Lotus Bakeries
TIP
Re: Lotus Bakeries
Delisten is op zich niet zo moeilijk. Het enige nadeel is dat het bijna onmogelijk is te doen zonder hulp van een private equity speler om vervolgens het geheel 3-5 jaar later te (moeten) verkopen. Daar hebben ze geen zin in denk ik. En dan moet men weer een hoop schulden gaan maken die nadelig kunnen/zullen zijn voor de verdere groei van het bedrijf.Inversor schreef:Ik denk dat de familie ooit nog hoopt Lotus te kunnen delisten, hoe langer ze daarmee wachten, hoe duurder het zal worden. Is nog niet voor morgen natuurlijk
Neen, daar hebben ze zeker geen zin in.
Houden zullen velen wel doen, maar eerlijk, wie zou er vandaag nog (bij)kopen? Als je overtuigd bent van het eerste, zou je eigenlijk ook het tweede moeten willen doen.
Een van de basisregels van beleggen: kijk niet naar de koers van het verleden om te bepalen of u wil kopen, houden of verkopen. Of een aandeel nu fors gestegen, stabiel is of gecrasht is maakt niets uit. Beslis vanuit de huidige waarde van het bedrijf en zijn vooruitzichten van wat u wil doen.omega6 schreef:Houden zullen velen wel doen, maar eerlijk, wie zou er vandaag nog (bij)kopen? Als je overtuigd bent van het eerste, zou je eigenlijk ook het tweede moeten willen doen.
In gelijk welk beleggersboek voor dummies, is dat zowat het eerste hoofdstuk. Maar dan moet u zo'n boek wel eerst lezen om écht te kunnen beginnen meepraten, hé.
Als je een aandeel niet koopwaardig vindt aan de huidige koers, betekent dat dat je niet gelooft dat er niet genoeg groeimarge in de beurskoers en/of het dividend zit om aantrekkelijk te zijn in vergelijking met andere aandelen die je op het oog hebt. Juist?pisa schreef:Een van de basisregels van beleggen: kijk niet naar de koers van het verleden om te bepalen of u wil kopen, houden of verkopen. Of een aandeel nu fors gestegen, stabiel is of gecrasht is maakt niets uit. Beslis vanuit de huidige waarde van het bedrijf en zijn vooruitzichten van wat u wil doen.
Waarom is zo'n aandeel het dan wel waard om te houden? Ben je dan niet beter af als je je aandeel verkoopt en inruilt voor een ander aandeel waar je wel nog potentieel in ziet?
Laatst gewijzigd door dw op 2 januari 2017, 13:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Als je niet zou bijkopen, dan moet je ze wegdoen. Lotus is een mooi bedrijf met langetermijnvisie, goed management en stabiele aandeelhouders. Het bedrijf is niet kwartaalgedreven, zoals vele anderen. Gelet op de groei en track record, en hun (kleine) market cap vind ik ze niet té duur (al had ik ze natuurlijk zoals iedereen graag goedkoper aangekocht..).
Ik zie geen reden waarom hun omzet / winst / market cap op 10 jaar niet x10 zou kunnen gaan. Long term is dat een top bedrijf, en short term boeit me eigenlijk niet. Ik zou aan deze prijzen, wel na een dipje, nog steeds bijkopen. Goed investeren is zoals kijken hoe gras groeit, of hoe verf droogt. We zijn allemaal meestal te ongeduldig om te kopen en te verkopen.
De kans is eerder groter denk ik dat de aandeelhouders het ooit van de beurs halen om de winsten voor hunzelf te houden, wat geheel verstaanbaar is.
Ik zie geen reden waarom hun omzet / winst / market cap op 10 jaar niet x10 zou kunnen gaan. Long term is dat een top bedrijf, en short term boeit me eigenlijk niet. Ik zou aan deze prijzen, wel na een dipje, nog steeds bijkopen. Goed investeren is zoals kijken hoe gras groeit, of hoe verf droogt. We zijn allemaal meestal te ongeduldig om te kopen en te verkopen.
De kans is eerder groter denk ik dat de aandeelhouders het ooit van de beurs halen om de winsten voor hunzelf te houden, wat geheel verstaanbaar is.
The best is yet to come.
Lotus evolueert van een Belgisch koekjesbedrijfke naar een wereldkoekjesbakkerij!
Overnames in het verleden en hopelijk in de toekomst + een filiaal in het oosten ergens + de opstart van hun US fabriek om lokaal te kunnen produceren in een land waar ze wel een koekje lusten, zie ik dus heel wat positieve signalen.
Ik zou graag nog wat extra LB willen.
Kunst zal zijn om cash voorhanden te hebben als er zich een kans voordoet.
Tot dan blijf ik lekker op mijn LBkes zitten
Lotus evolueert van een Belgisch koekjesbedrijfke naar een wereldkoekjesbakkerij!
Overnames in het verleden en hopelijk in de toekomst + een filiaal in het oosten ergens + de opstart van hun US fabriek om lokaal te kunnen produceren in een land waar ze wel een koekje lusten, zie ik dus heel wat positieve signalen.
Ik zou graag nog wat extra LB willen.
Kunst zal zijn om cash voorhanden te hebben als er zich een kans voordoet.
Tot dan blijf ik lekker op mijn LBkes zitten

Omzet groeit met 23% en bedraagt 507 miljoen euro
Dividend 16.2% (+ 14% tov vorig jaar)
http://www.vfb.be/vfb/Media/Default/arc ... .2017).pdf
Dividend 16.2% (+ 14% tov vorig jaar)

http://www.vfb.be/vfb/Media/Default/arc ... .2017).pdf
Iemand een idee of de "eigen huismerken" speculaas bvb. Delhaize, Cora, etc... ook door Lotus gemaakt worden?
Neen, Lotus heeft een eigen recept.
Kan je trouwens makkelijk zelf testen: koop een pak Lotus, en dan een pak van Delhaize. Wereld van verschil!
Kan je trouwens makkelijk zelf testen: koop een pak Lotus, en dan een pak van Delhaize. Wereld van verschil!
Laatst gewijzigd door Roo op 10 februari 2017, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Indirect wel. PL komt vooral van bij Willems. Was vroeger van familie Willems, dan verkocht aan Poppies en sinds 2013 in handen van.... jawel Lotus groep.
http://www.willemsbiscuits.com/index.php/nl/
http://www.willemsbiscuits.com/index.php/nl/
Volgens een artikel in De Morgen uit 2011 is de speculoos van Delhaize afkomstig van Willems Biscuits, en dus indirect zoals hierboven gezegd, afkomstig van Lotus.
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Willems draait enkel speculoos en speculoospasta in PL maar het gamma PL die van Lotus komt is wel groter dan dit.
Zo worden er ook nog verschillende soorten wafels en ander gebak geproduceerd in hun andere plants.
Zo worden er ook nog verschillende soorten wafels en ander gebak geproduceerd in hun andere plants.
En wat zou (ongeveer) het % private label speculoos verkocht door Lotus dan betekenen op de volledige Lotus speculoos omzet?