Welke wisselkoers gebruikt men
Welke wisselkoers gebruikt men
Mijn kleinkinderen wonen in Nieuw Zeeland. Geschenken opsturen is vrij kostelijk. Daarom doe ik on line bestellingen in Nieuw Zeeland via internet en betaal met een kredietkaart. Graag had ik willen weten of er een mogelijkheid bestaat om te controleren welke wisselkoers de bank neemt. Weet dat er verschil bestaat tussen de verschillende banken. Neemt men de koers van de dag bij gebruik krediet kaart of de dag erna of neemt men het gemiddelde over een bepaalde periode. In mijn geval gaat het over een Mastercard bij Deutsche bank.
Met dank
Met dank
Re: Welke wisselkoers gebruikt men
Kijk eens hierboven in het menu Betalen > Kredietkaarten. Daar tabje "Kosten" en in de laatste kolom krijg je de wisselcommissie die bovenop de officiële koers komt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als de wisselmarkten open zijn, in principe de koers van het moment + 1.5% commissie (DB).Hamilton schreef:Neemt men de koers van de dag bij gebruik krediet kaart of de dag erna of neemt men het gemiddelde over een bepaalde periode. In mijn geval gaat het over een Mastercard bij Deutsche bank.
Als je dat regelmatig doet, neem dan zeker een kaart zonder commissie (zoals de Revolut). 1.5% lijkt niet veel, maar is het wel
De exacte koers kan je hier consulteren: https://www.mastercard.us/content/mccom ... ency.html/
Revolut gebruikt zijn eigen wisselkoersen wat - in tegenstelling tot wat ze beweren - overeenkomt met een commissie van +/- 0.5% (meer voor bepaalde munteenheden)
-> zeker geen 0%
Revolut gebruikt zijn eigen wisselkoersen wat - in tegenstelling tot wat ze beweren - overeenkomt met een commissie van +/- 0.5% (meer voor bepaalde munteenheden)
-> zeker geen 0%
Gaat het over transacties wanneer de Forex-markten open zijn?
Op hun site staat namelijk duidelijk dat ze 0.5% marge nemen in het weekend voor courante munten en 1% voor de andere en dit om zich in te dekken tegen fluctuaties.
Op hun site staat namelijk duidelijk dat ze 0.5% marge nemen in het weekend voor courante munten en 1% voor de andere en dit om zich in te dekken tegen fluctuaties.