www.onafhankelijk-advies.be ??....
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
www.onafhankelijk-advies.be ??....
Iemand ervaring met ‘www. onafhankelijkadvies.be’ ivm pensioensparen…
Ze geven mij als advies: Hamburg mannheimer, generali en delta Lloyd (resp. platinum, golf en silver)
Dat lijken mij vooralsnog onbekende (alé voor mij toch, behalve delta Lloyd) instellingen. Momenteel zitten we bij KBC maar denken te veranderen. Lijkt het in huidige tijden beter te gaan voor grootbanken… ?
Ze geven mij als advies: Hamburg mannheimer, generali en delta Lloyd (resp. platinum, golf en silver)
Dat lijken mij vooralsnog onbekende (alé voor mij toch, behalve delta Lloyd) instellingen. Momenteel zitten we bij KBC maar denken te veranderen. Lijkt het in huidige tijden beter te gaan voor grootbanken… ?
Re: www.onafhankelijk-advies.be ??....
Geven ze details op welke basis ze deze keuze maken ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
robocat,
hieronder een copie van de mail
mvg
Datum: 14-11-2008
Geachte ,
Hierbij ontvangt u uw opgave van de beste aanbieders van het Langetermijnsparen en Pensioensparen met een (gedeeltelijk) gewaarborgd rendement
Aanbieder Rendement (*)
Platinum:
Powered by:
Vast 2,50% + winst tot 1,5% (over 60% van de premie)
Gemiddeld rendement sinds oprichting: 20.07% (over 40% van de premie)
Gold:
Powered by:
Gegarandeerd: 3,30%
Gemiddelde rendement incl. winstdeling laatste jaren: 4,75%
Silver:
Powered by:
Gegarandeerd: 2,80%
Gemiddelde rendement incl. winstdeling laatste jaren: 4,50%
(*) Rendement:
- Ieder jaar wordt het gegarandeerd rendement voor nieuwe stortingen opnieuw bepaald, behalve bij HM, deze is continu gegarandeerd.
Bovendien ontvangt u een fiscaal voordeel van 30% tot 40% op de door u gestorte premies tot maximaal 830 euro (2008).
Wat is uw wettelijk pensioen?
Op uw 65e jaar zal de staat uw wettelijk pensioen uitkeren. Veelal is dit onvoldoende om in uw levensonderhoud te voorzien, en is een aanvulling middels Pensioensparen noodzaak. Kent u de hoogte van uw wettelijk pensioen? Klik hier voor een berekening van uw wettelijk pensioen
Meer informatie over de producten?
- Klik hier voor Platinum (powered by Hamburg-Mannheimer)
- Klik hier voor Gold (powered by Generali)
- Klik hier voor Silver (powered by Delta Lloyd)
Wilt u vrijblijvend telefonisch overleg? Of wilt u een vrijblijvende afspraak via één van onze 56 regionale contactpunten, op het kantoor of bij u thuis? Klik nu hier om dat te regelen
Met vriendelijke groeten,
Ric van Willigen
directeur
email: info@onafhankelijkadvies.be
website: www.onafhankelijkadvies.be
Disclaimer: Bovenstaande tarieven zijn ontleend aan de gegevens die tot op de datum van verzending beschikbaar zijn gesteld door de verzekeraars. Ontvanger kan hieraan geen rechten ontlenen, noch de verzender aansprakelijk stellen voor de mogelijke onjuistheid hiervan.
hieronder een copie van de mail
mvg
Datum: 14-11-2008
Geachte ,
Hierbij ontvangt u uw opgave van de beste aanbieders van het Langetermijnsparen en Pensioensparen met een (gedeeltelijk) gewaarborgd rendement
Aanbieder Rendement (*)
Platinum:
Powered by:
Vast 2,50% + winst tot 1,5% (over 60% van de premie)
Gemiddeld rendement sinds oprichting: 20.07% (over 40% van de premie)
Gold:
Powered by:
Gegarandeerd: 3,30%
Gemiddelde rendement incl. winstdeling laatste jaren: 4,75%
Silver:
Powered by:
Gegarandeerd: 2,80%
Gemiddelde rendement incl. winstdeling laatste jaren: 4,50%
(*) Rendement:
- Ieder jaar wordt het gegarandeerd rendement voor nieuwe stortingen opnieuw bepaald, behalve bij HM, deze is continu gegarandeerd.
Bovendien ontvangt u een fiscaal voordeel van 30% tot 40% op de door u gestorte premies tot maximaal 830 euro (2008).
Wat is uw wettelijk pensioen?
