Quest for Growth
TIP
Re: Quest for Growth
Er is ook een kapitaalsverhoging geweest, dat heeft vanalles door elkaar geschud. Het is moeilijk om een dividendprognose te maken imo.
2016 geen winst, dus geen dividend
Ik snap nog steeds niet hoe een privak met een gedaalde inventaris waarde (relatief eenvoudig te berekenen voor QfG, een dikke 90% is immers beurs genoteerd) een dividend zou kunnen uitkeren?Poldermol schreef:Waarom zou dat niet kunnen? Na Q3 leek er al uitzicht te zijn op een dividend, dan werd Zetes nog eens overgenomen, dus ik mikte persoonlijk op een brutodividend van .22-.30. Maar om zeker te zijn zullen we inderdaad nog wat geduld moeten hebben, maar ik ben wel 99.9% zeker dàt er een dividend komt.
Lijkt me dat als ze aan het einde van het jaar minder waard zijn dan aan het begin, ze geen winst hebben gemaakt, of zie ik iets over het hoofd?
Toch blij dat ik na het dividend een klein derde heb verkocht (en uiteraard niet heb ingetekend op de kapitaalsverhoging).
VTEC, na Q3 was er een mooie winst (+2.8M, en dus uitzicht op .15+ dividend), die werd echter tenietgedaan in Q4. Jammer maar helaas!
Ja, want de inventariswaarde daalde doordat de kapitaalsverhoging werd doorgevoerd ONDER de boekwaarde.VTEC schreef:Persmededeling - Leuven / 5 januari 2017 / 17.40 u
"Op 31 december 2016 bedroeg de netto inventaris waarde van Quest for Growth 8,91 € per aandeel. Op 31 december
2015 bedroeg de netto inventariswaarde 9,54 € per aandeel."
Kan een Privak waarvan de IW daalt een dividend uitkeren?
Overname Ogeda heeft positieve impact van 0.57€ op de netto inventariswaarde QfG
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Quest for Growth
- Intrinsieke waarde van portefeuille op 31 mei 2017: € 10,46 (stijging van 2,75% tov 30/04/2017)
- Beurskoers op 8 juni 2017: € 8,214
M.a.w. aandeel noteert met een korting van 27,34% ten opzichte van de intrinsieke waarde
https://www.questforgrowth.com/nl/syste ... ht_nav.pdf
Eind mei bestaat 67,94% van de portefeuille uit beursgenoteerde ondernemingen.
Tot de nieuwe deelnemingen behoren:
- Axway Software
- Cewe Stiftung & Co KGaA
- Aures Technologies
De volgende deelnemingen werden door QfG gedeeltelijk verkocht in mei 2017:
- Nexus (koers is in 2017 met 34% gestegen);
- UDG Healthcare (koers is in 2017 met 23% gestegen);
- Technotrans (koers is 67% gestegen in 2017);
https://www.questforgrowth.com/nl/syste ... _maand.pdf
- Intrinsieke waarde van portefeuille op 31 mei 2017: € 10,46 (stijging van 2,75% tov 30/04/2017)
- Beurskoers op 8 juni 2017: € 8,214
M.a.w. aandeel noteert met een korting van 27,34% ten opzichte van de intrinsieke waarde
https://www.questforgrowth.com/nl/syste ... ht_nav.pdf
Eind mei bestaat 67,94% van de portefeuille uit beursgenoteerde ondernemingen.
Tot de nieuwe deelnemingen behoren:
- Axway Software
- Cewe Stiftung & Co KGaA
- Aures Technologies
De volgende deelnemingen werden door QfG gedeeltelijk verkocht in mei 2017:
- Nexus (koers is in 2017 met 34% gestegen);
- UDG Healthcare (koers is in 2017 met 23% gestegen);
- Technotrans (koers is 67% gestegen in 2017);
https://www.questforgrowth.com/nl/syste ... _maand.pdf
Juist. De basis is de intrinsieke waarde en dus is de deler (noemer) 10.46. De korting is bijgevolg 21.5%
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Rendement Quest for Growth loopt verder op
Gepubliceerd op 27 jul 2017 om 18:34 |
Quest For Growth (17:35)
EUR 8,265 +0,003 (+0,04%)
(ABM FN) Quest for Growth heeft het rendement op eigen vermogen in de eerste zes maanden van 2017 verder zien verbeteren. Dit maakte de beleggingsvennootschap donderdag nabeurs bekend.
"De portefeuille van genoteerde aandelen bleef sterk presteren. Enkel Kiadis Pharma (min 35 procent in de eerste jaarhelft) was een opvallende dissonant, omdat het bedrijf ontgoochelde door een niet volledig geslaagde kapitaalronde. Maar liefst 5 aandelen in de portefeuille stegen met meer dan 30 procent, met name Technotrans,Nexus, USU Software, TKH Group en UDG Healthcare. De geschatte brutoperformance van de portefeuille bedraagt meer dan 15 procent", zei de beleggingsvennootschap in een toelichting.
Het resultaat, dat in de eerste zes maanden van vorig jaar nog 3,1 miljoen euro negatief was, kwam in dezelfde periode dit jaar uit op 22,1 miljoen euro. Het rendement op eigen vermogen steeg van 11,5 procent in het eerste kwartaal van dit jaar, naar 16,4 procent aan het eind van het eerste halfjaar.
De netto-inventariswaarde per aandeel, ultimo maart nog op 9,93 euro, steeg naar 10,36 euro eind juni.
Het totaal van de activa van de beleggingsvennootschap kwam eind juni uit op 157,1 miljoen euro, tegen 135 miljoen euro eind december.
Vooruitzichten
Quest for Growth herhaalde donderdag dat "voorlopende economische indicatoren een hoopvol beeld voor de evolutie van de economie geven" en gaf verder opnieuw aan dat hogere koersen de zoektocht naar interessant gewaardeerde beursgenoteerde bedrijven moeilijker maken.
"De resultaten van het eerste halfjaar bevestigen de verhoopte verbetering van de resultaten in de niet‐genoteerde portefeuille in 2017", zei het concern verder.
Op een groene Brusselse beurs sloot het aandeel Quest for Growth donderdag vlak op 8,27 euro
------------------------------------
Quest versnelt uitstap uit Kiadis
De Tijd - 27 juli 2017 19:03
De beleggingsvennootschap Quest for Growth verkleinde drastisch de positie in het Nederlandse biotechbedrijf. Zetes-aandelen verkocht het dan weer met frisse tegenzin.
Al van voor de beursgang had Quest een belang in Kiadis Pharma. Daarom mocht het pas een tijd na de beursgang beginnen verkopen. Daar was het begin dit jaar al mee begonnen, om in het tweede kwartaal het tempo nog op te trekken. Het verkocht nog eens 180.000 stuks, anderhalf keer zo veel als in de drie maanden voordien. Kiadis maakt nog maar 0,25 procent van de beursgenoteerde portefeuille uit.
'De kapitaalverhoging van Kiadis was geen groot succes,' geeft beheerder Olaf Cörper als reden. 'Dat doet ons denken dat er vroeg of laat nog een kapitaalronde komt.' Kiadis is sowieso al een vreemde eend in de bijt. 'Normaliter investeren we niet in bedrijven die geen winst maken. We zien Kiadis als een behoorlijk riskante belegging voor onze stijl.'
Bij de kapitaalverhoging haalde Quest wel een pak warrants binnen. Die kan het nog vijf jaar lang uitoefenen om alsnog te profiteren van een koersherstel. Kiadis is vandaag ruim de helft minder waard dan bij de beursgang medio 2015.
De participatie in Zetes werd ingebracht in het bod door het Japanse Panasonic. 'Jammer, Zetes heeft een mooie toekomst voor de boeg,' reageert Cörper. 'Maar we steken wel een rendement van 100 procent op zak, na twee jaar.'
De beursgenoteerde participaties zijn goed voor bijna twee derde van de waarde van de totale portefeuille. De beurswaarde van Quest zelf lag eind juni 22 procent lager dan die intrinsieke waarde. Wie het aandeel koopt krijgt eigenlijk de niet-genoteerde participaties (6,3%) en de inleg in durfkapitaalfondsen (15,7%) er gratis bovenop. De holdingkorting bedroeg op 31 december slechts 14 procent.
Gepubliceerd op 27 jul 2017 om 18:34 |
Quest For Growth (17:35)
EUR 8,265 +0,003 (+0,04%)
(ABM FN) Quest for Growth heeft het rendement op eigen vermogen in de eerste zes maanden van 2017 verder zien verbeteren. Dit maakte de beleggingsvennootschap donderdag nabeurs bekend.
"De portefeuille van genoteerde aandelen bleef sterk presteren. Enkel Kiadis Pharma (min 35 procent in de eerste jaarhelft) was een opvallende dissonant, omdat het bedrijf ontgoochelde door een niet volledig geslaagde kapitaalronde. Maar liefst 5 aandelen in de portefeuille stegen met meer dan 30 procent, met name Technotrans,Nexus, USU Software, TKH Group en UDG Healthcare. De geschatte brutoperformance van de portefeuille bedraagt meer dan 15 procent", zei de beleggingsvennootschap in een toelichting.
