Overschrijvingen van en naar Binck duren lang
Overschrijvingen van en naar Binck duren lang
Beste,
Kan Binck eens uitleggen hoe het komt dat als ik geld overschrijf naar mijn rekening daar dat dit steeds zo lang duurt?
Ook het omgekeerde geldt: overschrijven van Binck naar de tegenrekening duurt langer dan bij andere banken.
Het is niet overdreven te stellen dat overschrijvingen naar het buitenland (EU) zelfs een pak vroeger op de rekening toekomen dan bij Binck. Dit is bij momenten zeer frustrerend.
Kan Binck eens uitleggen hoe het komt dat als ik geld overschrijf naar mijn rekening daar dat dit steeds zo lang duurt?
Ook het omgekeerde geldt: overschrijven van Binck naar de tegenrekening duurt langer dan bij andere banken.
Het is niet overdreven te stellen dat overschrijvingen naar het buitenland (EU) zelfs een pak vroeger op de rekening toekomen dan bij Binck. Dit is bij momenten zeer frustrerend.
Re: Overschrijvingen van en naar Binck duren lang
Beste Pisa,
In het algemeen komen overschrijvingen de dag na de verwerking bij uw bank op uw Binck-rekening. Schrijft u in de voormiddag op 26/1 over, dan komt het geld dus een beursdag later (27/1) op uw rekening. Naarmate u later in de dag overschrijft, wordt de kans groter dat het bedrag twee beursdagen later op uw rekening te zien is.
Voor overschrijvingen vanuit Binck geldt in principe hetzelfde principe. 1 dag voor overschrijvingen ingegeven in de voormiddag. 2 dagen voor overschrijvingen in de namiddag.
Noot: Voor vreemde valuta gelden andere verwerkingstijden.
U mag ons ook steeds mailen via klantenservice@binck.be of telefonisch contacteren op het nummer 03 303 31 11. Zo kunnen wij uw vraag nader onderzoeken.
Mvg,
Binck
In het algemeen komen overschrijvingen de dag na de verwerking bij uw bank op uw Binck-rekening. Schrijft u in de voormiddag op 26/1 over, dan komt het geld dus een beursdag later (27/1) op uw rekening. Naarmate u later in de dag overschrijft, wordt de kans groter dat het bedrag twee beursdagen later op uw rekening te zien is.
Voor overschrijvingen vanuit Binck geldt in principe hetzelfde principe. 1 dag voor overschrijvingen ingegeven in de voormiddag. 2 dagen voor overschrijvingen in de namiddag.
Noot: Voor vreemde valuta gelden andere verwerkingstijden.
U mag ons ook steeds mailen via klantenservice@binck.be of telefonisch contacteren op het nummer 03 303 31 11. Zo kunnen wij uw vraag nader onderzoeken.
Mvg,
Binck
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Toch even opmerken dat overschrijvingen tussen Binck en Keytrade bij mij steeds de dag erna op rekening staan. In beide richtingen. Naar Degiro duurt soms 3 dagen, maar dat is buitenland. Kan u misschien even vermelden wat de tegenrekening is voor u bij binckbank? Welke bank dus?
@FrankOste,
Ik vermeld dat liever niet, want dat maakt mij te herkenbaar.
De 'problemen' liggen ook niet bij die bank, want die staat juist gekend om haar snelheid.
Misschien dat ik daarom wat 'verwend' ben: ik ben het niet gewoon als ik een overschrijving doe om 12u15 dat het geld bij die bank pas 2 bankwerkdagen later daar op mijn rekening staat. En dat is dan ook niet 's ochtends vroeg, maar ergens in de namiddag, wil ik er nog aan toevoegen.
Zoals gemeld: als ik een transactie vanuit die bank doe naar een ander EU land (met daarin de Euro) duurt dat maximaal 1 bankwerkdag voor dat bij de bestemmeling is.
Ik vermeld dat liever niet, want dat maakt mij te herkenbaar.
De 'problemen' liggen ook niet bij die bank, want die staat juist gekend om haar snelheid.
Misschien dat ik daarom wat 'verwend' ben: ik ben het niet gewoon als ik een overschrijving doe om 12u15 dat het geld bij die bank pas 2 bankwerkdagen later daar op mijn rekening staat. En dat is dan ook niet 's ochtends vroeg, maar ergens in de namiddag, wil ik er nog aan toevoegen.
