Poll: GSM - prepaid of abonnement
Re: Poll: GSM - prepaid of abonnement
waarom spreekt hier niemand over Viber? Met viber-out bel je aan 1c/minuut wereltwijd. Opladen vanaf 89 cent.Inversor schreef:Ik merk dat ik meer en meer met Whatsapp begin te telefoneren. Zelfs goedkoper met 4G. Gezien de populariteit van deze app (+/- 50% van mijn contacten heeft die) tov bv Skype (slechts 1 iemand uitgezonderd mijn vrouw), zou dit op termijn wel eens dé manier van telefoneren worden op mijn mobiele telefoon. Ook de belachelijke grens van 160 tekens voor een sms valt weg.336 schreef:Bellen met Skype kost 6.8 cent/min.
Viking Talk is 2.5 cent/min.
Daarom dat ik toch iets goedkoper als Skype zoek.
Telenet Triiing is rommel. Aangezien ik een forfait betaal voor alle gesprekken, zou dit voor mij ook "gratis" zijn, maar niemand verstaat me, zit veel vervorming op.
gebruik ik al jaren.
Het onderzoeken waard, die Viber.
Alleszins, ik denk dat de trend duidelijk is: de klassieke telecom operatoren zullen serieus mogen hun tarieven aanpassen voor telefonie en texting, want immense concurrentie met o.a. voip via dataverkeer dat gratis of bijna gratis verloopt. Ik vraag mij dan ook af of ze niet protectionistisch zullen reageren door de prijs van dataverkeer, hoewel al niet goedkoop, te verhogen.
Alleszins, ik denk dat de trend duidelijk is: de klassieke telecom operatoren zullen serieus mogen hun tarieven aanpassen voor telefonie en texting, want immense concurrentie met o.a. voip via dataverkeer dat gratis of bijna gratis verloopt. Ik vraag mij dan ook af of ze niet protectionistisch zullen reageren door de prijs van dataverkeer, hoewel al niet goedkoop, te verhogen.
En het normale tarief is 0,10 euro/minuut. Trouwens Viking Talk was maar een flauw ding die amper werkte! Dus moeilijk te vergelijken.336 schreef:Bellen met Skype kost 6.8 cent/min.
Viking Talk is 2.5 cent/min.
Daarom dat ik toch iets goedkoper als Skype zoek.
Sent from my iPhone using Tapatalk
https://account.viber.com/en/call-belgiumMarcD schreef:waarom spreekt hier niemand over Viber? Met viber-out bel je aan 1c/minuut wereltwijd. Opladen vanaf 89 cent.Inversor schreef:
Ik merk dat ik meer en meer met Whatsapp begin te telefoneren. Zelfs goedkoper met 4G. Gezien de populariteit van deze app (+/- 50% van mijn contacten heeft die) tov bv Skype (slechts 1 iemand uitgezonderd mijn vrouw), zou dit op termijn wel eens dé manier van telefoneren worden op mijn mobiele telefoon. Ook de belachelijke grens van 160 tekens voor een sms valt weg.
Telenet Triiing is rommel. Aangezien ik een forfait betaal voor alle gesprekken, zou dit voor mij ook "gratis" zijn, maar niemand verstaat me, zit veel vervorming op.
gebruik ik al jaren.
Naar België 6,7 cent per minuut. Hoe komt het dan dat jij aan 1 cent per minuut kan bellen?
Libon, is een app van Orange. Heb er nu al een half uur mee gebeld.
Werkt veel vlotter dan Viking Talk, en kwaliteit is ook beter. Net zoals Vikign Talk is het hoofddoel om te belen naar landlines/GSM zonder dat andere een app hebben. 5 gratis minuten na installatie.
Naarmate je meer krediet ineens koopt, is de prijs lager. 1.6 cent/min (indien aangekocht per 9 euro). Afrekening per seconde vanaf de eerste seconde. Geen vervaldatum van krediet.
Verschil met andere gelijkaardige apps: het gekochte krediet is enkel geldig binnen een bepaalde markt (bv. enkel BE). Wil je ook nr Frankrijk bellen, moet je een pakketje krediet voor FR kopen. Pakketen zijn beschikbaar vanaf minder als een euro.
Stuur me een PM als ik je mag refereren. Dat brengt me 15 gratis minuten op.
Werkt veel vlotter dan Viking Talk, en kwaliteit is ook beter. Net zoals Vikign Talk is het hoofddoel om te belen naar landlines/GSM zonder dat andere een app hebben. 5 gratis minuten na installatie.
Naarmate je meer krediet ineens koopt, is de prijs lager. 1.6 cent/min (indien aangekocht per 9 euro). Afrekening per seconde vanaf de eerste seconde. Geen vervaldatum van krediet.
Verschil met andere gelijkaardige apps: het gekochte krediet is enkel geldig binnen een bepaalde markt (bv. enkel BE). Wil je ook nr Frankrijk bellen, moet je een pakketje krediet voor FR kopen. Pakketen zijn beschikbaar vanaf minder als een euro.
Stuur me een PM als ik je mag refereren. Dat brengt me 15 gratis minuten op.
VOIP is pas interessant wanneer je met je vaste telefoon of smartphone kan bellen naar een gsm of vaste lijn in de wereld zonder dat de tegenpartij de app moet installeren.
Maar over 4G en zelfs WiFi lopen die gesprekken niet supergoed.
6 cent/minuut is een goeie prijs. Al wat er onder zit is beter!
Maar over 4G en zelfs WiFi lopen die gesprekken niet supergoed.
6 cent/minuut is een goeie prijs. Al wat er onder zit is beter!
Inderdaad! En dat is precies wat Libon doet aan 1.6 cent/min.Kevva schreef:VOIP is pas interessant wanneer je met je vaste telefoon of smartphone kan bellen naar een gsm of vaste lijn in de wereld zonder dat de tegenpartij de app moet installeren.
Vind je? Ik betaal 5 cent per minuut zonder VOIP (Dommel). Binnen enkele weken vallen roaming kosten ook weg, dus dat zal voor heel Europa zijn.Kevva schreef: 6 cent/minuut is een goeie prijs. Al wat er onder zit is beter!
En zoals je zelf zegt, is de kwaliteit van heel wat VOIP diensten slecht, waarom zou ik dan 1 cent/min meer betalen?
Om even tot de kernvraag te komen :
Prepaid of abonnement : alles hangt af van je gebruik.
Voor mijn gebruik heb ik momenteel Scarlet Red voor 8 euro per maand, in abonnement.
Ik bel tegenwoordig een 70 minuten per maand, gebruik tussen de 40 en de 400 MB per maand en stuur een 4-500 SMS'en.
Voor 8 euro per maand ben ik er vanaf.. en dat vind ik prima zo.
Mijn ouders, met wie ik vaak en soms lang bel, heb ik een prepaid simkaartje van Scarlet gegeven. Ik bel hen onbeperkt voor 2 euro per maand.
Om te bellen naar vaste lijnen heb ik Skype, onbeperkt in BE, voor een dikke 3 euro per maand. Soms naar mijn ouders, van thuis uit. Vaak naar alles en nog wat waar ik iets te regelen heb. Soms al eens naar een kameraad met vaste lijn.
Wat ik al gebruikt heb :
Via PC Windows/ Android / Wifi / 3G / 4G
Viber, Yahoo, Skype, Voipbuster, Line, en ergens wel nog een paar.
Beste resultaat heb ik ovet het algemeen via PC (bedraad netwerk) + Skype. Maar het is nog verre van perfect (dat is de gewone vaste lijn of gsm ook niet meer).
Wie me iets kan aanbevelen dat zowel echt goed werkt als geen dure randapparatuur nodig heeft : ik dank diegene bij voorbaat voor elke tip.
Prepaid of abonnement : alles hangt af van je gebruik.
Voor mijn gebruik heb ik momenteel Scarlet Red voor 8 euro per maand, in abonnement.
Ik bel tegenwoordig een 70 minuten per maand, gebruik tussen de 40 en de 400 MB per maand en stuur een 4-500 SMS'en.
Voor 8 euro per maand ben ik er vanaf.. en dat vind ik prima zo.
