zeezoutjes versus de bel20 tracker
TIP
Re: zeezoutjes versus de bel20 tracker
Zeezout kiest stabiele, betrouwbare (Belgische?) bedrijven die een gezond dividend uitkeren. Genre Benjamin Graham dus in weze.Vinny70 schreef:Misschien een domme vraag,maar zeezoutjes,wat betekent dit eigenlijk?
Zeezout durft ook internationaal te gaan
Zie bv. zijn bestanden op OneDrive.
Zie bv. zijn bestanden op OneDrive.
resultaten seizoen loopt naar het einde
dividenden doorgaans wat lager dan de analisten hadden voorspeld (ja ja de analisten kennen er niks van, etc...)
nog eens de nieuwste dividenden ingevoerd. kijken wat het geeft voor het model voor de luie belegger.
groei portefeuille
terbeke verliest zijn plaatsje omdat het dividend niet verhoogd wordt.
econocom verovert terug een plaatsje
verder nog wat extra texaffen (het uberzeezoutje van de afgelopen 10 jaar) en ascencio
en wat minder melexissen en kinepolissen zodat de portefeuille weer meer in balans is.
Classic,
hier wordt er bij een dividend status quo gedelibereerd of ze nog een jaartje aan boord mogen blijven.
terbeke mag nog jaartje blijven.
Vandevelde blijft voorlopig aan boord, ook al omdat zetes zowiezo zal verdwijnen.
beetje afhankelijk van de resultaten van ontex colruyt, realdolmen .
vandevelde is inderdaad beetje moeilijk geval, ze melden niet wat normaal en speciaal dividend is, dividend is nu al jaren 'hoog'. voor de gemakkelijkheid reken ik het maar als gewoon dividend, keep it simple, en één aandeel op 20 gaat resultaat van de portefeuille nu ook niet helemaal overhoop halen.
volgende week update op one drive.
dan nog eens zien of de analisten hun vooruitzichten aanpassen en dat zit de vermoeiende periode voor mij er al weer op.
bedankt aan de posters in de dividend aankondigingen draad.
dividenden doorgaans wat lager dan de analisten hadden voorspeld (ja ja de analisten kennen er niks van, etc...)
nog eens de nieuwste dividenden ingevoerd. kijken wat het geeft voor het model voor de luie belegger.
groei portefeuille
terbeke verliest zijn plaatsje omdat het dividend niet verhoogd wordt.
econocom verovert terug een plaatsje
verder nog wat extra texaffen (het uberzeezoutje van de afgelopen 10 jaar) en ascencio
en wat minder melexissen en kinepolissen zodat de portefeuille weer meer in balans is.
Classic,
hier wordt er bij een dividend status quo gedelibereerd of ze nog een jaartje aan boord mogen blijven.
terbeke mag nog jaartje blijven.
Vandevelde blijft voorlopig aan boord, ook al omdat zetes zowiezo zal verdwijnen.
beetje afhankelijk van de resultaten van ontex colruyt, realdolmen .
vandevelde is inderdaad beetje moeilijk geval, ze melden niet wat normaal en speciaal dividend is, dividend is nu al jaren 'hoog'. voor de gemakkelijkheid reken ik het maar als gewoon dividend, keep it simple, en één aandeel op 20 gaat resultaat van de portefeuille nu ook niet helemaal overhoop halen.
volgende week update op one drive.
dan nog eens zien of de analisten hun vooruitzichten aanpassen en dat zit de vermoeiende periode voor mij er al weer op.
bedankt aan de posters in de dividend aankondigingen draad.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Zeezout, bedankt voor je post! +1
Maar ik ben toch wel benieuwd naar de manier waarop jij je analyse maakt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Maar ik ben toch wel benieuwd naar de manier waarop jij je analyse maakt.
Ter Beke zou ik dan weer in geen geval verkopen, ook al blijft het dividend stabiel. Ze houden gewoon cash in house voor investeringen en mogelijk ook overnames.
-
- VIP member
- Contacteer:
Zeezout, zoals steeds van harte bedankt voor je bijdrage !
Had net voordien Ascencio verkocht wegens aanhoudende daling van de koers in de afgelopen 6 maanden.
Had net voordien Ascencio verkocht wegens aanhoudende daling van de koers in de afgelopen 6 maanden.
Mooi werk zeezout, heel erg bedankt!!
door de dividendverlaging van CFE zéér uitzonderlijk eens midden in de week op de knop geduwd.
CFE verliest plaatsje aan COLRUYT
blij weerzien colruyt heeft in 2005-2006 even de zeezoutjes lijst aangevoerd
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Ik werk pas bij colruyt en schijnt dat we daar aandelen van kunnen kopen 20 procent goedkoper. Wel 5 jaar staan die vast. Samen met een redelijk dividend is dit wel interessant.zeezout schreef:door de dividendverlaging van CFE zéér uitzonderlijk eens midden in de week op de knop geduwd.
ondanks div verlaging stijgt Cfe lustig door, ik hou ze nog een paar dagen bij denkek
Dat moet je zeker doen.Yarisken schreef:Ik werk pas bij colruyt en schijnt dat we daar aandelen van kunnen kopen 20 procent goedkoper. Wel 5 jaar staan die vast. Samen met een redelijk dividend is dit wel interessant.zeezout schreef:door de dividendverlaging van CFE zéér uitzonderlijk eens midden in de week op de knop geduwd.
Als je op die manier elke maand een paar aandelen koopt met 20% korting bouw je een mooi bedrag op.
Vergeet wel je centen niet te spreiden, alles in Colruyt is nooit goed.
Met Colruyt ga je nooit echt potten breken, maar zorgen voor een stabiel rendement met af en toe een dividendje.
zeezoutjes versus de bel20 tracker
Mochten de beurzen wereldwijd al weken op rij dalen, zou ik ook intekenen.
Colruyt is een relatief veilig aandeel. Maar hoe wordt die 5 jaar gecontroleerd?
Is het dan niet zo dat je na 1 jaar toch kunt verkopen?
Colruyt is een relatief veilig aandeel. Maar hoe wordt die 5 jaar gecontroleerd?
Nee na 5 jaar pas. Ik ken nog niet de details.Kevva schreef:Mochten de beurzen wereldwijd al weken op rij dalen, zou ik ook intekenen.
Uit eigen ervaring bij een andere (eveneens bel20) werkgever: je koopt zo'n personeels-aandelen niet via je persoonlijke/gebruikelijke effectenrekening, maar via een soort gesloten beleggingsplatform van de werkgever (wel doorgaans uitbesteed aan een broker), waar de aandelen "vast" zitten en je ze ten vroegste na X (5?) jaar kan verkopen of transfereren.
Hmmmm... Dan moet je toch wel hopen dat het bedrijf er over 5 jaar nog is. Ik durf dat niet zeggen over mijn huidige werkgever (maar is ook niet beursgenoteerd).