Op uw 65e jaar zal de staat uw wettelijk pensioen uitkeren. Veelal is dit onvoldoende om in uw levensonderhoud te voorzien, en is een aanvulling middels Pensioensparen noodzaak. Kent u de hoogte van uw wettelijk pensioen? Klik hier voor een berekening van uw wettelijk pensioen
Meer informatie over de producten?
- Klik hier voor Platinum (powered by Hamburg-Mannheimer)
- Klik hier voor Gold (powered by Generali)
- Klik hier voor Silver (powered by Delta Lloyd)
Wilt u vrijblijvend telefonisch overleg? Of wilt u een vrijblijvende afspraak via één van onze 56 regionale contactpunten, op het kantoor of bij u thuis? Klik nu hier om dat te regelen
Met vriendelijke groeten,
Ric van Willigen
directeur
email: info@onafhankelijkadvies.be
website: www.onafhankelijkadvies.be
Disclaimer: Bovenstaande tarieven zijn ontleend aan de gegevens die tot op de datum van verzending beschikbaar zijn gesteld door de verzekeraars. Ontvanger kan hieraan geen rechten ontlenen, noch de verzender aansprakelijk stellen voor de mogelijke onjuistheid hiervan.
Ik zou de onafhankelijkheid van deze site met een korrel zout nemen. Er zit blijkbaar een verzekeringsmakelaar achter, die wellicht gewoon de producten die hij in portefeulle heeft probeert aan de man te brengen.
Mijn bedenkingen:
-het rendement sinds oprichting van het Hamburg-Mannheimer fonds is -1% en geen 20%.
-indien je nog geen 50 jaar bent, zou het correcte advies een pensioenspaarfonds ipv een PensioenSpaarVerzekering moeten zijn. Er is immers geen enkele PSV die een echt goed rendement biedt.
Je zoekt je advies best elders, of gebruik de zoekfunctie van dit forum om je te informeren.
Mijn bedenkingen:
-het rendement sinds oprichting van het Hamburg-Mannheimer fonds is -1% en geen 20%.
-indien je nog geen 50 jaar bent, zou het correcte advies een pensioenspaarfonds ipv een PensioenSpaarVerzekering moeten zijn. Er is immers geen enkele PSV die een echt goed rendement biedt.
Je zoekt je advies best elders, of gebruik de zoekfunctie van dit forum om je te informeren.
Bron aub ?Mijn bedenkingen:
mvg,
jort
danku robokat,
Nu het goede aan de zaak is dat de contracten die gebruik maken van het HM golden future fonds minstens 10 jaar moet lopen.
Fonds is van oprichting 29-12-2003 dus tegen 2013 zal het fonds zich wel herstellen. Het is een 100% aandelenfonds dus het is logisch dat in een beurscrisis aandelen sneller zakken dan een pensioenfonds want hierin bevinden zich obligaties.
Dus weeral appelen en peren spijtig genoeg. De groei van een aandelenfonds daarin tegen is hoger dan een gemengd fonds. Spijtig kan ik niet in de toekomst kijken maar we spreken over een jaartje wss nog![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Nu het goede aan de zaak is dat de contracten die gebruik maken van het HM golden future fonds minstens 10 jaar moet lopen.
Fonds is van oprichting 29-12-2003 dus tegen 2013 zal het fonds zich wel herstellen. Het is een 100% aandelenfonds dus het is logisch dat in een beurscrisis aandelen sneller zakken dan een pensioenfonds want hierin bevinden zich obligaties.
Dus weeral appelen en peren spijtig genoeg. De groei van een aandelenfonds daarin tegen is hoger dan een gemengd fonds. Spijtig kan ik niet in de toekomst kijken maar we spreken over een jaartje wss nog
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Het klopt dat dit iets van lange termijn is. Het HM Golden Future fonds heeft in zijn korte bestaan nog nooit een beurscrash meegemaakt, dus waren de cijfers van de vorige jaren overmatig positief tov de langetermijn.Jort schreef:
Fonds is van oprichting 29-12-2003 dus tegen 2013 zal het fonds zich wel herstellen.
Maar hier kan men dus wel vermoeden dat het Golden Future fonds een langetermijnrendement in de buurt van een 6%-7% zal hebben, gelijkaardig aan andere fondsen in dezelfde categorie, en geen magische opbrengst van 20%, zoals nu nog steeds in de reclamevoering wordt gehanteerd.
Geen appelen en peren. Ik begrijp dat het HM pensioensparen bestaat uit 60% vastrentende beleggingen (pensioenspaarverzekering) en tot 40% fondsen. Dat komt overeen met de samenstelling van een relatief defensief pensioenspaarfonds.Dus weeral appelen en peren spijtig genoeg. De groei van een aandelenfonds daarin tegen is hoger dan een gemengd fonds.
In feite niets speciaals dus. Maar in tegenstelling tot alle andere pensioenspaarverzekeringen en pensioenspaarfondsen, is het netto rendement van de voorbije jaren nergens terug te vinden ?
Aub genoeg over hamburg manheimer.
Zal daar niet voor opteren, veel te ingewikkeld, vertrouw dit niet, ben sceptisch geworden na kauphting…
Iemand die mening/kennis heeft over de pensioenspaarfonden van KBC of heeft iemand betere voorstellen.
Voorlopig hebben we pricos
Zal daar niet voor opteren, veel te ingewikkeld, vertrouw dit niet, ben sceptisch geworden na kauphting…
Iemand die mening/kennis heeft over de pensioenspaarfonden van KBC of heeft iemand betere voorstellen.
Zoals ik reeds in een vorige topic aangaf, is Pricos één van de minder goed presterende fondsen op de markt.kirederf schreef:
Beste fonds is en blijft het Argenta pensioenspaarfonds, dat op lange termijn bijna dubbel zo goed presteert als het marktgemiddelde.
NOTA: PSV = Pensioenspaarverzekeringrobokat schreef: Er is immers geen enkele PSV die een echt goed rendement biedt.
Is dit geen "echt goed rendement":
1989 : 7,50 %
1990 : 7,50 %
1991 : 9,00 %
1992 : 8,25 %
1993 : 7,25 %
1994 : 7,00 %
1995 : 7,00 %
1996 : 6,50 %
1997 : 6,00 %
1998 : 5,50 %
1999 : 6,00 %
2000 : 6,50 %
2001 : 6,50 %
2002 : 3,75 %
2003 : 4,50 %
2004 : 5,10 %
2005 : 6,00 %
2006 : 6,20 %
2007 : 5,20 %
Zou de dag van vandaag ook resuluut voor aandelen kiezen wat pensioensparen betreft, maar zo slecht is bovenstaande toch ook weer niet, rekening houdend dat er een gegarandeerd rendement is voor iedere storting.
Heb je de rendementen van Ethias gepostronnie schreef:
NOTA: PSV = Pensioenspaarverzekering
Is dit geen "echt goed rendement":
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Ethias is inderdaad de beste presteerder in de PSV's, dus als je voor een PSV gaat, is Ethias een aanrader. Alhoewel we nog moeten zien hoe het hervormde Ethias zal presteren (cfr. de "redding" van Ethias).
Toch presteert een fonds op termijn wellicht beter.
Ik zou zowieso voorzichtig zijn met een verzekeringsmakelaar die Hamburg-Mannheimer verkoopt...
HMI wordt vooral verkocht door agenten (die exclusief voor hen werken) en niet via makelaars. Daarvoor heeft ERGO (de moedermaatschappij van HMI) een andere merknaam, nl. ERGO-life. De produkten van ERGO-life zullen via de verzekeringsmakelaars verkocht worden.
Een agent is dus in principe niet onafhankelijk, een echte makelaar is daarentegen wel onafhankelijk.
Uiteraard bevestigd de uitzondering altijd de regel, dus zekerheid kan ik hierover ook niet geven, maar voorzichtigheid is toch wel geboden.
HMI wordt vooral verkocht door agenten (die exclusief voor hen werken) en niet via makelaars. Daarvoor heeft ERGO (de moedermaatschappij van HMI) een andere merknaam, nl. ERGO-life. De produkten van ERGO-life zullen via de verzekeringsmakelaars verkocht worden.
Een agent is dus in principe niet onafhankelijk, een echte makelaar is daarentegen wel onafhankelijk.
Uiteraard bevestigd de uitzondering altijd de regel, dus zekerheid kan ik hierover ook niet geven, maar voorzichtigheid is toch wel geboden.
Valt te zien welke termijn natuurlijk. Denk niet dat er 1 fonds (=pensioenspaarfonds) is dat de First klopt vandaag, gelijk welke termijn we teruggaan.robokat schreef: ...
Toch presteert een fonds op termijn wellicht beter.
...
Bovendien is er een gegarandeerd rendement van 3%.
Voor de mensen die perse op de beurs willen beleggen en die nog ver van hun pensioen zijn zou ik zeggen dat een pensioenspaarfonds ideaal is, voor anderen zou ik toch voor een pensioenspaarverzekering gaan.
Maar bovenalles, enkele basisregels:
- koop dergelijke producten niet bij een leurder. Uiteindelijk ga je er 10000+ EUR insteken en wanneer je het resultaat ziet (pensioen) is de leurder al ver weg!
- Koop een transparant en eenvoudig product. Als je het product zelf niet begrijpt hoe ga je kunnen aantonen dat je bedrogen bent?