Bloomberg, yahoo/Google finance: waar watchlist?
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bloomberg, yahoo/Google finance: waar watchlist?
Ik gebruikte tot nu toe Bloomberg om mijn portefeuille van aandelen/etf's bij te houden. Voordeel was dat er zowel een app als een website was. Helaas heeft Bloomberg hun app geupdated, en kun je sindsdien nauwelijks nog zien hoeveel je aankoopkoers was en de totale persoonlijke opbrengst.
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe portefeuillebeheerder. Doen jullie dat zelf in Excel of Google sheets? En is er ergens een template gepubliceerd door een van de leden van spaargids? Wat werkt goed voor individuele aandelen en etf's, dus niet voor fondsen?
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe portefeuillebeheerder. Doen jullie dat zelf in Excel of Google sheets? En is er ergens een template gepubliceerd door een van de leden van spaargids? Wat werkt goed voor individuele aandelen en etf's, dus niet voor fondsen?
Re: Bloomberg, yahoo/Google finance: waar watchlist?
Google eens de Franky-matic van Mijn Kapitaal. Bedoeld voor fondsen, maar werkt ook voor aandelen. Koersen kunnen automatisch worden binnengehaald.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hier Libreoffice en de SMF extension waarmee data van Yahoo Finance wordt ingelezen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bedankt alvast. Ik zoek eerder een app waarin je de portefeuille kan invoeren, maar ga alvast eens zoeken naar de fameuze Franky-matic.
Ik gebruik de app van investing.com, (enkel voor de koersen & nieuws).bartgo schreef:Bedankt alvast. Ik zoek eerder een app waarin je de portefeuille kan invoeren, maar ga alvast eens zoeken naar de fameuze Franky-matic.
Web? Mac? Windows? iOS? Android?
Kun je je portefeuille dan niet gewoon zien via de app van je bank of broker? Behalve MeDirect ken ik er geen enkele die dit niet gewoon aanbiedt. Je hebt meestal wel 15 minuten vertraging op de koersen, maar als je zo actief wil gaan handelen en een kleine som betaalt per maand krijg je dadelijk real time koersen.bartgo schreef:Bedankt alvast. Ik zoek eerder een app waarin je de portefeuille kan invoeren, maar ga alvast eens zoeken naar de fameuze Franky-matic.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Liefst web en iOS...
Bij de broker krijg ik geen overzicht omdat de portefeuille ooit half getransfereerd is. De oude, DeGiro, maakt van het overschot een potje (ze beschouwen de weggetransfereerde als 'verlies').
Bloomberg gaf vroeger een overzicht met de actuele koersen toegepast op jouw aangekochte aantallen, nu doen ze dat dus enkel nog voor de beweging tov de dag voordien.
Bij de broker krijg ik geen overzicht omdat de portefeuille ooit half getransfereerd is. De oude, DeGiro, maakt van het overschot een potje (ze beschouwen de weggetransfereerde als 'verlies').
Bloomberg gaf vroeger een overzicht met de actuele koersen toegepast op jouw aangekochte aantallen, nu doen ze dat dus enkel nog voor de beweging tov de dag voordien.
Ik gebruik sinds een week een Mac app, Stockfolio, te koop via de Mac App Store. Hebben wel nog geen iOS versie. Link: https://itunes.apple.com/us/app/stockfo ... 1114970564. Heb vnl. US aandelen in portefeuille.
Daarvoor gebruikte ik Google Finance, maar niet zo'n fan van.
Daarvoor gebruikte ik Google Finance, maar niet zo'n fan van.
Marketwatch
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
-
- Hero Member
- Contacteer:
Roo, tevreden van Stockfolio? Ziet er iets nieuws uit. Zou er nog een mobiele app komen op termijn?
En vooral: kun je hier je totale aantallen en opbrengsten zien bewegen met de koers?
En vooral: kun je hier je totale aantallen en opbrengsten zien bewegen met de koers?
Ja, is best OK. Geen idee of er ooit een iOS versie komt. Wel rekening met houden dat er hier en daar nog een "kinderfout" kan inzitten.
En ja, dat kan.
En ja, dat kan.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Niemand ervaring met Yahoo finance?
Jullie zullen mij waarschijnlijk uitlachen, maar ik gebruik gewoon beursduivel. Gewoon heel simpele tool.
Mijn aandelenwatchlist heb ik staan op "tijd.be ", Investing.com app en Bloomberg. De standaard watchlist bij Bloomberg is jammer genoeg een stuk kleiner geworden (max. 10). De stockfolio app heb ik geprobeerd maar stelde wat teleur qua functionaliteit, er mochten wat meer technische analysetools aanwezig zijn. Mijn centen dan maar teruggevraagd bij Apple.