Waar gratis kredietkaarten?
Re: Waar gratis kredietkaarten?
N26 rekent tegenwoordig een maandelijkse kost aan voor nieuwe leden als ik me niet vergis...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het is net andersom: "MasterCard credit cards are accepted in over 210 countries and territories. Visa cards are also used in over 200 countries and are nearly as accepted as MasterCard.Nefertari schreef:Maar wereldwijd wordt Visa wél aanvaard, terwijl Mastercard dikwijls problemen geeft in verre (vakantie)landen.
Link
Beiden kredietkaarten hebben echter problemen met tellen want er zijn slechts zo'n 196 erkende onafhankelijke landen.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 8 maart 2017, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Nog niet, deadline is opgeschoven naar 1 april.ldwjr schreef:N26 rekent tegenwoordig een maandelijkse kost aan voor nieuwe leden als ik me niet vergis...
Mastercard probeert gewoon marktaandeel te winnen door onder de prijzen van marktleider Visa te gaan. Het verschil in wereldwijde aanvaarding lijkt mij echt miniem te zijn. Zowat overal waar ze al eens een buitenlander hebben gezien zijn beide inwisselbaar.
Je merkte zelf op dat beide kaartuitgevers blijkbaar problemen hebben met tellen; dus ik denk dat ik mag aannemen dat dit artikel (uit 2013) niet volledig objectief is.CarpeNoctem schreef:Het is net andersom: "MasterCard credit cards are accepted in over 210 countries and territories. Visa cards are also used in over 200 countries and are nearly as accepted as MasterCard.Nefertari schreef:Maar wereldwijd wordt Visa wél aanvaard, terwijl Mastercard dikwijls problemen geeft in verre (vakantie)landen.
Link
Beiden kredietkaarten echter problemen met tellen want er zijn slechts zo'n 196 erkende onafhankelijke landen.
In ieder geval heb ik persoonlijk andere ervaringen gehad in 2011.
Uitgerekend voor een reis naar Kenya (een land in het artikel specifiek vermeld) heb ik speciaal een (gratis) Visa-kaart bij moeten nemen omdat mijn voormalige Visa van Argenta toen net vervangen werd door een Mastercard.
Voorafgaand aan een vakantie in Afrika, heb ik mijn info op de Mastercard-website opgezocht en toen bleken in Kenya o.a. geen ATM's te bestaan waar men met MC geld kon opnemen. Ook in andere Afrikaanse landen kon men niet terecht met MC.
Over Mastercard werd al eerder geschreven op spaargids.be en ook anderen bevestigden toen soortgelijke ervaringen met MC in bepaalde landen.
Uiteraard is het best mogelijk dat alles intussen verbeterd is in de meeste landen, maar mijn vakantiereizen breng ik meestal niet door in grote metropolen, waar alle kaarten aanvaard worden.
En als Visa, Mastercard of American Express beweren dat ze in alle landen aanvaard worden, dan liegen ze waarschijnlijk: voor die laatste ken ik al tenminste 1 land waar dit nog altijd niet zo is.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb beide kredietkaarten (Mastercard & Visa) nog gehad en ik moet - net als Didymus- eerlijk toegeven dat ik nog nooit een handelaar ben tegengekomen die de ene wel en de andere niet aanvaardde. Kredietkaarten gebruik ik niet in ATM's omdat ik te gierig ben
American Express is een ander verhaal.
American Express is een ander verhaal.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
In Africa bots ik soms op ATMs waar MC niet gaat, maar dan neemt die enkel Afrikaanse kaarten (waarvan er 1 beweert VISA te zijn). Maar bij handelaars inderdaad geen verschil. Als handelaar (in Europa in elk geval), is het ook 1 contract voor beide
Het is een fabel te geloven dat Mastercard overal werkt, tot een paar jaar terug kon je op veel plaatsen in China niet terecht met Mastercard. Tot 4 jaar terug waren er zelfs heel wat online webshops die geen Mastercard aanvaardden.
American Express is nog dramatischer. In België worden ze op heel veel plaatsen (ik durf zelf zeggen 1/4) niet aanvaard.
American Express is nog dramatischer. In België worden ze op heel veel plaatsen (ik durf zelf zeggen 1/4) niet aanvaard.
Een paar maand geleden bij een aankoop in Israël meegemaakt: Mastercard niet aanvaard, Visa wel.
Waar gratis kredietkaarten?
Al vaak meegemaakt aan bankautomaten in Oost Azië (wel Visa, geen Mastercard)
Argenta heeft een gratis kredietkaart
beobank neckermann kaart maar geen idee of dit nog zo is. Ik betaal jaarlijks 5€ maar dat wordt omgezet on punten die ik dan kan inzetten om op reis te gaan dus in feite ook gratis.
beobank neckermann kaart maar geen idee of dit nog zo is. Ik betaal jaarlijks 5€ maar dat wordt omgezet on punten die ik dan kan inzetten om op reis te gaan dus in feite ook gratis.
Ik heb vorig jaar een mastercard aangevraagd bij Argenta, hiervoor moest ik wel mijn loon op de lopende rekening laten storten. Is dit nog altijd zo?
Mijn vriendin is enkele maanden geleden overgestapt naar Argenta en heeft per direct een MC aangevraagd. De voorwaarde om het loon daar te laten storten, werd haar alvast (nog steeds) gevraagd.
Een goede aanbieder van gratis visa /Mastercard zonder veel problemen, voor zover je kan bewijzen dat je een inkomen hebt en niet verzuipt in de schulden, is Europabank.
Ik heb er eentje van Europabank. De aanvraag is heel vlot verlopen.