Updaten gegevens Rabobank.be
Re: Updaten gegevens Rabobank.be
Via mail gekregen maar ook bericht als ik inlog op de beveiligde site alsook linksboven een melding om gegevens te updaten
Ze hebben waarschijnlijk veel klanten die nog amper inloggen (zoals ikzelf), ik doe er enkel nog aan pensioensparen.Nefertari schreef:Kregen jullie die vraag via gewone e-mail?
Er wordt regelmatig gewaarschuwd dat banken nooit gegevens vragen via e-mail
Is er toevallig een nieuwe wet ergens van kracht? Vandaag in de bank (KBC) geweest om geld af te halen en daar ook een mededeling om mijn ID-kaart te laten uitlezen en die vraag over beroepsbezigheden.
Net ook de mail van Rabobank gezien.
Net ook de mail van Rabobank gezien.
Zojuist eens ingelogd, maar ook daar geen melding, of geen nieuwe berichten te zien bij mij, noch bij mijn man.Stofke schreef:Via mail gekregen maar ook bericht als ik inlog op de beveiligde site alsook linksboven een melding om gegevens te updaten
Dat zou de reden kunnen zijn waarom ze hun klanten tegelijk een e-mail sturen én een bericht op de beveiligde site.savantas schreef: Ze hebben waarschijnlijk veel klanten die nog amper inloggen (zoals ikzelf), ik doe er enkel nog aan pensioensparen.
Ikzelf log nog ongeveer 1 keer per maand aan. (om te zien of mijn geld er nog op staat

De grenswaarden die worden gehanteerd om te bepalen of een transactie mogelijk problematisch is i.v.m. witwaspraktijken hangt o.a. af van de beroepsbezigheden van de rekeninghouder. Wellicht heeft het dus daarmee iets te maken.
Je kan natuurlijk ook je schoenmaat invullen en kijken hoe ze daarop reageren.
Je kan natuurlijk ook je schoenmaat invullen en kijken hoe ze daarop reageren.
Waaraan herkennen dat antwoorden op die mail "veilig" is? Is het veilig omdat ze dit beweren? Rekeningen blokkeren bij niet-antwoord, bij welke wet is dit mogelijk? Heb intussen geantwoord dat mijn gegevens (die hen bekend zijn toch) sedert ongewijzigd zijn. Wacht op hun telefonische reactie vooraleer iets te doen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Rabobank geeft tegenstrijdige info.Om te actualiseren vraagt men gebruikersnummer ,terwijl onder de veelgestelde vragen staat:"Let op.We zullen nooit naar uw inloggegevens vragen,zoals gebruikersnummers,pincode of uw rekeningnr."
+1moonshadow schreef:Rabobank geeft tegenstrijdige info.Om te actualiseren vraagt men gebruikersnummer ,terwijl onder de veelgestelde vragen staat:"Let op.We zullen nooit naar uw inloggegevens vragen,zoals gebruikersnummers,pincode of uw rekeningnr."
maar ze doen het wel op hun beveiligde site die vraag stellen.
Vind het stom van rabobank dat de ID kaart ook niet via de beveiligde site kan doorgestuurd worden
-
- Hero Member
- Contacteer:
Alles en iedereen staat bol van de beveiligingen de noodzaak om hier serieus mee om te gaan, wat doet de Rabobank?Onbeveiligde website en uw ID naar een email adresje.
Hoe langer ik hier over nadenk hoe absurder ik het ga vinden,
welkom in 2017 zullen we dan maar zeggen,
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
14 Januari 2012Henkie1984 schreef:Alles en iedereen staat bol van de beveiligingen de noodzaak om hier serieus mee om te gaan, wat doet de Rabobank?Onbeveiligde website en uw ID naar een email adresje.
id-kaarten-t12085.html#p107169
Blijkbaar in de praktijk weinig problemen, tenzij ze die voor J met de pet verborgen (*) houden ...
(*)zoals keytrade-wat-een-gedoe-met-die-nieuwe-d ... 00#p287978
-
- Hero Member
- Contacteer:
Probleem is dat het een simpele forward kost en je ID kaart schiet de wereld rond
in mijn ogen is deze manier van werken gewoon niet meer te accepteren van een bank

in mijn ogen is deze manier van werken gewoon niet meer te accepteren van een bank

Onbeveiligde website? Je moet toch inloggen via je token?Henkie1984 schreef:Alles en iedereen staat bol van de beveiligingen de noodzaak om hier serieus mee om te gaan, wat doet de Rabobank?Onbeveiligde website en uw ID naar een email adresje.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Om vervolgens doorgelinkt te worden naar een onbeveiligde websiteanonymous schreef:Onbeveiligde website? Je moet toch inloggen via je token?

https://ibb.co/f7m1MF (netjes beveiligd)
https://ibb.co/jrJFgF (niet beveiligd)
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Dag iedereen,
Bedankt voor jullie vragen. Het is goed om te merken dat onze klanten zeer bewust zijn van de phishing-problematiek en terecht voorzichtig omgaan met mails waarin gevraagd wordt naar persoonlijke gegevens. We zullen u alvast nooit vragen om uw inloggegevens, zoals uw gebruikersnummers, uw pincode of uw rekeningnummers door te mailen of in te vullen op een gewone webpagina. Daarom wordt in deze procedure eerst gevraagd om met uw digipass in te loggen in de beveiligde (en bekende) omgeving waarin u bij Rabobank.be uw bankzaken beheert. (Meer info over hoe wij al het nodige doen om uw veiligheid te garanderen vindt u hier: https://www.rabobank.be/nl/vragen/veili ... fault.aspx)
De reden waarom we dit vragen is inderdaad de strengere wet- en regelgeving ter voorkoming van witwassen van geld en terrorismefinanciering. Alle banken dienen daarom voldoende gegevens te verzamelen om klanten correct te kunnen identificeren. Daarom vragen we naar uw beroepscategorie en bedrijfssector en als u zelfstandige bent, of bestuurder van een vennootschap, of u een vrij beroep uitoefent, dan vragen we ook uw ondernemingsnummer/btw-nummer. We kunnen niet spreken in naam van andere banken, maar wij kozen er alvast voor om dit nu te doen, zo transparant mogelijk, via een mail (en een bericht via de beveiligde omgeving) waarin we eerst vragen in te loggen op de beveiligde omgeving.
Niet alle klanten kregen reeds deze mail. We pakken dit gefragmenteerd aan omdat we deze gegevens ook nog dienen te verwerken. Daarom sturen we dit op verschillende tijdstippen naar klantengroepen. Maar uiteindelijk zullen we bij elke klant dienen aan te kloppen voor deze gegevens.
Hopelijk geeft dit voor jullie wat meer helderheid.
Twijfel niet onze klantendienst te contacteren als er vragen zijn of twijfel is, we helpen u graag verder: bel ons op 03-289 28 88 of mail info@rabobank.be.
Bedankt voor jullie vragen. Het is goed om te merken dat onze klanten zeer bewust zijn van de phishing-problematiek en terecht voorzichtig omgaan met mails waarin gevraagd wordt naar persoonlijke gegevens. We zullen u alvast nooit vragen om uw inloggegevens, zoals uw gebruikersnummers, uw pincode of uw rekeningnummers door te mailen of in te vullen op een gewone webpagina. Daarom wordt in deze procedure eerst gevraagd om met uw digipass in te loggen in de beveiligde (en bekende) omgeving waarin u bij Rabobank.be uw bankzaken beheert. (Meer info over hoe wij al het nodige doen om uw veiligheid te garanderen vindt u hier: https://www.rabobank.be/nl/vragen/veili ... fault.aspx)
De reden waarom we dit vragen is inderdaad de strengere wet- en regelgeving ter voorkoming van witwassen van geld en terrorismefinanciering. Alle banken dienen daarom voldoende gegevens te verzamelen om klanten correct te kunnen identificeren. Daarom vragen we naar uw beroepscategorie en bedrijfssector en als u zelfstandige bent, of bestuurder van een vennootschap, of u een vrij beroep uitoefent, dan vragen we ook uw ondernemingsnummer/btw-nummer. We kunnen niet spreken in naam van andere banken, maar wij kozen er alvast voor om dit nu te doen, zo transparant mogelijk, via een mail (en een bericht via de beveiligde omgeving) waarin we eerst vragen in te loggen op de beveiligde omgeving.
Niet alle klanten kregen reeds deze mail. We pakken dit gefragmenteerd aan omdat we deze gegevens ook nog dienen te verwerken. Daarom sturen we dit op verschillende tijdstippen naar klantengroepen. Maar uiteindelijk zullen we bij elke klant dienen aan te kloppen voor deze gegevens.
Hopelijk geeft dit voor jullie wat meer helderheid.
Twijfel niet onze klantendienst te contacteren als er vragen zijn of twijfel is, we helpen u graag verder: bel ons op 03-289 28 88 of mail info@rabobank.be.