Poll: GSM - prepaid of abonnement
Re: Poll: GSM - prepaid of abonnement
MeOnline schreef:Ik heb een heel laag verbruik:
+/- 250mb per maand
+/- 80 SMS per maand
+/- 40 MIN bellen
En toch raak ik er maar niet uit wat voor mij de goedkoopste is...
Momenteel ben ik Mobile Vikings herlaadkaart 10 €
http://www.bestetarief.be/index.php
Ik heb de vrijheid genomen jouw gegevens in te vullen en daaruit komt Scarlet Red, Scarlet Prepaid 8€ en dan Dommel.
Zelf vind ik het niet altijd nuttig, omdat als je een zeer fluctuerend gebruik hebt (in de vakanties bel en surf ik veel), je tijdens de kalme maanden teveel betaalt met die vaste abonnementen en teveel als je in de drukke maanden buiten de bundel valt (en die zijn meestal redelijk prijzig).
Ik heb een herlaadkaart van Mobile vikings. Mijn verbruik is:
-smssen: 400 smssen per maand
- mobiel surfen: 450mb
-bellen: Max. 1 uur
10 euro prepaid bij MV is dus ideaal. Maar ik herlaad elke maand omdat ik continu online ben. Ik wil ook niet gebonden zijn aan een provider maar hoe zit dat met de abonnementen bij MV. Als ik voor hetzelfde bedrag herlaad kan ik ten allen tijde weg als het me niet meer aanstaat?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-smssen: 400 smssen per maand
- mobiel surfen: 450mb
-bellen: Max. 1 uur
10 euro prepaid bij MV is dus ideaal. Maar ik herlaad elke maand omdat ik continu online ben. Ik wil ook niet gebonden zijn aan een provider maar hoe zit dat met de abonnementen bij MV. Als ik voor hetzelfde bedrag herlaad kan ik ten allen tijde weg als het me niet meer aanstaat?
Bij Carrefour mobile kan je je sim geldig houden door elke 6 maanden, dacht ik, één betalende handeling te doen.Inversor schreef: Bij de meeste prepaid kaarten moet je minstens 1 keer per jaar herladen of je nummer wordt gedeactiveerd. Ik weet niet bij wie je bent, maar dit kan zeker niet voor iedereen...
Jaarlijks herladen is dan niet nodig.
Klopt.haelewyn schreef:Bij Carrefour mobile kan je je sim geldig houden door elke 6 maanden, dacht ik, één betalende handeling te doen. Jaarlijks herladen is dan niet nodig.
Mobile Vikings, een internet provider. Ikzelf heb een prepaid kaart van 10 euro. Mijn bundel gebruik ik op en dan heb ik nog steeds mijn tien euro voor de volgende maanden over .... Ik ben erg tevreden!
Voor de meeste profielen is JIM goedkoper omdat je met het overblijvende beltegoed opnieuw bundels kan kopen.
Beiden zitten op het netwerk van Base.
Beiden zitten op het netwerk van Base.
Mobile Vikings gaat stoppen met hun VoIP viking talk.
Erg jammer vind ik dat.
Erg jammer vind ik dat.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Welke apps bieden gelijkaardige VoIP service?
Gelijkaardig? Die Viking Talk werkte voor geen meter. Niet op WiFi en niet op 4G. Ik verstond de andere partij wel, maar telkens ik belde verstond de andere partij mij heel slecht.336 schreef:Welke apps bieden gelijkaardige VoIP service?
Ik heb een maand lang steeds Viking Talk gebruikt, kwestie om echt goed te kunnen testen. Na een maand belde ik op de gewone manier en kreeg van 2 verschillende mensen de vraag of ik een nieuwe telefoon had gekocht omdat de kwaliteit beter was.
Een goeie is Skype, maar die wordt door niemand gebruikt. Je kan ook beltegoed aankopen, maar geen idee of het perfect werkt om zo te bellen?
Ik gebruik al jaren skype omdat ik dat redelijk ok vind en omdat ik er onbeperkt mee naar vaste nummers bel.