Zoals gemeld: als ik een transactie vanuit die bank doe naar een ander EU land (met daarin de Euro) duurt dat maximaal 1 bankwerkdag voor dat bij de bestemmeling is.
Dus eigenlijk geef je toe dat er niets abnormaals is aan het feit dat je geld pas na 2 dagen op bestemming is; je voert de opdracht namelijk 's namiddags in. Elke bank plant zijn interbancaire verrichtingen op een bepaald uur. Bij Binck is dat 's middags. Opdrachten in de namiddag worden pas de dag later uitgevoerd.
Dus eigenlijk niets abnormaals. Je start-topic klonk wel wat aanmatigender...
Dus eigenlijk niets abnormaals. Je start-topic klonk wel wat aanmatigender...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Vind het eigenlijk niet meer van deze tijd om slechts één maal per dag de transacties te laten plaats vinden.
Alle banken en financiële instellingen promoten diverse apps waarbij je eigenlijk online geld van de ene rekening naar de andere rekening kan overboeken. Als de financiële instellingen dat voor jou moeten doen duurt dat plots max. 24u tijdens de week en 72u in het weekend.
Eén woord: onwil![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Alle banken en financiële instellingen promoten diverse apps waarbij je eigenlijk online geld van de ene rekening naar de andere rekening kan overboeken. Als de financiële instellingen dat voor jou moeten doen duurt dat plots max. 24u tijdens de week en 72u in het weekend.
Eén woord: onwil
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Over enkele jaren wordt het DIN ingevoerd. Interbancaire transacties zullen dan nog slechts enkele seconden duren. Daar zijn nog talrijke technische aanpassingen voor nodig alsook onderlinge akkoorden tussen banken.
Bij zulke intermediate overschrijving kan je echter zelf nog een bedenktijd van enkele minuten tot enkele uren instellen.
Allemaal ten vroegste in 2018.
Bij zulke intermediate overschrijving kan je echter zelf nog een bedenktijd van enkele minuten tot enkele uren instellen.
Allemaal ten vroegste in 2018.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik weet uit ervaring dat Keytrade wel enkele keren per dag inkomende betalingen laat plaatsvinden.Spruitekop schreef:Vind het eigenlijk niet meer van deze tijd om slechts één maal per dag de transacties te laten plaats vinden.
Maar de banken zouden daar inderdaad wat minder geheimzinnig rond kunnen doen. Indien we weten wanneer hun uitgaande en inkomende batch(es) plaatsvinden zou dat wel wat frustratie kunnen wegnemen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Stel : je bank voert jou overschrijving van 22h 's avonds uit 's anderendaags om 17h. De ontvangende bank boekt die de dag later om 20h. Jij ziet die op je rekening verschijnen nog een dag later. Dat is dus drie dagen. Maar elke bank op zich zal claimen dat ze jou overschrijving dezelfde dag nog uitvoert, toch kan je er drie dagen op wachten.
Als klant zal jou bank wel vermelden wat de dagelijkse transactiemomenten zijn, op een simpele vraag.
Als klant zal jou bank wel vermelden wat de dagelijkse transactiemomenten zijn, op een simpele vraag.
Beste,
Bij Binck worden er verschillende keren per dag overschrijvingen verwerkt. De laatste verwerking gebeurt om 14:30u. Overschrijvingen die dus voor dat tijdstip worden ingegeven, zullen ten laatste 24 uur later (gedurende werkdagen) bij de andere bank terecht moeten komen.
Bovenstaande is van toepassing voor SEPA-overschrijvingen in EUR. De andere bank heeft ook invloed bij een geldoverboeking. Zij dienen dit intern te verwerken en te boeken bij de begunstigde.
Mvg,
Tim
Bij Binck worden er verschillende keren per dag overschrijvingen verwerkt. De laatste verwerking gebeurt om 14:30u. Overschrijvingen die dus voor dat tijdstip worden ingegeven, zullen ten laatste 24 uur later (gedurende werkdagen) bij de andere bank terecht moeten komen.
Bovenstaande is van toepassing voor SEPA-overschrijvingen in EUR. De andere bank heeft ook invloed bij een geldoverboeking. Zij dienen dit intern te verwerken en te boeken bij de begunstigde.
Mvg,
Tim