Droogkast filter
Droogkast filter
Hallo,
De mousse in de filter van mijn warmtepomp droogkast is altijd bestoft. Logisch wat daarvoor dient het ding, om het stof tegen te houden.
Nu na 3 jaar is deze mousse / filterhelemaal op.
Een nieuwe kost online 10 euro. Veel geld voor een ding van 10 gram.
Iemand een tip waar je dit goedkoper kan vinden?
Ik wou eens in een dhz kijken maar had nu mss schrik dat dat ding wel eens warm kan worden (brandgevaar)
De mousse in de filter van mijn warmtepomp droogkast is altijd bestoft. Logisch wat daarvoor dient het ding, om het stof tegen te houden.
Nu na 3 jaar is deze mousse / filterhelemaal op.
Een nieuwe kost online 10 euro. Veel geld voor een ding van 10 gram.
Iemand een tip waar je dit goedkoper kan vinden?
Ik wou eens in een dhz kijken maar had nu mss schrik dat dat ding wel eens warm kan worden (brandgevaar)
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Droogkast filter
Ik volg even, ik had bij mijn droogkast een extra erbij en die is ook al bijna 'erdoor'.
Wat je wel moet doen, is die filter ook uitkuisen.. Niet zo simpel met water maar wat wel helpt is zachtjes met een kartelmes er overheen, dan heb je al het meeste mee, dan kan je de rest nog zo goed als mogelijk proberen uit te spoelen met water MAAR dus wel eerst droog het meeste eraf doen (en dat lukt hier dus het beste met een gekarteld mes
).
Wat je wel moet doen, is die filter ook uitkuisen.. Niet zo simpel met water maar wat wel helpt is zachtjes met een kartelmes er overheen, dan heb je al het meeste mee, dan kan je de rest nog zo goed als mogelijk proberen uit te spoelen met water MAAR dus wel eerst droog het meeste eraf doen (en dat lukt hier dus het beste met een gekarteld mes

Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat zijn geen gewone filters, maar epo-filters. Die houden ook het fijnstof en bacterien tegen. Van zodra je die filters wast of uitspoelt is de epo-functie verdwenen, en blaast je droogkast massa's fijn stof naar binnen. Het beste is om een buitenafvoer te hemmen, zoniet regelmatig die filters vernieuwen en zeker niet wassen.
Ik heb toevallig ook naar droogkasten gezien, afgelopen weekend.
Een droogkast met buitenafvoer is tegenwoordig niet gemakkelijk te vinden. Ze zijn bijna allemaal condenserend.
En moest het dan nog aangesloten kunnen worden op een afvoerleiding ... Maar nee, allemaal met een opvangbak.
Een droogkast met buitenafvoer is tegenwoordig niet gemakkelijk te vinden. Ze zijn bijna allemaal condenserend.
En moest het dan nog aangesloten kunnen worden op een afvoerleiding ... Maar nee, allemaal met een opvangbak.

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Het heeft voordelen én nadelen. Grote voordeel is dat de warmte niet verloren gaat maar in de ruimte blijft, een nadeel is echter dat de luchtvochtigheidsgraad binnen wel de hoogte in gaat.anonymous schreef:Een droogkast met buitenafvoer is tegenwoordig niet gemakkelijk te vinden. Ze zijn bijna allemaal condenserend.
Ik heb ook al jaaaren een condensatie-droogkast en ik had er al aan gedacht van een afvoer te voorzien achteraan in die afvoerbak en dan de leiding door een gat in de rug van de droogkast weg te lijden naar de afvoer. Op die manier raakt de bak niet vol. Maar nog geen tijd voor gehad om dat nader te bekijken. Die bak leeg maken is nu niet zoveel werk, het enige nadeel is dat de machine soms stil staat omdat de bak vol is terwijl je op dat moment dacht: 'Het zal wel al ver droog zijn...'
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Inderdaad.Spruitekop schreef:Grote voordeel is dat de warmte niet verloren gaat maar in de ruimte blijft, een nadeel is echter dat de luchtvochtigheidsgraad binnen wel de hoogte in gaat.
Wat betreft rechtstreeks naar de afvoer:
bij sommige droogkasten met verzamelbak is die mogelijkheid voorzien. Als je aan de achterkant van je droogkast het darmpje naar de verzamelbak ziet lopen (waterpompje beneden; afvoerbak boven), kan je daar meestal gewoon afkoppelen met een darmpje rechtstreeks richting afvoer...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Zal er eens naar kijken als ik ze nog eens verplaats. Bedankt voor de info Zapp0880 ! 

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Ik heb een rechtstreekse afvoer, maar gebruik rechtstreeks de opvangbak.
Ik gooi dat water in een emmer, zelfde emmer als van de overloop van de boiler en om de zoveel tijd gebruik ik deze om door de wc te sjassen.
Gierig is plezierig
Ik gooi dat water in een emmer, zelfde emmer als van de overloop van de boiler en om de zoveel tijd gebruik ik deze om door de wc te sjassen.
Gierig is plezierig

Vergeet niet dat het allerbeste is om uwe was op een drooglijn te laten drogen. In de winter binnen (in de garaag) en de zomer buiten (op het teras of de hof). Al die droogkasten zijn energieverslindend en wasgoed versleitend!
Droogkasten met buitenafvoer met hopen nog te koop, en van alle merken. Even googlen.anonymous schreef:Ik heb toevallig ook naar droogkasten gezien, afgelopen weekend.
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Mij werd wel degelijk gezegd dat je die kon afspoelen? Als dat echt zo is, dan is dat weer maar een reden om niet eens meer naar een bakstenen winkel te gaan.MarcD schreef:Dat zijn geen gewone filters, maar epo-filters. Die houden ook het fijnstof en bacterien tegen. Van zodra je die filters wast of uitspoelt is de epo-functie verdwenen, en blaast je droogkast massa's fijn stof naar binnen. Het beste is om een buitenafvoer te hemmen, zoniet regelmatig die filters vernieuwen en zeker niet wassen.

Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
Staat ook id handleiding dat je deze moet afspoelen en mag wassen zelfs....
De verkoper en Marc hebben beide gelijk.centiempje schreef:Mij werd wel degelijk gezegd dat je die kon afspoelen? Als dat echt zo is, dan is dat weer maar een reden om niet eens meer naar een bakstenen winkel te gaan.
Een gewone stoffilter (een stevig gaas in plastiek of metaaldraad, eventueel met een dunne schuimlaag erop) kan je gewoon voorzichtig proper maken. Een HEPA-filter (een dikker wollig ding dat ook bacteriën en allergenen enz. tegenhoudt) is bijzonder fragiel en verliest zijn nut als je hem nat maakt of er veel aan prutst.
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Deze is mijn filter:
http://www.directrepair.be/nl/filter-dp ... lsrc=aw.ds
Ik ben geen technicus, geen flauw idee hoe dit spul dus noemt.. Mag het gewassen worden of niet? Hoe dan ook, als het gewassen is, heeft het zeker nog (een deel? van zijn) nut, want houdt nog altijd een hoop stof tegen aangezien na een maand al een ganse laag op ligt
Ik ben geen technicus, geen flauw idee hoe dit spul dus noemt.. Mag het gewassen worden of niet? Hoe dan ook, als het gewassen is, heeft het zeker nog (een deel? van zijn) nut, want houdt nog altijd een hoop stof tegen aangezien na een maand al een ganse laag op ligt

Wassen zou ik niet doen, omdat het stof vermengt met water zich erin gaat vasthechten. Gewoon uitkloppen of stofzuigen.centiempje schreef:Deze is mijn filter: