Lotus Bakeries
TIP
Re: Lotus Bakeries
Rys schreef:Willems draait enkel speculoos en speculoospasta in PL
Draait Willems speculoospasta ? Dat wist ik niet.
Volgens een artikel uit De Tijd van begin 2013 naar aanleiding van de overname van Willems Biscuits maakte Lotus (wereldwijd) 30000 ton speculoos en WB 10000 ton. Dus qua volume minstens 25% private label.PJP schreef:En wat zou (ongeveer) het % private label speculoos verkocht door Lotus dan betekenen op de volledige Lotus speculoos omzet?
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Klopt Willems draait de private label voor Lotus en is deel van de groep.
opgelet bij die private label zitten ook gekende merken (buitenlandse) in de betere (individuele) verpakking.
Pirvate label wil dus niet altijd zeggen goedkope productie met lage winstmarges; dit telt ook voor andere voedingsbedrijven die private doen. De kwaliteitseisen van vnl Britse warenhuizen (sic; brexit) zijn immers zo hoog dat deze bedrijven ook het assortiment kunnen vervolledigen of tijdelijk uitbereiden van A merken.
Hier bv zelfde verhaal :http://www.focus-wtv.be/nieuws/jules-de ... ot-do-over
Toch is het goed dat er hier eindelijk iemand begint te rekenen hoe die productiehoeveelheden nu in realiteit in elkaar zitten.
Belangrijk hierbij is ook te weten dat Lotus ook een margarine fabrikant is. Om margarine te maken heb je vetstoffen nodig ; bij deze "shortening" voeg je dan water. Kortom een beetje zoals christus op de bruiloft met die wijn...
En wordt deze margarine enkel gebruikt voor eigen productie of ook vervat in producten op andere "plants" ?
En wat vind jij van die gezonde snoepjes uit de UK dat ze overgenomen hebben . lekker ?
En dan Biscof= merknaam in US. Heb je vrienden aldaar vraag hen eens of ze dit koekje kennen ?
Of is het een beetje zoals die zanger uit het Meetjesland ; die was ook big in de States.
Gelukkig had die wel charmes...zou het management van Lotus die ook hebben ?
opgelet bij die private label zitten ook gekende merken (buitenlandse) in de betere (individuele) verpakking.
Pirvate label wil dus niet altijd zeggen goedkope productie met lage winstmarges; dit telt ook voor andere voedingsbedrijven die private doen. De kwaliteitseisen van vnl Britse warenhuizen (sic; brexit) zijn immers zo hoog dat deze bedrijven ook het assortiment kunnen vervolledigen of tijdelijk uitbereiden van A merken.
Hier bv zelfde verhaal :http://www.focus-wtv.be/nieuws/jules-de ... ot-do-over
Toch is het goed dat er hier eindelijk iemand begint te rekenen hoe die productiehoeveelheden nu in realiteit in elkaar zitten.
Belangrijk hierbij is ook te weten dat Lotus ook een margarine fabrikant is. Om margarine te maken heb je vetstoffen nodig ; bij deze "shortening" voeg je dan water. Kortom een beetje zoals christus op de bruiloft met die wijn...
En wordt deze margarine enkel gebruikt voor eigen productie of ook vervat in producten op andere "plants" ?
En wat vind jij van die gezonde snoepjes uit de UK dat ze overgenomen hebben . lekker ?
En dan Biscof= merknaam in US. Heb je vrienden aldaar vraag hen eens of ze dit koekje kennen ?
Of is het een beetje zoals die zanger uit het Meetjesland ; die was ook big in de States.
Gelukkig had die wel charmes...zou het management van Lotus die ook hebben ?
Ik heb een (niet Belgische) vriend die in San Francisco woont, en die was bezig over een lekkere soort koekjes die hij ondekt had.. Biscof. En dat was puur toeval.
Op een vlucht tussen Canada en de USA vorige maand Biscoff koekjes gekregen bij de koffie 

Sinds begin dit jaar -5,7%.. wat is de reden daarvoor?
Welke prijs vinden jullie interessant om dit (bij) te kopen.
Welke prijs vinden jullie interessant om dit (bij) te kopen.
Omzet kwam €15m lager uit door het gedaalde pond na Brexit. Operationeel zijn er eigenlijk geen veranderingen, het is gewoon een wisselkoers tegenvaller. Wanneer je puur kijkt naar de resultaten zijn deze wel weer top.