Ik heb een tijdje geleden mijn vaste lijn opgezegd omdat ik de constante prijsverhogingen beu was.
Qua kwaliteit om gesprekken mee te doen was de vaste lijn echter 100 keer beter dan Skype.
Voor wie nog niet begonnen is met Voip, verwacht er geen perfectie van.
Een ketting is maar zo sterk als zijn zwakste schakel. Dat kan je eigen verbinding (wifi of 3G / 4G) zijn of skype zelf dat te lijden heeft onder zijn succes.
Tot nu toe vind ik dat je van VOIP nog steeds kan zeggen dat het goedkoop is .. maar minder goed dan klassiek bellen van kwaliteit.
De klassieke operatoren gebruiken zelf ook voip technologie maar bieden een betere kwaliteit dan eender welke voip-oplossing die ik al geprobeerd heb.
Wie een operator kent met goede prijzen en altijd goede verbindingen mag het hier gerust komen vertellen..
Ik heb een tijdje geleden mijn vaste lijn opgezegd omdat ik de constante prijsverhogingen beu was.
Qua kwaliteit om gesprekken mee te doen was de vaste lijn echter 100 keer beter dan Skype.
Voor wie nog niet begonnen is met Voip, verwacht er geen perfectie van.
Een ketting is maar zo sterk als zijn zwakste schakel. Dat kan je eigen verbinding (wifi of 3G / 4G) zijn of skype zelf dat te lijden heeft onder zijn succes.
Tot nu toe vind ik dat je van VOIP nog steeds kan zeggen dat het goedkoop is .. maar minder goed dan klassiek bellen van kwaliteit.
De klassieke operatoren gebruiken zelf ook voip technologie maar bieden een betere kwaliteit dan eender welke voip-oplossing die ik al geprobeerd heb.
Wie een operator kent met goede prijzen en altijd goede verbindingen mag het hier gerust komen vertellen..
Bellen met Skype kost 6.8 cent/min.
Viking Talk is 2.5 cent/min.
Daarom dat ik toch iets goedkoper als Skype zoek.
Localphone is een goedkoop alternatief voor skype: https://www.localphone.com/prices/b#pri ... eContainer
Thanks Idwjr. Deze kende ik nog niet.
@ 336
Skype is vooral goedkoop voor de abonnementen. Bv België vaste lijnen kost ergens tussen de 3 en 4 euro per maand. Vooral om veel mee te bellen. Ik had de laatste maand +1100 minuten dus heb ik het er wel uit. Een provider met een goede verbinding Is ook belangrijk.
@ 336
Skype is vooral goedkoop voor de abonnementen. Bv België vaste lijnen kost ergens tussen de 3 en 4 euro per maand. Vooral om veel mee te bellen. Ik had de laatste maand +1100 minuten dus heb ik het er wel uit. Een provider met een goede verbinding Is ook belangrijk.
Ik merk dat ik meer en meer met Whatsapp begin te telefoneren. Zelfs goedkoper met 4G. Gezien de populariteit van deze app (+/- 50% van mijn contacten heeft die) tov bv Skype (slechts 1 iemand uitgezonderd mijn vrouw), zou dit op termijn wel eens dé manier van telefoneren worden op mijn mobiele telefoon. Ook de belachelijke grens van 160 tekens voor een sms valt weg.336 schreef:Bellen met Skype kost 6.8 cent/min.
Telenet Triiing is rommel. Aangezien ik een forfait betaal voor alle gesprekken, zou dit voor mij ook "gratis" zijn, maar niemand verstaat me, zit veel vervorming op.
@ Inversor: als je tevreden bent met voice quality whatsapp...Ikke niet hoor.
@ Haelewyn: vooraleer je voip -heel onterecht- afschiet, welke hard/software gebruik je?! Laat ons daarmee beginnen.
@ Haelewyn: vooraleer je voip -heel onterecht- afschiet, welke hard/software gebruik je?! Laat ons daarmee beginnen.