
Daarna wordt er niks meer afgehouden.
Estate Guru believer.
-
- Hero Member
- Contacteer:
@Jupi u heeft weinig vertrouwen in de mensheid als je denkt dat ze echt zo schaapachtig zijn. Het interesseert ze misschien niet maar dat betekend niet dat ze het vergeten
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Oké, hier zat ik fout. Dacht dat dit pas bij afkoop gebeurde.Op 60 jaar worden er deelbewijzen verkocht om de voorheffing te betalen.
Merci voor de rechtzetting
Dus als op dat moment (60ste met eindbelasting) de beurs laag staat dan moet je veel deelbewijzen verkopen dan als de beurs hoog staat. Dan ben je serieus 'bestolen', aangezien het beter is die deelbewijzen op dat moment nog wat te laten staan zodat de koers kan herstellen. Niet?platin schreef: ↑19 januari 2017, 16:36Ook hier weer correcte info mensen aub.jupi schreef:Vele mensen doen aan pensioensparen en vergeten twee belangrijke zaken:
Op 60 jaar worden er deelbewijzen verkocht om de voorheffing te betalen.
Kronkels kronkelsglenn86 schreef: ↑6 november 2018, 21:04Dus als op dat moment (60ste met eindbelasting) de beurs laag staat dan moet je veel deelbewijzen verkopen dan als de beurs hoog staat. Dan ben je serieus 'bestolen', aangezien het beter is die deelbewijzen op dat moment nog wat te laten staan zodat de koers kan herstellen. Niet?
Als de beurs laag staat is er minder te rapen voor de staat.
geen kronkels toch? De staat gaat bij afhalen van hun deel louter kijken naar een fictief rendement. Of de beurzen nu hoog of laag staan, ze halen evenveel af. Dusja, het is te hopen dat de beurzen hoog staan als ik 60 ben (maar tegen dan zijn de regels nog eens 50 keer veranderd)
Als de beurs laag staat wacht je maar met verkopen. Je mag een pensioenspaarfonds zolang bijhouden als je zelf wil.
Volgens wikifin.be:
Volgens wikifin.be:
Uw pensioenspaarfonds heeft geen eindvervaldag. Vanaf uw 60ste verjaardag brengt de verkoop van uw pensioenspaarfonds geen extra belastingen meer mee. U kan vanaf dan geheel of gedeeltelijk verkopen wanneer u dat zelf wil.
ja, maar het gaat hier over de eindbelasting; En die wordt toch sowieso afgehouden op je 60ste (of ben ik verkeerd). Of de beurs nu hoog staat of niet, je betaald de belasting waarbij men een fictief rendement heeft van 4,75%. En dat is een vaststaand bedrag.
Als de beurs op dat moment laag staat: moet je meer deelbewijzen verkopen om dat bedrag te halen
Als de beurs hoger staat: moet je minder deelbewijzen verkopen.
Dus ook al staat de beurs laag en wacht je met verkopen, de fiscus wil op je 60ste toch die eindbelasting in handen hebben, niet?
Als de beurs op dat moment laag staat: moet je meer deelbewijzen verkopen om dat bedrag te halen
Dus ook al staat de beurs laag en wacht je met verkopen, de fiscus wil op je 60ste toch die eindbelasting in handen hebben, niet?
Zou niet aan psp doen ; die verdomme eind belasting.Lanius schreef: ↑7 november 2018, 17:14 ja, maar het gaat hier over de eindbelasting; En die wordt toch sowieso afgehouden op je 60ste (of ben ik verkeerd). Of de beurs nu hoog staat of niet, je betaald de belasting waarbij men een fictief rendement heeft van 4,75%. En dat is een vaststaand bedrag.
Hopelijk vormen ze het ipv verkopen om in een rente.
Dan pas gaat er reden zijn tot klagen.
En dat zijn ze al aan het becijferen voor de volgende regering wat het kan opbrengen.
Rente ipv alle centjes de kracht van verandering he .
Estate Guru believer.
De Roverheid moet er niet teveel aan prutsen. Als mensen geen eigen middelen hebben op hun pensioen, verplicht ons solidair stelsel hen om een tegemoetkoming te voorzien. Die steun door mutualiteiten en evt. Het OCMW is een pak duurder.
Ze zullen moeten zorgen dat mensen eigen geld hebben. Dus zorgen ze maar beter dat psp interessant blijft.
Als je slim bent leef je nu royaal en zorg je dat je tegen je pensioengerechtigde leeftijd een schuldenbergje hebt. De staat springt dan bij
Ze zullen moeten zorgen dat mensen eigen geld hebben. Dus zorgen ze maar beter dat psp interessant blijft.
Als je slim bent leef je nu royaal en zorg je dat je tegen je pensioengerechtigde leeftijd een schuldenbergje hebt. De staat springt dan bij
er is de eindbelasting, ok, maar er is ook de aftrek van je belastingen. Ik denk dat het al bij al geen slechte investering is (als de regels blijven zoals ze zijn...).
Denk je dat? Wie denk je dat uiteindelijk betaald: je kinderen en je neven en nichten.
Ik vind die houding heel egoistisch.
Ook, als je nu royaal leeft en dan van de staat, dan zal het verschil groot zijn. Zal je gelukkig zijn?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.