"Duur" aandeel (allemaal relatief natuurlijk), maar de resultaten zijn er. Sowieso nog wat afwachten, maar ik zou er wel nog durven bijkopen als het aandeel nog wat verder naar beneden gaat. Binnenkort beginnen ze aan de bouw van de fabriek in de US die binnen enkele jaren operationeel moet zijn.
"Duur" aandeel (allemaal relatief natuurlijk), maar de resultaten zijn er. Sowieso nog wat afwachten, maar ik zou er wel nog durven bijkopen als het aandeel nog wat verder naar beneden gaat. Binnenkort beginnen ze aan de bouw van de fabriek in de US die binnen enkele jaren operationeel moet zijn.
Bedankt voor de info Roo.
Volgende bemerking.. gezien zij geen patent hebben op hun speculoospasta of andere producten, riskeren ze niet dat als hun produkt aanslaat dat één van de grotere spelers in de VS hun product voor net iets goedkoper op de markt brengt?
Volgende bemerking.. gezien zij geen patent hebben op hun speculoospasta of andere producten, riskeren ze niet dat als hun produkt aanslaat dat één van de grotere spelers in de VS hun product voor net iets goedkoper op de markt brengt?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
omega6 schreef:Bedankt voor de info Roo.
Ze hebben het koekje gelanceerd onder de naam Biscoff, niet onder de naam speculoos. Heb ik altijd al een ongelooflijk slimme zet van die mannen gevonden ... ze hebben ook koffiecorners waar je dan een koffietje koopt en een 'free biscoff cookie' erbij krijgt. Maw ze voeden die nieuwe markt eigenlijk op om bij een koffietje een biscoff/speculoosje te eten.
Dus als er een andere speler denkt 'mm dat koekje slaat aan, ik ga dat ook lanceren' dan kan hij niet meesurfen op het succes van Lotus.
Los daarvan vind je bij Trader Joe's wel 'speculoos cookies' en 'speculoos & cookie butter'. Zou me niet verbazen dat Willems die koekjes produceert , 2 x kassa kassa voor de Lotus groep :-)
Is ook zo..Isedase schreef:Los daarvan vind je bij Trader Joe's wel 'speculoos cookies' en 'speculoos & cookie butter'. Zou me niet verbazen dat Willems die koekjes produceert , 2 x kassa kassa voor de Lotus groep :-)
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Ze maken het 'wit product' gewoon zelf bij Willems.omega6 schreef:Bedankt voor de info Roo.
Wat die Biscoff betreft, zijn het de koeken of de pasta die ze in de VS op de markt willen brengen. Ik dacht eerder dat laatste. Tegen wanneer moet die fabriek daar klaar zijn en doen ze ondertussen al veel export.
Zijn er daarnaast in de VS geen andere fabrikanten die speculooskoeken en pasta kunnen maken. Lijkt mij geen ingewikkeld product en dus niet beschermd.
Nu goed, het aandeel staat duur dus meer dan houden zit er niet in denk ik.
Zijn er daarnaast in de VS geen andere fabrikanten die speculooskoeken en pasta kunnen maken. Lijkt mij geen ingewikkeld product en dus niet beschermd.
Nu goed, het aandeel staat duur dus meer dan houden zit er niet in denk ik.
Als ze al van lang voor er van pasta sprake was koekjes op Delta airlines gaven en overal langs de Westkust Biscoff coffee corners opensmijten, dan zal het niet alleen over die pasta gaan, me dunkt... Ze zouden ook wel zot zijn van die koekjes niet te pushen, amerikanen staan zot van 'cookies' en speculoos lijkt qua structuur goed op de ginger snaps waar de amerikanen helemaal zot van staan. Speculoos is er al langer gekend, maar dan onder de naam Dutch windmill cookies.omega6 schreef:Wat die Biscoff betreft, zijn het de koeken of de pasta die ze in de VS op de markt willen brengen. Ik dacht eerder dat laatste. Tegen wanneer moet die fabriek daar klaar zijn en doen ze ondertussen al veel export.
Los van dat alles vind je ook al andere producenten, Pain Quotidien verkoopt al jaren speculoos, supermarkten beginnen ze in hun rekken te leggen maar ook bv Patina in Los Angeles heeft ze liggen.