"Argenta maakt komaf met misbruiken gratis-model"
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: "Argenta maakt komaf met misbruiken gratis-model"
In deze verwarrende toestand denk ik gelezen en begrepen te hebben dat rekeningen bij Crelan alleen nog gratis zijn voor -23 jarigen.AtC schreef: De Rekening is inderdaad gratis (gratis beheer, 1 bankkaart, online abbonnement). Je kan geen verrichtingen doen aan het loket via deze rekening (enfin, dat gaat wel maar dat kost je dan 5 euro).
Als je het hebt over de tarieven van Argenta : zie vorige post / 2 pagine's terug van Johann. Nieuwe tarieven van Argenta staan op de rekeninguittreksels zei hij daar. Aanpassing die binnenkort wordt doorgevoerd.Sofienemie schreef: Wat is je bron? Je spreekt hier over kosten aan de kredietkaart/ kaart waar ik niets over kan terug vinden?
Als het gaat om tarieven van andere banken, verduidelijk dan je vraag aub.
Ik ben eens gaan tellen op de pagina van Spaargids over gratis zichtrekeningen. Ik kom daar na telling op 14 + Argenta. 14 in totaal. Lijstje zal er dan ook eentje gemankeerd hebben zeker ?Nefertari schreef: Belfius staat 2 keer in het lijstje: dus toch "maar" 13...
Ach ja .. De info was gratis he. Dus een eventuele afwijking in het resultaat van 7 procent is nog niet zo slecht. Thanks voor je nazicht en controle, Neefje
-
- Full Member
- Contacteer:
@pisa
Je hebt duidelijk negatieve ervaring gehad met jouw argentakantoor maar ik heb een supercontact met mijn argentakantoor waar ze dit zeker niet rond de oren slagen.
ga kijken naar anderr banken en ze slaan wel meer slechtere zaken rond de oren bv kbc met privilige portfolio..
Ik begrijp dat hun rekeningen ook nog steeds gratis blijven alleen kosten in het buitenland niet.
Nu er waren volgens mijn kantoorhouder inderdaad veel mensen dat enkel daarom bij argenta waren en dit brengt inderdaad enkel veel kosten voor hen mee. Ik begrijp dan wel dat ze hier en daar moeten ingrijpen, dat is hetzelfde als de strengere voorwaarden voor het aanvragen van een kredietkaart.
Op een forum kan veel gezegd worden maar je moet inderdaad ook wat opletten of dit waar is.
Daarom kan of moet je niet alles nachecken maar kan ook op een andere manier gezegd worden, nl dat je deze ervaring jaren geleden had.
Je hebt duidelijk negatieve ervaring gehad met jouw argentakantoor maar ik heb een supercontact met mijn argentakantoor waar ze dit zeker niet rond de oren slagen.
ga kijken naar anderr banken en ze slaan wel meer slechtere zaken rond de oren bv kbc met privilige portfolio..
Ik begrijp dat hun rekeningen ook nog steeds gratis blijven alleen kosten in het buitenland niet.
Nu er waren volgens mijn kantoorhouder inderdaad veel mensen dat enkel daarom bij argenta waren en dit brengt inderdaad enkel veel kosten voor hen mee. Ik begrijp dan wel dat ze hier en daar moeten ingrijpen, dat is hetzelfde als de strengere voorwaarden voor het aanvragen van een kredietkaart.
Op een forum kan veel gezegd worden maar je moet inderdaad ook wat opletten of dit waar is.
Daarom kan of moet je niet alles nachecken maar kan ook op een andere manier gezegd worden, nl dat je deze ervaring jaren geleden had.
Toelichting van Spaargids gekregen : de Irekening is een online zichtrekening van Crelan die wel nog gratis is. Het is een internetzichtrekening waarop geen beheerskosten worden aangerekend en waar ook een gratis bankkaart bij is inbegrepen. Deze rekening is enkel beschikbaar via internet.
