Holdings
TIP
Re: Holdings
Vet artikel over Sofina naar aanleiding van toetreding tot bel20 :
https://www.beursduivel.be/Column/26214 ... ofina.aspx
https://www.beursduivel.be/Column/26214 ... ofina.aspx
De Belegger verkoopt Sofina aan 135 €.
Naar jullie mening zijn er nog eigenlijn koopwaardige holdings op moment?AMA schreef:De Belegger verkoopt Sofina aan 135 €.
Velen staan vrij duur, zelf heb ik op moment enkel
GBL waar ik niet over klaag.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Luxempart (Luxemburg), Corporacion Financiera Alba (Spanje), beide nog discounts van >35% t.o.v. NAV.
Ik ben benieuwd:AMA schreef:De Belegger verkoopt Sofina aan 135 €.
a) hoelang dat gaat duren;
b) waar ze de opbrengst in willen beleggen.
dreamy schreef:Ik ben benieuwd:AMA schreef:De Belegger verkoopt Sofina aan 135 €.
a) hoelang dat gaat duren;
b) waar ze de opbrengst in willen beleggen.
Ze beleggen de opbrengst opnieuw in Sofina als de prijs daarvan terug een realistischer niveau heeft.
Zo eenvoudig is het.
Blijven ze in de tussentijd dan belegd in cash? Zo ja, hoeveel van hun portefeuille zit er dan nu al in cash?pisa schreef: Ze beleggen de opbrengst opnieuw in Sofina als de prijs daarvan terug een realistischer niveau heeft.
Zo eenvoudig is het.
100% in aandelen zitten, lijkt me op dit moment geen verstandige strategie te zijn.dreamy schreef:Blijven ze in de tussentijd dan belegd in cash? Zo ja, hoeveel van hun portefeuille zit er dan nu al in cash?pisa schreef: Ze beleggen de opbrengst opnieuw in Sofina als de prijs daarvan terug een realistischer niveau heeft.
Zo eenvoudig is het.
Als ze cash opbouwen, en de koersen dalen, kunnen ze terug instappen.
Als ze 0% cash hebben en de koersen blijven niet stijgen, dan hebben ze niets meer achter de hand voor als er 'interessante opportuniteiten' zouden zijn
Dit zijn algemeenheden. Ik ben geïnteresseerd om te weten wat de strategie van de Belegger is, waar ze in willen beleggen en hoe ze nu gepositioneerd zijn met hun portefeuille.pisa schreef:100% in aandelen zitten, lijkt me op dit moment geen verstandige strategie te zijn.
Als ze 0% cash hebben en de koersen blijven niet stijgen, dan hebben ze niets meer achter de hand voor als er 'interessante opportuniteiten' zouden zijn
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Quest for Growth is aan de huidige koers van 7,14 EUR reeds koopwaardig. Het aandeel noteert 28% onder haar intrinsieke waarde van 9,14 EUR op 28/02. De intrinsieke waarde is in maart reeds verder toegenomen (http://www.questforgrowth.com/Dutch/NAV/nav.php). Hun portefeuille van beursgenoteerde aandelen is gemiddeld met 9% in waarde toegenomen sinds januari 2017 met als sterkhouders Melexis (+41,34% ten opzichte van 04/01/2017), CFE (+32,24%), Jensen Group (+26,76%), Ablynx (+18,64%) en Zetes Industries (+17,67%). De sterkste daling van de latente meerwaarden heeft betrekking op Kiadis (-19,43%). De waardestijging van de portefeuille reflecteert zich op dit moment nog niet in een koersstijging van Quest for Growth.Crassus schreef:Naar jullie mening zijn er nog eigenlijn koopwaardige holdings op moment?AMA schreef:De Belegger verkoopt Sofina aan 135 €.
Quest for Growth is de enige beursgenoteerde privak en geniet een fiscaalvriendelijk statuut. De dividenden zijn niet onderworpen aan Belgische roerende voorheffing (brutodividend = nettodividend). Quest for Growth is ertoe gehouden volgens haar statuten om 90% van haar winst uit te keren. 2015 was een succesvol jaar met een uitzonderlijk hoog dividend van 2,70 EUR tot gevolg. Door het extreem hoge dividend en de daaropvolgende kapitaalsverhoging is de koers gezakt naar minder dan 7,50 EUR. In 2016 was er een licht verlies waardoor er geen dividend uitgekeerd werd, maar zoals aangehaald ziet het ernaar uit dat 2017 een gunstig jaar wordt voor QfG.
Diverse insiders kochten in 2016 QfG bij aan 7 EUR of tekenden in op de kapitaalsverhoging, waaronder Philippe Haspeslagh (+119KEUR op 08/06/2016), Michel Akkermans (+641KEUR op 31/05/2016) en Jos Peeters (+484KEUR op 31/05/2016).
