credit card fraude Hotel on booking.com
Re: credit card fraude Hotel on booking.com
@Stofke,
Dat zal, zoals hiervoor reeds aangehaald, niet de schuld zijn van Booking.com.
En dus zou dit moeten opgelost worden door de hotelboekhouding.
Wel spijtig dat je geen bewijs meer hebt van je contante betaling. Als het hotel eerlijk is, zal het geen probleem zijn om de fout recht te zetten.
In zo'n geval zou ik zowel de hoteldirectie als Visa contacteren en laten weten dat het bedrag onterecht in mindering gebracht werd op de Visa-afrekening.
Dat zal, zoals hiervoor reeds aangehaald, niet de schuld zijn van Booking.com.
En dus zou dit moeten opgelost worden door de hotelboekhouding.
Wel spijtig dat je geen bewijs meer hebt van je contante betaling. Als het hotel eerlijk is, zal het geen probleem zijn om de fout recht te zetten.
In zo'n geval zou ik zowel de hoteldirectie als Visa contacteren en laten weten dat het bedrag onterecht in mindering gebracht werd op de Visa-afrekening.
Ben er mij ook van bewust dat het probleem niet bij booking ligt. Heb dan ook het betreffende b&b gecontacteerd en daar wist men van niks. Ze gaan nu de camerabeelden opvragen van die bewuste dag. Daaruit zal blijken dat ik contant betaald heb. Ik twijfel er zelfs aan of ik een bewijs gekregen heb.
Als het een B&B betreft, is er mogelijk geen goed opgevolgd kasregister. En als ze geen betalingsbewijs bij cash betaling geven, dan zou het wel eens naar een "zwarte kas" kunnen gegaan zijn.
Dat wordt moeilijk om iets te bewijzen.
Zeker niet nalaten om Visa te contacteren en eventueel ook Booking.com.
Succes!
Dat wordt moeilijk om iets te bewijzen.
Zeker niet nalaten om Visa te contacteren en eventueel ook Booking.com.
Succes!
Ik vind het nogal lichtgelovig om booking.com hiervan vrij te pleiten. Als ze je kredietkaartgegevens niet zo gemakkelijk weggeven, zijn die problemen er ook niet...
Vandaag bericht gekregen en nu in afwachting van de terugbetaling.
Vooreerst mijn oprechte excuses voor de dubbele betaling!
Ik heb duidelijk op de beelden gezien dat u contant heeft betaald. Er is langs onze kant een verkeerde communicatie geweest intern waardoor ik bij de facturatie het bedrag heb verrekend van uw visa kaart.
In bijlage bezorgen wij u de factuur voor uw verblijf. Ik heb vandaag het bedrag reeds overgeschreven op uw rekening.
U mag er zeker van zijn dat dit niet onze manier van werken is en wij steeds correct met onze gasten handelen.
Daarom willen wij u bij een volgende reservatie rechtstreeks via ons, niet via Booking.com, een korting aanbieden op de door u gekozen kamer van 25% op de kamerprijs.
Hopelijk mogen wij u nogmaals verwelkomen.
Vooreerst mijn oprechte excuses voor de dubbele betaling!
Ik heb duidelijk op de beelden gezien dat u contant heeft betaald. Er is langs onze kant een verkeerde communicatie geweest intern waardoor ik bij de facturatie het bedrag heb verrekend van uw visa kaart.
In bijlage bezorgen wij u de factuur voor uw verblijf. Ik heb vandaag het bedrag reeds overgeschreven op uw rekening.
U mag er zeker van zijn dat dit niet onze manier van werken is en wij steeds correct met onze gasten handelen.
Daarom willen wij u bij een volgende reservatie rechtstreeks via ons, niet via Booking.com, een korting aanbieden op de door u gekozen kamer van 25% op de kamerprijs.
Hopelijk mogen wij u nogmaals verwelkomen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Mooie afhandeling van de zaak, zoals het hoort.
Wel een geluk dat er camerabeelden zijn, en dat ze zo lang bewaard worden/werden!
Wel een geluk dat er camerabeelden zijn, en dat ze zo lang bewaard worden/werden!
Het hotel of de B&B betaalt een commissie aan Booking.com.
Het cadeau dat ze aanbieden is er in feite geen.
je moet maar eens proberen om bij de handelaar rechtstreeks een korting te vragen. Vooral de kleine hotelletjes of B&B's.
Lukt voor zover ik weet altijd : een kennis van me doet het altijd.
Zelf neem ik één nacht via Booking.com en ik ga daarna ter plaatse op zoek naar een beter aanbod.
Maar ik ga nooit op reis in het drukke seizoen, dus altijd kamers genoeg te huur en koopjes genoeg te doen.
Zelf heb ik één keer gehad dat Booking.com me een email stuurde dat ik niet was opgedaagd en ik had zogezegd geannuleerd.
Trucje van het hotel om te zorgen dat de commissie aan booking vervalt.
Maar het had gekund dat booking dan automatisch een vergoeding van de kaart ging houden (of het hotel). Dat stond namelijk in de email.
Ze hadden me niets laten weten en mij ook zelf geen korting gegeven, dus heb ik aan booking laten weten dat ik wel degelijk in de kamer was aangekomen en het geboekte verblijf zou doorbrengen.
Ik heb er geen nadeel van gehad en er is verder niets van gekomen.
Het cadeau dat ze aanbieden is er in feite geen.
je moet maar eens proberen om bij de handelaar rechtstreeks een korting te vragen. Vooral de kleine hotelletjes of B&B's.
Lukt voor zover ik weet altijd : een kennis van me doet het altijd.
Zelf neem ik één nacht via Booking.com en ik ga daarna ter plaatse op zoek naar een beter aanbod.
Maar ik ga nooit op reis in het drukke seizoen, dus altijd kamers genoeg te huur en koopjes genoeg te doen.
Zelf heb ik één keer gehad dat Booking.com me een email stuurde dat ik niet was opgedaagd en ik had zogezegd geannuleerd.
Trucje van het hotel om te zorgen dat de commissie aan booking vervalt.
Maar het had gekund dat booking dan automatisch een vergoeding van de kaart ging houden (of het hotel). Dat stond namelijk in de email.
Ze hadden me niets laten weten en mij ook zelf geen korting gegeven, dus heb ik aan booking laten weten dat ik wel degelijk in de kamer was aangekomen en het geboekte verblijf zou doorbrengen.
Ik heb er geen nadeel van gehad en er is verder niets van gekomen.
Degenen waarbij het wel om fraude ging (dus niet Stofke): hadden jullie dezelfde credit card ook aan je iphone/itunes gekoppeld? Want mijn kaart was maar aan 3 zaken gekoppeld (alipay, paypal) en ik zie nu ook itunes. Voor de rest nooit online iets meegekocht en niet in resto's gebruikt.
Misschien hebben ze in de tijd van Icloud-hack/fappening, ook credit card gegevens bemachtigd...
Misschien hebben ze in de tijd van Icloud-hack/fappening, ook credit card gegevens bemachtigd...
Iets wat ik wel door scha en schande heb geleerd: indien je de credit card code (zonder CVC) doorgeeft aan het hotel 'ter reservering' (hetzij via booking.com hetzij direct), dan kan het hotel daar in principe alle bedragen vanaf halen die het wil, zonder CVC en zonder de kaart fysiek in handen te hebben. Het is dus gewoon 'blanco cheque'.
Ik heb via booking.com een hotel gereserveerd in Keulen. Een grote oplichtersboel: overboekt. We werden overgeplaatst naar een ander hotel, maar dat was van (nog) slechtere kwaliteit en de kamer was letterlijk te klein voor de 3 personen die er sliepen.
Sterker nog: het nieuwe hotel - wel vriendelijke mensen heeft mij een kopie van de pro-forma factuur meegegeven. De prijs die zij factureren, zowel aan hun klanten als aan het andere hotel, was fors lager dan het tarief dat ik betaalde.
De overboeking was dus expres gedaan en leverde geld op.
Dus ik ben me de volgende dag bij het hotel in kwestie gaan beklagen. Reactie: "I don't fucking care ! We have your credit card !"
Geld proberen terug te halen bij Atos, maar die wisten bovenstaande dus te vermelden. Ze zouden alleen kunnen ingrijpen, als er bewezen helemaal geen service was verstrekt. Wel, deze oplichters hadden wel 'iets' gedaan, immers.
Leerpuntje is, dat zo'n reservering een volledige blanco cheque is. Hadden ze ineens 10 000 euro van je kaart willen trekken, dan hadden ze dat gemogen. Geen CVC nodig, geen kaart nodig.
Wie ook eens de "I don't fucking care" service mee wil maken: het gaat hier om het Centrum Hotel Leonet Altstadt in Keulen.
Wél redelijk correct is, dat booking.com als een soort van consumentenservice is tussengekomen en die heeft het verschil tussen de twee prijzen door het Centrum Hotel Leonet Altstadt terug laten betalen. Ze hebben dus waarschijnlijk geen winst gemaakt op deze ongein.
Ik heb via booking.com een hotel gereserveerd in Keulen. Een grote oplichtersboel: overboekt. We werden overgeplaatst naar een ander hotel, maar dat was van (nog) slechtere kwaliteit en de kamer was letterlijk te klein voor de 3 personen die er sliepen.
Sterker nog: het nieuwe hotel - wel vriendelijke mensen heeft mij een kopie van de pro-forma factuur meegegeven. De prijs die zij factureren, zowel aan hun klanten als aan het andere hotel, was fors lager dan het tarief dat ik betaalde.
De overboeking was dus expres gedaan en leverde geld op.
Dus ik ben me de volgende dag bij het hotel in kwestie gaan beklagen. Reactie: "I don't fucking care ! We have your credit card !"
Geld proberen terug te halen bij Atos, maar die wisten bovenstaande dus te vermelden. Ze zouden alleen kunnen ingrijpen, als er bewezen helemaal geen service was verstrekt. Wel, deze oplichters hadden wel 'iets' gedaan, immers.
Leerpuntje is, dat zo'n reservering een volledige blanco cheque is. Hadden ze ineens 10 000 euro van je kaart willen trekken, dan hadden ze dat gemogen. Geen CVC nodig, geen kaart nodig.
Wie ook eens de "I don't fucking care" service mee wil maken: het gaat hier om het Centrum Hotel Leonet Altstadt in Keulen.
Wél redelijk correct is, dat booking.com als een soort van consumentenservice is tussengekomen en die heeft het verschil tussen de twee prijzen door het Centrum Hotel Leonet Altstadt terug laten betalen. Ze hebben dus waarschijnlijk geen winst gemaakt op deze ongein.
Dus als je CVC wel moet doorgeven zit je safe?
Neen dus. Met of zonder CVC: ze kunnen onbeperkt geld van je kaart afhalen. Zonder CVC, zonder kaart, zonder handtekening.
Daar was ik nu juist zo verbaasd over.
Daar was ik nu juist zo verbaasd over.
Voor iedere betaling of reservatie die je doet moet je je cvc doorgeven jammer genoeg.
Klopt niet, er zijn hotels op Booking.com die je CVC niet willen.
Ah fijn, die ben ik jammer genoeg nog niet tegengekomen.
Zal hen niet tegenhouden om je kaart te chargen hoor. Er zijn manieren om zonder CVC er toch een bedrag af te halen.