Volgende zaken zijn niet inbegrepen :
Volgende verrichtingen behoren niet tot het forfait voor de betaalverrichtingen en worden individueel getarifeerd (indien niet inbegrepen in een Pack):
- Verwerking aan loket van een SEPA-overschrijving naar een niet-Crelanrekening (niet verschuldigd indien de titularis of één van de titularissen 65 jaar of ouder is),
- Storting van een circulaire cheque getrokken op een rekening van een andere bank, per cheque:
- Uitschrijven klantencheque
De info over de Irekening staat nogal weggestoken op de website, vind ik.
http://www.crelan.be/nl/particulieren/a ... /irekening
Voor tarieven : download op de website
http://www.crelan.be/nl/algemeen/brochures/tarieflijst
Volgende zaken zijn niet inbegrepen :
Volgende verrichtingen behoren niet tot het forfait voor de betaalverrichtingen en worden individueel getarifeerd (indien niet inbegrepen in een Pack):
- Verwerking aan loket van een SEPA-overschrijving naar een niet-Crelanrekening (niet verschuldigd indien de titularis of één van de titularissen 65 jaar of ouder is),
- Storting van een circulaire cheque getrokken op een rekening van een andere bank, per cheque:
De info over de Irekening staat nogal weggestoken op de website, vind ik.
http://www.crelan.be/nl/particulieren/a ... /irekening
Voor tarieven : download op de website
http://www.crelan.be/nl/algemeen/brochures/tarieflijst
Ik heb ervaring met meerdere Argenta-kantoren.sofienemie schreef:@pisa
...
Ik schreef uitdrukkelijk ook 'meer dan een jaar geleden'. Dat is niet hetzelfde als 'ervaring jaren geleden'. Is uw reactie dan ook 'zever'
Hallo Haelewyn,haelewyn schreef:
Ach ja .. De info was gratis he. Dus een eventuele afwijking in het resultaat van 7 procent is nog niet zo slecht. Thanks voor je nazicht en controle, Neefje
het is niet omdat iets gratis is dat het daarom onvolledig of incorrect moet zijn. Wij streven naar 100% perfect juiste informatie. We hebben 2 mensen die hierop elke dag werken. Als iets ontbreekt of foutief is mag je gerust laten weten.
Mvg,
Kristof
spaargids.be
Kristof,
Met dat 'gratis' had ik het over mezelf en niet over Spaargids. Mijn lijstje dat ik opgemaakt had mankeerde er eentje (Monte Paschi Bank)
Ik wou gewoon aan Nefertari zeggen : of het nu 12 of 13 banken waren... ik heb ze gratis voor jullie geteld.
Het was een klein grapje.
Ik laat, zoals voordien, nog altijd weten via email als ik vind dat er ergens een foutje in zit. Dat heb ik al regelmatig gedaan.
Als iedereen zou stoppen met de website bij te houden zitten we over een paar jaar ver van de werkelijkheid.
Geen probleem dus om kleine foutjes te signaleren. Er is altijd al gepast op gereageerd geweest.
@Pisa : meerdere kantoren ook hier, tot vorig jaar ergens. Alle drie huilen met de pet op. Allemaal dezelfde pusherige, bazige toon. Je 'MOET' ook dat en dat openen. Ik ben niet gewoon om me te laten vertellen wat ik moet kopen. Dus ja.. Weg ermee hier, met Argenta. Tegen eender welke kost.
Met dat 'gratis' had ik het over mezelf en niet over Spaargids. Mijn lijstje dat ik opgemaakt had mankeerde er eentje (Monte Paschi Bank)
Ik wou gewoon aan Nefertari zeggen : of het nu 12 of 13 banken waren... ik heb ze gratis voor jullie geteld.
Het was een klein grapje.
Ik laat, zoals voordien, nog altijd weten via email als ik vind dat er ergens een foutje in zit. Dat heb ik al regelmatig gedaan.
Als iedereen zou stoppen met de website bij te houden zitten we over een paar jaar ver van de werkelijkheid.
Geen probleem dus om kleine foutjes te signaleren. Er is altijd al gepast op gereageerd geweest.
@Pisa : meerdere kantoren ook hier, tot vorig jaar ergens. Alle drie huilen met de pet op. Allemaal dezelfde pusherige, bazige toon. Je 'MOET' ook dat en dat openen. Ik ben niet gewoon om me te laten vertellen wat ik moet kopen. Dus ja.. Weg ermee hier, met Argenta. Tegen eender welke kost.
Mijn ervaringen met het plaatselijke kantoor hier zijn toch helemaal anders.
Ze doen wel voorstellen, je krijgt een hoop documentatie mee (helaas is mijn ervaring met andere banken op dat gebied heel anders), en je mag het rustig bekijken zonder daar en op dat moment iets te moeten beslissen.
Ze doen wel voorstellen, je krijgt een hoop documentatie mee (helaas is mijn ervaring met andere banken op dat gebied heel anders), en je mag het rustig bekijken zonder daar en op dat moment iets te moeten beslissen.
Het is al vaak gezegd: bij Argenta hangt het echt van kantoor tot kantoor af wat je mag verwachten. Zelf ben ik heel tevreden: ik hoor nooit iets van hen. Dat vind ik dus prima. En dat is meteen ook de reden waarom ik nog altijd klant ben in het kantoor waar ik mijn rekening geopend heb, zelfs al bevindt dat kantoor zich intussen op pakweg 40 km van mijn huidige woonplaats. Voor die ene keer per twee jaar dat ik daar binnen moet zijn, valt dat nogal mee. Liever dat dan het risico te lopen op een opdringerige kantoorhouder dichterbij.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dit zijn voor mij geen gebruikelijke verrichtingen, dus daarvoor zou ik het niet laten.haelewyn schreef:Volgende verrichtingen behoren niet tot het forfait voor de betaalverrichtingen en worden individueel getarifeerd (indien niet inbegrepen in een Pack):
Ondertussen antwoord gekregen van mijn kantoor:
"Als je een pack hebt, dan moet je niet meer betalen voor je aandeelhoudersrekening. Voor 2017 zal ook de effectenrekening gratis zijn bij een pack.
Dus zonder pack:
Aandeelhoudersrekening (opbrengst voor 2016 is 2.75% netto): 42€/ jaar
Effectenrekening: 15€/ jaar
I-rekening: gratis
Met een pack:
Economy-pack: 48€/ jaar
Aandeelhoudersrekening: gratis
Effectenrekening: gratis in 2017 (voor de volgende jaren moet daar nog over beslist worden)"
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik was nog aan het denken over Argenta : Als ze dat nou echt niet graag hebben dat mensen hun gratis producten nemen zonder meer.. En er is echt niets anders aan de hand.. Dan kunnen ze ook een pack maken zoals ze dat bij Crelan doen.
Je krijgt je betalingen buiten Eurozone gratis in pack X of Y. Of zoals ooit bij Beobank was (misschien nu nog) : alles gratis als je minimum een bepaald bedrag op je rekeningen houdt.
Of zoals in de telecom : Proximus TV alleen nog mogelijk in pack, niet als stand alone.
Ze kiezen bij Argenta voor tariferen. Er zit dus voor mijn part duidelijk iets anders achter : Argenta wil zelf af van het gratis-profiel. Maar commercieel gezien steken we de schuld maar op de klant want daar zitten profiteurs bij (???). Of dat een goede keuze is.. tja ... Ze zullen het wel zien zeker ?
Management werknemers hebben toch altijd een manier om uit te leggen dat ze goed bezig zijn.
Je krijgt je betalingen buiten Eurozone gratis in pack X of Y. Of zoals ooit bij Beobank was (misschien nu nog) : alles gratis als je minimum een bepaald bedrag op je rekeningen houdt.
Of zoals in de telecom : Proximus TV alleen nog mogelijk in pack, niet als stand alone.
Ze kiezen bij Argenta voor tariferen. Er zit dus voor mijn part duidelijk iets anders achter : Argenta wil zelf af van het gratis-profiel. Maar commercieel gezien steken we de schuld maar op de klant want daar zitten profiteurs bij (???). Of dat een goede keuze is.. tja ... Ze zullen het wel zien zeker ?
Management werknemers hebben toch altijd een manier om uit te leggen dat ze goed bezig zijn.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Op mijn kantoor ben ik altijd _zeer_ goed geholpen. Zonder het minste spikkeltje opdringerige verkooptechnieken. Zeer goede ervaringen mee, ondanks soms niet zo evidente vragen. Lang geleden drie keer op korte tijd mijn kaart ingeslikt aan een bankautomaat. Gezamenlijke rekening met vriendin met buitenlands domicilie. Altijd met de glimlach.johann schreef:Het is al vaak gezegd: bij Argenta hangt het echt van kantoor tot kantoor af wat je mag verwachten. Zelf ben ik heel tevreden: ik hoor nooit iets van hen. Dat vind ik dus prima. En dat is meteen ook de reden waarom ik nog altijd klant ben in het kantoor waar ik mijn rekening geopend heb, zelfs al bevindt dat kantoor zich intussen op pakweg 40 km van mijn huidige woonplaats. Voor die ene keer per twee jaar dat ik daar binnen moet zijn, valt dat nogal mee. Liever dat dan het risico te lopen op een opdringerige kantoorhouder dichterbij.