Het resultaat, dat in de eerste zes maanden van vorig jaar nog 3,1 miljoen euro negatief was, kwam in dezelfde periode dit jaar uit op 22,1 miljoen euro. Het rendement op eigen vermogen steeg van 11,5 procent in het eerste kwartaal van dit jaar, naar 16,4 procent aan het eind van het eerste halfjaar.
De netto-inventariswaarde per aandeel, ultimo maart nog op 9,93 euro, steeg naar 10,36 euro eind juni.
Het totaal van de activa van de beleggingsvennootschap kwam eind juni uit op 157,1 miljoen euro, tegen 135 miljoen euro eind december.
Vooruitzichten
Quest for Growth herhaalde donderdag dat "voorlopende economische indicatoren een hoopvol beeld voor de evolutie van de economie geven" en gaf verder opnieuw aan dat hogere koersen de zoektocht naar interessant gewaardeerde beursgenoteerde bedrijven moeilijker maken.
"De resultaten van het eerste halfjaar bevestigen de verhoopte verbetering van de resultaten in de niet‐genoteerde portefeuille in 2017", zei het concern verder.
Op een groene Brusselse beurs sloot het aandeel Quest for Growth donderdag vlak op 8,27 euro
------------------------------------
Quest versnelt uitstap uit Kiadis
De Tijd - 27 juli 2017 19:03
De beleggingsvennootschap Quest for Growth verkleinde drastisch de positie in het Nederlandse biotechbedrijf. Zetes-aandelen verkocht het dan weer met frisse tegenzin.
Al van voor de beursgang had Quest een belang in Kiadis Pharma. Daarom mocht het pas een tijd na de beursgang beginnen verkopen. Daar was het begin dit jaar al mee begonnen, om in het tweede kwartaal het tempo nog op te trekken. Het verkocht nog eens 180.000 stuks, anderhalf keer zo veel als in de drie maanden voordien. Kiadis maakt nog maar 0,25 procent van de beursgenoteerde portefeuille uit.
'De kapitaalverhoging van Kiadis was geen groot succes,' geeft beheerder Olaf Cörper als reden. 'Dat doet ons denken dat er vroeg of laat nog een kapitaalronde komt.' Kiadis is sowieso al een vreemde eend in de bijt. 'Normaliter investeren we niet in bedrijven die geen winst maken. We zien Kiadis als een behoorlijk riskante belegging voor onze stijl.'
Bij de kapitaalverhoging haalde Quest wel een pak warrants binnen. Die kan het nog vijf jaar lang uitoefenen om alsnog te profiteren van een koersherstel. Kiadis is vandaag ruim de helft minder waard dan bij de beursgang medio 2015.
De participatie in Zetes werd ingebracht in het bod door het Japanse Panasonic. 'Jammer, Zetes heeft een mooie toekomst voor de boeg,' reageert Cörper. 'Maar we steken wel een rendement van 100 procent op zak, na twee jaar.'
De beursgenoteerde participaties zijn goed voor bijna twee derde van de waarde van de totale portefeuille. De beurswaarde van Quest zelf lag eind juni 22 procent lager dan die intrinsieke waarde. Wie het aandeel koopt krijgt eigenlijk de niet-genoteerde participaties (6,3%) en de inleg in durfkapitaalfondsen (15,7%) er gratis bovenop. De holdingkorting bedroeg op 31 december slechts 14 procent.
Iemand die een schatting kan geven hoeveel het dividend van QfG zou kunnen bedragen? Door omstandigheden de port al een tijd niet kunnen opvolgen, vandaar de vraag.
Bruto €1.54, Netto €1.52, Rendement: 15.4% aan de slotkoers van vanavond. Het wordt een keuzedividend (zonder korting?).
cfr: Sappig Quest dividend terug van weggeweest
voor wie wat cash heeft staan, zeer mooi rendement aan deze koers...
Nu het dividend achter rug is; iemand nog een analyse van Qfg?
Ben aandeelhouder sinds de ipo (1998) maar deze kapitaalsverhoging heb ik laten passeren. Reden? Heb me er in het verleden al eens zwaar aan mispakt bij QfG na een langdurig opwaartse cyclus.
Betekent dit dat ik negatief sta tov QfG? Absoluut niet, anders zou ik geen 20 jaar aandeelhouder zijn, maar op dit moment hou ik het dividend liever als cash aan. Zo kan ok beslissen of en wanneer ik wil herinvesteren.
Betekent dit dat ik negatief sta tov QfG? Absoluut niet, anders zou ik geen 20 jaar aandeelhouder zijn, maar op dit moment hou ik het dividend liever als cash aan. Zo kan ok beslissen of en wanneer ik wil herinvesteren.