Mijn ouders, met wie ik vaak en soms lang bel, heb ik een prepaid simkaartje van Scarlet gegeven. Ik bel hen onbeperkt voor 2 euro per maand.
Om te bellen naar vaste lijnen heb ik Skype, onbeperkt in BE, voor een dikke 3 euro per maand. Soms naar mijn ouders, van thuis uit. Vaak naar alles en nog wat waar ik iets te regelen heb. Soms al eens naar een kameraad met vaste lijn.
Wat ik al gebruikt heb :
Via PC Windows/ Android / Wifi / 3G / 4G
Viber, Yahoo, Skype, Voipbuster, Line, en ergens wel nog een paar.
Beste resultaat heb ik ovet het algemeen via PC (bedraad netwerk) + Skype. Maar het is nog verre van perfect (dat is de gewone vaste lijn of gsm ook niet meer).
Wie me iets kan aanbevelen dat zowel echt goed werkt als geen dure randapparatuur nodig heeft : ik dank diegene bij voorbaat voor elke tip.
Tegenwoordig kun je Skype-telefoons kopen. Je plugt die in op je netwerk en hebt een draagbare huistelefoon. Dus dat moet zowat het allergoedkoopste zijn dat er is.
Wat de oproepkwaliteit van die (particuliere) VOIP-telefoons is weet ik niet. Op het werk hebben ze er, maar dat zijn geen huis-tuin en keuken toestellen. Die op het werk zijn gelijkaardig met een standaard telefoon.
Wat de oproepkwaliteit van die (particuliere) VOIP-telefoons is weet ik niet. Op het werk hebben ze er, maar dat zijn geen huis-tuin en keuken toestellen. Die op het werk zijn gelijkaardig met een standaard telefoon.
Telefonie op de werkvloer bestaat uit 3 principes, afhankelijk van de centrale:
- Klassieke analoog
- Digitaal
- VOIP
Het eerste zijn de oorspronkelijke Belgacom lijnen zoals bij u thuis, maar dan tot aan uw bureau. Dat is uiteraard niet heel praktisch omdat een bedrijf met 50 telefoons dan 50 lijnen zou moeten hebben. Vandaag de dag zie je meestal nog slechts enkele analoge lijnen: naar een FAX toestel (als dat er nog is), een nood telefoon (in de EHBO, in de lift...)
Deze lijn werkt nog bij stroomuitval! De bedrading is 2draads (RJ11 outlet bijv.)
De lift telefoonlijn is in veel gevallen al vervangen door een sim kaart GSM box.
Ook veel telefooncentrales hebben een sim kaart GSM box als bijkomende 'analoge' lijn, het uitgaande gesprek lijkt dan wel van een 04... nummer te komen. De reden dat men dit vroeger heeft toegepast is omdat GSM naar GSM gesprekken toen een voordeliger tarief hadden dan vast naar GSM. Door eenmaking en vereenvoudiging tarieven zal je dit niet vaak meer zien.
Digitaal is het meest toegepaste type op de werkvloer. Deze toestellen worden met een RJ45 outlet verbonden en maken gebruik van de 'horizontale' netwerkbekabling UTP... Ze worden dan wel aan de telefooncentrale gepatched ipv naar een netwerkswitch. Binnen de telefooncentrale worden de digitale signalen omgezet naar analoge. Zo kan je met 50 toestellen bijvoorbeeld 4 analoge lijnen delen.
Een digitale centrale kan hybride of volledig VOIP zijn. In het laatste geval komen de analoge lijnen niet langer binnen, de telefooncentrale is zelf verbonden met een netwerkswitch en zo met "the cloud".
- Klassieke analoog
- Digitaal
- VOIP
Het eerste zijn de oorspronkelijke Belgacom lijnen zoals bij u thuis, maar dan tot aan uw bureau. Dat is uiteraard niet heel praktisch omdat een bedrijf met 50 telefoons dan 50 lijnen zou moeten hebben. Vandaag de dag zie je meestal nog slechts enkele analoge lijnen: naar een FAX toestel (als dat er nog is), een nood telefoon (in de EHBO, in de lift...)
Deze lijn werkt nog bij stroomuitval! De bedrading is 2draads (RJ11 outlet bijv.)