Een superklant ben ik nochtans niet...
Nog enkele kostenverhogingen, voor de liefhebbers. Deze situeren zich op het niveau van de effectenrekening en dan specifiek de beursverrichtingen.
Actuele tarieven:
Aan - en verkooporders op Euronext (Parijs - Brussel - Amsterdam - Lissabon), CHI-X en BATS -> 0,20% (min. 5,95 EUR)
Aan - en verkooporders op andere markten dan Euronext (Parijs - Brussel - Amsterdam - Lissabon), CHI-X en BATS -> 0,60 % (min. 20 EUR)
Nieuwe tarieven vanaf 11.04.17:
Groep 1: Euronext (Parijs - Brussel - Amsterdam - Lissabon) -> 0,25 % (min. 9,95 EUR)
Groep 2: NYSE, Nasdaq, Amex, Chicago, Xetra, Londen, Luxemburg, Madrid, Milaan, Wenen -> 0,60 % (min. 25 EUR)
Groep 3: Canada, Duitsland (excl. Xetra), Zwitserland, Japan, Zweden, Finland, Denemarken, Noorwegen, Ierland -> 0,60 % (min. 40 EUR)
Groep 4: Zuid-Afrika (6), Singapore (6), Australië, Hong Kong, Griekenland, Estland, Mexico, Polen, Thailand, Zuid-Korea, Brazilië, Nieuw-Zeeland, Tsjechië, Hongarije -> 0,70 % (min. 60 EUR)
Actuele tarieven:
Aan - en verkooporders op Euronext (Parijs - Brussel - Amsterdam - Lissabon), CHI-X en BATS -> 0,20% (min. 5,95 EUR)
Aan - en verkooporders op andere markten dan Euronext (Parijs - Brussel - Amsterdam - Lissabon), CHI-X en BATS -> 0,60 % (min. 20 EUR)
Groep 1: Euronext (Parijs - Brussel - Amsterdam - Lissabon) -> 0,25 % (min. 9,95 EUR)
Groep 2: NYSE, Nasdaq, Amex, Chicago, Xetra, Londen, Luxemburg, Madrid, Milaan, Wenen -> 0,60 % (min. 25 EUR)
Groep 3: Canada, Duitsland (excl. Xetra), Zwitserland, Japan, Zweden, Finland, Denemarken, Noorwegen, Ierland -> 0,60 % (min. 40 EUR)
Groep 4: Zuid-Afrika (6), Singapore (6), Australië, Hong Kong, Griekenland, Estland, Mexico, Polen, Thailand, Zuid-Korea, Brazilië, Nieuw-Zeeland, Tsjechië, Hongarije -> 0,70 % (min. 60 EUR)
-
- Hero Member
- Contacteer:
"Argenta maakt komaf met misbruiken gratis-model"
Heb dus net 21 euro uitgespaard door Baron de Ley niet bij deze hebberige jongens te kopen. Bij degiro: 4 euro beurs Madrid. En wat mij betreft is zelfs dat nog veel te duur.
@haelewyn
Of er het er nu 13 of 14 zijn, doet er voor mij niet toe, maar wat ik bedoelde is:
Toevallig merkte ik in het door jou vermelde lijstje (zie 3 april om 13:50) met de 14 banken, dat Belfius er 2 X in staat.
Of er het er nu 13 of 14 zijn, doet er voor mij niet toe, maar wat ik bedoelde is:
Toevallig merkte ik in het door jou vermelde lijstje (zie 3 april om 13:50) met de 14 banken, dat Belfius er 2 X in staat.
haelewyn schreef:Een gratis zichtrekening met bankkaart heb je ook bij 14 andere banken, namelijk bij
ING, Belfius, ABK, Axa, Belfius, Beobank, Bpostbank, CBC, Crelan, Deutsche Bank, KBC, Record Bank, Keytrade, Hello Bank.
...
Enfin, niet te begrijpen. Minimum 9,95 euro voor beursorders in Brussel, kwestie van zichzelf radicaal de markt uit te prijzen. En Nasdas minimum 25 euro, schandalig eigenlijk.johann schreef:Nog enkele kostenverhogingen, voor de liefhebbers. Deze situeren zich op het niveau van de effectenrekening en dan specifiek de beursverrichtingen.
Actuele tarieven: