Aandeel GIMV
TIP
Re: Aandeel GIMV
Dubbele RV geldt voor dividenden die jij als particulier ontvangt op buitenlandse aandelen.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Het gaat over de dubbele heffing bij Partners Group en Aurelius die hier werden voorgesteld.
Deze zijn niet BE zoals GIMV
Deze zijn niet BE zoals GIMV
Gimv zit momenteel op 1 euro van zijn hoogste koers in 2007.
Denken jullie dat het nog veel hoger kan ?
Denken jullie dat het nog veel hoger kan ?
Ik zie GIMV voorlopig eerder als dividendaandeel dan als groeiaandeel.
Gelukkig is dat dividend wel ruim en houdbaar.
Gelukkig is dat dividend wel ruim en houdbaar.
Norges bank verhoogt zijn positie in GIMV tot boven de 3%
http://www.tijd.be/markten-live/homepag ... 1493361420
http://www.tijd.be/markten-live/homepag ... 1493361420
De koers blijft maar stijgen... Ergens een verklaarbare reden die ik mis?
Zie link hierboven.
In de standaard vandaag: GIMV werkt aan herziening bonussyteem.
Zou er vooral om gaan dat bonussen nu vrij ruim bedeeld worden ook aan juridisch en financieel kader en niet enkel aan mensen die bij gerealiseerde deals betrokken waren. Het nieuwe beleid zou meer aandachr hebben voor de operarionele ploeg die naar nieuwe deals speurt. Mogelijk zou ook bespaard worden door personeelsbestand wat te onvetten.
Zou er vooral om gaan dat bonussen nu vrij ruim bedeeld worden ook aan juridisch en financieel kader en niet enkel aan mensen die bij gerealiseerde deals betrokken waren. Het nieuwe beleid zou meer aandachr hebben voor de operarionele ploeg die naar nieuwe deals speurt. Mogelijk zou ook bespaard worden door personeelsbestand wat te onvetten.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Dividend GIMV stijgt naar 2,50€ bruto (netto: 1,75€) (was jaren 2,45€). Enkel cashdividend.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb deze in portefeuille onder het motto: if you cant beat them, join them. Ik bedoel met them dan politici en intercommunales met grijpgrage handjes.
Teveel rijken hebben een belang in GIMV om het niet te bezitten.
Wat bedoel je hier juist mee?
Ik ken het aandeel nog niet zo grondig.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Nogal wat (te) rijke mensen hebben een deel van hun privevermogen ondergebracht in GIMV. Dat zorgt ervoor dat GIMV een goed bestuurde organsiatie is met jaarlijks een mooi dividend (al meer dan 10 jaar nooit gedaald). De mensen die minstens 5% van GIMV bezitten hebben graag een extra zakcentje.