De lift telefoonlijn is in veel gevallen al vervangen door een sim kaart GSM box.
Ook veel telefooncentrales hebben een sim kaart GSM box als bijkomende 'analoge' lijn, het uitgaande gesprek lijkt dan wel van een 04... nummer te komen. De reden dat men dit vroeger heeft toegepast is omdat GSM naar GSM gesprekken toen een voordeliger tarief hadden dan vast naar GSM. Door eenmaking en vereenvoudiging tarieven zal je dit niet vaak meer zien.
Digitaal is het meest toegepaste type op de werkvloer. Deze toestellen worden met een RJ45 outlet verbonden en maken gebruik van de 'horizontale' netwerkbekabling UTP... Ze worden dan wel aan de telefooncentrale gepatched ipv naar een netwerkswitch. Binnen de telefooncentrale worden de digitale signalen omgezet naar analoge. Zo kan je met 50 toestellen bijvoorbeeld 4 analoge lijnen delen.
Een digitale centrale kan hybride of volledig VOIP zijn. In het laatste geval komen de analoge lijnen niet langer binnen, de telefooncentrale is zelf verbonden met een netwerkswitch en zo met "the cloud".
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
-
- Newbie
- Contacteer:
heb momenteel een telenet king promo lopen van 10 euro ipv 15 ( 10 maanden ) ,
hierna neem ik wsl lycamobile
kijk eens naar deze bundels ;
http://www.lycamobile.be/nl/bundle?id=NT
10 euro = 500min bellen + 500 sms + 1,5 gb DATA
20 euro = 750min + onbeperkt sms + 7gb DATA
Jimmobile heeft ook iets lopen van 10 euro dat mogelijk interessant kan zijn als je of weinig belt of weinig data nodig hebt of van beide niet veel ..
10 euro waar je bellen en data deelt , dus 10 euro is tot 1,25 gb of 125 belminuten
je hebt het ook van 15 euro ( tot 3gb/200min ) en 20 euro ( tot 4gb/333min)
hierna neem ik wsl lycamobile
kijk eens naar deze bundels ;
http://www.lycamobile.be/nl/bundle?id=NT
10 euro = 500min bellen + 500 sms + 1,5 gb DATA
20 euro = 750min + onbeperkt sms + 7gb DATA
Jimmobile heeft ook iets lopen van 10 euro dat mogelijk interessant kan zijn als je of weinig belt of weinig data nodig hebt of van beide niet veel ..
10 euro waar je bellen en data deelt , dus 10 euro is tot 1,25 gb of 125 belminuten
je hebt het ook van 15 euro ( tot 3gb/200min ) en 20 euro ( tot 4gb/333min)
Aan de reviews te zien lijkt Lycamobile mij niet echt een goede keuze.
https://nl-be.trustpilot.com/review/www ... bile.co.uk
https://nl-be.trustpilot.com/review/www ... bile.co.uk
-
- Newbie
- Contacteer:
ervaringen van lyca mobile in UK kan je moeilijk in 1 lijn doortrekken naar belgie
ik lees in belgie veel goede ervaringen
een minpunt is dat je locatie lijkt alsof je in uk zit , kan ambetant zijn voor bepaalde sites die aan geo-blocking doen
ze deden ook aan tethering blocking ( geen hotspot mogelijk ) , maar dit zou recent opgeheven zijn
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... ca#p688502
je kan er trouwens een gratis sim aanvragen met 7,5 euro op en het gewoon eens testen ( zonder nr over te zetten )
ik lees in belgie veel goede ervaringen
een minpunt is dat je locatie lijkt alsof je in uk zit , kan ambetant zijn voor bepaalde sites die aan geo-blocking doen
ze deden ook aan tethering blocking ( geen hotspot mogelijk ) , maar dit zou recent opgeheven zijn
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... ca#p688502
je kan er trouwens een gratis sim aanvragen met 7,5 euro op en het gewoon eens testen ( zonder nr over te zetten )
vanaf juni of juli geen roaming meer. Dus ik ga me eens verdiepen in de buitenlandse abonnementen hoe het daar zit en wellicht zo eentje aanschaffen voor nog lager van prijs te zitten. Nu het kan moet je het doen hé