Bedankt voor de uiteenzetting. Was enkel oppervlakkig met dit aandeel vertrouwd. Ga zeker eens verder over lezen. Persoonlijk zoek ik wat stabielere dividenden maar je inlezen kan nooit kwaad.BenjaminBuffett schreef:Quest for Growth is aan de huidige koers van 7,14 EUR reeds koopwaardig. Het aandeel noteert 28% onder haar intrinsieke waarde van 9,14 EUR op 28/02. De intrinsieke waarde is in maart reeds verder toegenomen (http://www.questforgrowth.com/Dutch/NAV/nav.php). Hun portefeuille van beursgenoteerde aandelen is gemiddeld met 9% in waarde toegenomen sinds januari 2017 met als sterkhouders Melexis (+41,34% ten opzichte van 04/01/2017), CFE (+32,24%), Jensen Group (+26,76%), Ablynx (+18,64%) en Zetes Industries (+17,67%). De sterkste daling van de latente meerwaarden heeft betrekking op Kiadis (-19,43%). De waardestijging van de portefeuille reflecteert zich op dit moment nog niet in een koersstijging van Quest for Growth.Crassus schreef:
Naar jullie mening zijn er nog eigenlijn koopwaardige holdings op moment?
Quest for Growth is de enige beursgenoteerde privak en geniet een fiscaalvriendelijk statuut. De dividenden zijn niet onderworpen aan Belgische roerende voorheffing (brutodividend = nettodividend). Quest for Growth is ertoe gehouden volgens haar statuten om 90% van haar winst uit te keren. 2015 was een succesvol jaar met een uitzonderlijk hoog dividend van 2,70 EUR tot gevolg. Door het extreem hoge dividend en de daaropvolgende kapitaalsverhoging is de koers gezakt naar minder dan 7,50 EUR. In 2016 was er een licht verlies waardoor er geen dividend uitgekeerd werd, maar zoals aangehaald ziet het ernaar uit dat 2017 een gunstig jaar wordt voor QfG.
Diverse insiders kochten in 2016 QfG bij aan 7 EUR of tekenden in op de kapitaalsverhoging, waaronder Philippe Haspeslagh (+119KEUR op 08/06/2016), Michel Akkermans (+641KEUR op 31/05/2016) en Jos Peeters (+484KEUR op 31/05/2016).
Verder keek ik nog naar Sofina dat me algemeen interesseert maat niet op dit moment. Brederode ben ik ook aan het inlezen.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Quest for Growth wordt weer interessant nu de discount groeit, dat ze af en toe geen dividend uitkeren maakt niet zoveel uit; het gaat om de NAV, bij een dividenduitkering gaat die met het gelijke bedrag als het dividend omlaag, in de long run is het dus broekzak vestzak.
Brederode is zeker interessant, overmorgen 16 maart de cijfers over 2016, de koers is de laatste tijd wel erg fors opgelopen, nu eerst maar eens kijken of de NAV ongeveer even hard is opgelopen.
Bij Luxempart is de discount waarschijnlijk nog aanzienlijk groter (ca. 30-35% ?), komen op 24 maart met de cijfers over 2016.
Brederode is zeker interessant, overmorgen 16 maart de cijfers over 2016, de koers is de laatste tijd wel erg fors opgelopen, nu eerst maar eens kijken of de NAV ongeveer even hard is opgelopen.
Bij Luxempart is de discount waarschijnlijk nog aanzienlijk groter (ca. 30-35% ?), komen op 24 maart met de cijfers over 2016.
Thx.Joost1000 schreef:Quest for Growth wordt weer interessant nu de discount groeit, dat ze af en toe geen dividend uitkeren maakt niet zoveel uit; het gaat om de NAV, bij een dividenduitkering gaat die met het gelijke bedrag als het dividend omlaag, in de long run is het dus broekzak vestzak.
Zoals ik zei moet niet dringend aankopen. Maar lees me
in over mogelijkheden als er kansen komen of ik cash vrij heb. Kwestie van voorbereid te zijn.
Zal zeker resultaten brederode volgen, vrijdag ook al GBL.
Neem dan gewoon een abonnementdreamy schreef:Dit zijn algemeenheden. Ik ben geïnteresseerd om te weten wat de strategie van de Belegger is, waar ze in willen beleggen en hoe ze nu gepositioneerd zijn met hun portefeuille.pisa schreef:100% in aandelen zitten, lijkt me op dit moment geen verstandige strategie te zijn.
En als je dat te duur vindt, kijk dan eens of je het in de bib kan lezen.