Updaten gegevens Rabobank.be
Re: Updaten gegevens Rabobank.be
Klopt! Website is nu correct beveiligd. Wel opmerkelijk dat klanten een bank erop moeten wijzen dat hun website niet beveiligd is. Des te meer omdat Rabobank vervolgens het probleem nog ontkent en minimaliseert.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Waar een forum niet goed voor is
Bedankt Rabobank dat jullie de stap hebben gezet,

Bedankt Rabobank dat jullie de stap hebben gezet,

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Rabobank:
Nu nog bij berichten in de online banking omgeving een beveiligde mogelijkheid maken zodat je een kopie van je id kaart op een veilige manier naar jullie kunt uploaden.
Moet anno 2017 toch mogelijk zijn?
Nu nog bij berichten in de online banking omgeving een beveiligde mogelijkheid maken zodat je een kopie van je id kaart op een veilige manier naar jullie kunt uploaden.
Moet anno 2017 toch mogelijk zijn?
Net een reminder gekregen dat ik dit nog niet in orde heb gebracht en dat dit tegen 01/05/2017 dient te gebeuren. (Geen "want anders dan..." erna).
Ik heb een mail gekregen dat mijn gegevens geactualiseerd zijn en de kopie van mijn identiteitskaart goed ontvangen is. Sympathiek dat ze laten weten dat alles in orde is.
Idem hierFakkel schreef:Net een reminder gekregen dat ik dit nog niet in orde heb gebracht en dat dit tegen 01/05/2017 dient te gebeuren. (Geen "want anders dan..." erna).
BANK zal niet graag dreigen en ze zullen nog wel eens een tweede herinnering sturen, maar het kan effectief zijn dat ze je rekening blokkeren na een tijdje
zeker omdat het een internetbank is, is hun controle moeilijker.
Tegenwoordig eisen ze dat de EERSTE storting komt van een andere bank ( waarschijnljik geen internetbank ) die enkel op jou naam staat
zeker omdat het een internetbank is, is hun controle moeilijker.
Tegenwoordig eisen ze dat de EERSTE storting komt van een andere bank ( waarschijnljik geen internetbank ) die enkel op jou naam staat
Idem hierYaris schreef:Ik heb een mail gekregen dat mijn gegevens geactualiseerd zijn en de kopie van mijn identiteitskaart goed ontvangen is. Sympathiek dat ze laten weten dat alles in orde is.
Dus toch maar best via de post versturen? De brief hoeft, als ik het goed begrijp, tenminste niet gefrankeerd te worden, op de site staat “[...] of stuur (gratis) per post naar: Rabobank.be, DA 852-969-4, 2600 Berchem”.J Lawieck schreef: Dan is loket toch het veiligst.
Daarna (aangetekende) post
Email is helemaal niet veilig.
Voor situaties als deze is de app KopieID een aanrader, stuur niet zomaar een kopie van je identiteitskaart door.
Laatst gewijzigd door Sam_B op 6 april 2017, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Je bedoelt de app KopieID van de Rijksoverheid (Nederland)? Is dat nuttig voor Belgische identiteitskaarten en hoe gebruik je dat precies?Sam_B schreef:Voor situaties als deze is de app KopieID een aanrader.
hebben de Hollanders belgie hier al overgenomen blijkbaar ?
binnenkort hebben wij allemaal een hollandse identiteitkaar ?
Ik heb m'n data ook aangepast.
Much ado about nothing.
Concreet :
Welk functieniveau heb je?
In welke sector werk je?
Dat zijn de enige 2 vragen. Serieus zeg, de meesten geven wel meer prijs over zichzelf op dit forum.
Dan nog 'n kopie van m' n id-kaart opsturen en klaar.
Pffffff... Storm in 'n glas water, hoor.
Much ado about nothing.
Concreet :
Welk functieniveau heb je?
In welke sector werk je?
Dat zijn de enige 2 vragen. Serieus zeg, de meesten geven wel meer prijs over zichzelf op dit forum.
Dan nog 'n kopie van m' n id-kaart opsturen en klaar.
Pffffff... Storm in 'n glas water, hoor.
Welk functieniveau heb je? Minister van administratieve vereenvoudigingen
In welke sector werk je? werk niet, ben alleen maar aanwezig
In welke sector werk je? werk niet, ben alleen maar aanwezig
Ja, die bedoel ik. Je maakt er een foto mee van bijvoorbeeld je identiteitskaart, maskeert waar nodig (en mogelijk) informatie zoals rijksregisternummer, handtekening, pasfoto, enz. om vervolgens een watermerk aan te brengen met datum, bestemmeling en doel. In deze is het doel bijvoorbeeld "Updaten gegevens" en ontvanger "Rabobank" en wordt identiteitsfraude enigszins verhinderd wanneer iemand met je kopie bijvoorbeeld een rekening wil openen elders.Rinzwind schreef:Je bedoelt de app KopieID van de Rijksoverheid (Nederland)? Is dat nuttig voor Belgische identiteitskaarten en hoe gebruik je dat precies?Sam_B schreef:Voor situaties als deze is de app KopieID een aanrader.
Nederlandse of Belgische identiteitskaart (of ander identeitsdocument), het doet niets af aan de functionaliteit van de app.paul schreef:hebben de Hollanders belgie hier al overgenomen blijkbaar ?