Lange termijnsparen + veranderen van bank
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle langetermijnsparen aanbieders
Lange termijnsparen + veranderen van bank
Hallo,
ik ga binnenkort overstappen naar een andere bank, waar we onze lening genomen hebben.
Echter heb ik nog een Langetermijnsparen rekening bij Belfius. Ik heb reeds gebruikt gemaakt van het fiscale voordeel.
Zoals ik al gelezen heb, zou ik 33% boete moeten betalen indien ik mijn geld hieraf wil halen. Niet zo interessant dus.
Kan ik deze rekening laten slapen, of moet ik dan toch een zichtrekening houden bij Belfius en elke maand hiervoor betalen :/
Kan ik deze rekening laten overnemen door mijn nieuwe bank?
Alvast bedankt
ik ga binnenkort overstappen naar een andere bank, waar we onze lening genomen hebben.
Echter heb ik nog een Langetermijnsparen rekening bij Belfius. Ik heb reeds gebruikt gemaakt van het fiscale voordeel.
Zoals ik al gelezen heb, zou ik 33% boete moeten betalen indien ik mijn geld hieraf wil halen. Niet zo interessant dus.
Kan ik deze rekening laten slapen, of moet ik dan toch een zichtrekening houden bij Belfius en elke maand hiervoor betalen :/
Alvast bedankt
-
- Newbie
Re: Lange termijnsparen + veranderen van bank
Als je overschakelt naar Belfius Pulse (niet Pulse White, dus zonder kredietkaart), is het dan niet gratis?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
LTS is een contract. ( niks met zichtrekening te maken)kevbou schreef:Hallo,
Alvast bedankt
Dus u kan altijd vanaf een andere bank bij storten als u dat wenst.
Wel opletten minstens 5 jaar stortingen alvorens eventueel te laten bevriezen.
Estate Guru believer.
En kan je ook bijvoorbeeld voor één jaartje geen geld hierin meer stoppen of voor meerdere jaren?
Zijn er dan nadelen of kosten aan verbonden?
Info over het belastingsvoordeel als dat er nog is ?
Als je bijvoorbeeld in 2016 voor 2260 € hebt gestort in een langetermijnsparen tak21 (levensverzekering) met fiscaal voordeel dan komt er op je belastingsbrief bij "federale verminderingen" 678,00€- te staan bij de nr 1353.
Wil dit dan zeggen mocht je dat jaar geen 2260 € gestort hebben in dat langetermijnsparen dat je dan 678€ meer belastingen moet betalen of hoe word dit juist berekend? Hoeveel € zou ik dan MEER belastingen moeten betalen?
Zijn er dan nadelen of kosten aan verbonden?
Info over het belastingsvoordeel als dat er nog is ?
Als je bijvoorbeeld in 2016 voor 2260 € hebt gestort in een langetermijnsparen tak21 (levensverzekering) met fiscaal voordeel dan komt er op je belastingsbrief bij "federale verminderingen" 678,00€- te staan bij de nr 1353.
Wil dit dan zeggen mocht je dat jaar geen 2260 € gestort hebben in dat langetermijnsparen dat je dan 678€ meer belastingen moet betalen of hoe word dit juist berekend? Hoeveel € zou ik dan MEER belastingen moeten betalen?