Online betalen en CVC codes
Online betalen en CVC codes
In de afgelopen dagen heb ik geprobeerd om een tweedehands boek te kopen van een online shop in de Verenigde Staten, via de AbeBooks site/systeem.
Er is ook een intermediaire organisatie tussen Abebooks en de reseller, maar ik ben niet zeker wat hun rol is.
Ik heb drie keer probeerd te betalen met veelgebruikte Mastercard's en elke keer wordt de betaling
geweigerd door de credit card maatschappij, omdat er geen CVC-code is ingediend - maar de Abebooks betalingssysteem heeft geen veld of optie waar een CVC code kan worden ingevoerd !
Enig idee hoe ik dit blockage kan oplossen?
Ik heb gelezen dat een aantal grote organisaties (Amazon is altijd het voorbeeld) een deal hebben gesloten met het krediet
card bedrijven dat een CVC niet nodig is (dit maakt het mogelijk 1-Click Ordering te werken), maar dan die seller-agent (bijvoorbeeld Amazon) aanvaardt aansprakelijkheid indien de betaling is frauduleuze.
PS Een van mijn kaarten is een Mastercard van BNP-PB-Fortis dit vereist "activering" om de drie maanden voor gebruik in de VS voor directe aankopen.
In principe, online aankopen zijn vrijgesteld van de noodzaak om een geactiveerde kaart te gebruiken. Maar ik heb de mijne geactiveerd "just in case" - en het was nog geweigerd.
Er is ook een intermediaire organisatie tussen Abebooks en de reseller, maar ik ben niet zeker wat hun rol is.
Ik heb drie keer probeerd te betalen met veelgebruikte Mastercard's en elke keer wordt de betaling
geweigerd door de credit card maatschappij, omdat er geen CVC-code is ingediend - maar de Abebooks betalingssysteem heeft geen veld of optie waar een CVC code kan worden ingevoerd !
Enig idee hoe ik dit blockage kan oplossen?
Ik heb gelezen dat een aantal grote organisaties (Amazon is altijd het voorbeeld) een deal hebben gesloten met het krediet
card bedrijven dat een CVC niet nodig is (dit maakt het mogelijk 1-Click Ordering te werken), maar dan die seller-agent (bijvoorbeeld Amazon) aanvaardt aansprakelijkheid indien de betaling is frauduleuze.
PS Een van mijn kaarten is een Mastercard van BNP-PB-Fortis dit vereist "activering" om de drie maanden voor gebruik in de VS voor directe aankopen.
In principe, online aankopen zijn vrijgesteld van de noodzaak om een geactiveerde kaart te gebruiken. Maar ik heb de mijne geactiveerd "just in case" - en het was nog geweigerd.
Re: Online betalen en CVC codes
Ik heb een account aangemaakt op de site van AbeBooks.com om zelf eens te testen. Ik heb gezien dat er inderdaad geen CVC-code gevraagd werd maar ik heb niet verder durven gaan uit schrik dat ik effectief een bestelling zou plaatsen en zou moeten betalen hebben. Maar ik heb ook gezien dat er een helpdesk is: "Can’t Find an Answer? Contact AbeBooks Customer Support." Probeer daar eens.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hier nog geen problemen mee gehad bij de ene bestelling die ik er al ooit plaatste.
Ze mogen in theorie geen transacties doen zonder cvc via het internet. Bij bv 1-click van Amazon, moeten die de eerste keer altijd een CVC vragen, en maken daarmee een "token" aanmaken voor je verdere transacties.
trouwens abebooks is van amazon
Ik heb (tijdelijk ?) deze transactie opgegeven .
Ik heb contact opgenomen met AbeBooks Customer Support, maar ik krijgen blabla en een link naar hun FAQ . . .
Bedankt voor uw test, Yaris.
Ik heb niet de energie om dit te bestrijden, de digitale wereld kan vermoeiend zijn !
Ik heb contact opgenomen met AbeBooks Customer Support, maar ik krijgen blabla en een link naar hun FAQ . . .
Bedankt voor uw test, Yaris.
Ik heb niet de energie om dit te bestrijden, de digitale wereld kan vermoeiend zijn !