Aecom: ingenieursbureau, bouwbedrijf & facilitair dienstverlener
TIP
Re: Aecom: ingenieursbureau, bouwbedrijf & facilitair dienstverlener
Wat heeft het één met het ander te maken? Het feit of hij al dan niet bepaalde aandelen aanhoudt verandert toch niets aan de cijfers of de gebruikte methode? Vreemde reactie hoor.laeka schreef:gpv1 schreef:Mijn hele portefeuille bestaat voortaan uit Aecom. Hoelang ik ze zal moeten bijhouden om ze te kunnen verkopen aan $40,50 weet ik niet; maanden of jaren... maakt niet uit.
Och arme die spaargidsers die u blindelings volgde en keken naar de koersdoelen die u er bij zette en hun winsten al aan het uittellen waren in de aandelen die u nu plotseling verkocht.
Ik vind net zijn bijdragen één van de meest waardevolle en onderbouwde bijdragen op dit forum. Om deze nu net te gaan onderuit halen omdat hij het ene aandeel boven het andere kiest...
-
- VIP member
- Contacteer:
GPV1 staat idd boven alle verdenking, maar het zou toch de eerste niet zijn die koersen manipuleert om dan snel te (ver)kopen.Naick schreef:Wat heeft het één met het ander te maken? Het feit of hij al dan niet bepaalde aandelen aanhoudt verandert toch niets aan de cijfers of de gebruikte methode? Vreemde reactie hoor.laeka schreef:
Och arme die spaargidsers die u blindelings volgde en keken naar de koersdoelen die u er bij zette en hun winsten al aan het uittellen waren in de aandelen die u nu plotseling verkocht.
Ik vind net zijn bijdragen één van de meest waardevolle en onderbouwde bijdragen op dit forum. Om deze nu net te gaan onderuit halen omdat hij het ene aandeel boven het andere kiest...
Wat moet ik bv denken van Altamir dat ik op zijn aanraden kocht ?
Het blijft raar.
Ik denk niet dat de spaargidsers voldoende kapitaal vertegenwoordigen om een pump and dump te doen met het type bedrijven dat gpv aanraadt.
En als er zo toch spaargidsers zijn, dan hoop ik van harte dat ze zelf hun huiswerk doen.
Maar ik ben wel benieuwd wat Arcadis morgen gaat doen ...
En als er zo toch spaargidsers zijn, dan hoop ik van harte dat ze zelf hun huiswerk doen.
Maar ik ben wel benieuwd wat Arcadis morgen gaat doen ...
Denken dat iemand op spaargids de koersen kan manipuleren door hier iets te posten over toch redelijk grote bedrijven is misschien wat overdreven.Leemans-broertje schreef:GPV1 staat idd boven alle verdenking, maar het zou toch de eerste niet zijn die koersen manipuleert om dan snel te (ver)kopen.
Wat moet ik bv denken van Altamir dat ik op zijn aanraden kocht ?.
Mijn aandelenportefeuille bestaat grotendeels uit aandelen die aangebracht zijn door GPV1, maar ik doe ook mijn eigen analyses en checks om een beeld te vormen. Sommige aandelen koop ik, anderen niet. Misschien moet je dit ook doen voor Altamir en je eigen beeld vormen?
Onmogelijk. Gpv zegt letterlijk : "dit bericht is niet bedoeld als advies, enkel als idee". Hij heeft je dit aandeel dus nooit aangeraden, jij hebt het gekocht, op jouw verantwoordelijkheid en met jouw geld.Leemans-broertje schreef:GPV1 staat idd boven alle verdenking, maar het zou toch de eerste niet zijn die koersen manipuleert om dan snel te (ver)kopen.Wat moet ik bv denken van Altamir dat ik op zijn aanraden kocht ? Het blijft raar.
Je had je die bedenkingen over Altamir dus moeten maken voordat je het aandeel kocht, niet erna. Het is toch GPV zijn schuld niet dat jij op voorhand niet voldoende onderzoek gedaan hebt
Een aankoop blijft je eigen verantwoordelijkheid, als je blindelings koopt omdat iemand anders dat gedaan heeft ligt de schuld bij jezelf, niet met de persoon die je hebt gevolgd.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Misschien wat overdreven is nog een understatement. Ik zou het een compleet idiote beschuldiging noemen.Naick schreef: Denken dat iemand op spaargids de koersen kan manipuleren door hier iets te posten over toch redelijk grote bedrijven is misschien wat overdreven.
Mijn aandelenportefeuille bestaat grotendeels uit aandelen die aangebracht zijn door GPV1, maar ik doe ook mijn eigen analyses en checks om een beeld te vormen. Sommige aandelen koop ik, anderen niet. Misschien moet je dit ook doen voor Altamir en je eigen beeld vormen?
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
-
- VIP member
- Contacteer:
Als verstrooiing even vloeken in de kerk, met als mijn reactie over koersmanipulatie blijkbaar.derocker schreef:Onmogelijk. Gpv zegt letterlijk : "dit bericht is niet bedoeld als advies, enkel als idee". Hij heeft je dit aandeel dus nooit aangeraden, jij hebt het gekocht, op jouw verantwoordelijkheid en met jouw geld.Leemans-broertje schreef:GPV1 staat idd boven alle verdenking, maar het zou toch de eerste niet zijn die koersen manipuleert om dan snel te (ver)kopen.Wat moet ik bv denken van Altamir dat ik op zijn aanraden kocht ? Het blijft raar.
Je had je die bedenkingen over Altamir dus moeten maken voordat je het aandeel kocht, niet erna. Het is toch GPV zijn schuld niet dat jij op voorhand niet voldoende onderzoek gedaan hebt
Een aankoop blijft je eigen verantwoordelijkheid, als je blindelings koopt omdat iemand anders dat gedaan heeft ligt de schuld bij jezelf, niet met de persoon die je hebt gevolgd.
Stel: een vermaard toeristisch magazine publiceert ideetjes over vakantiereizen in Tunesie, Egypte, Syrië, Molenbeek, Afghanistan, Jemen, Libië, Darfoer, Somalië, Timboektoe en N-Korea, vliegen met United Airlines ...
Volgt een aantal verontwaardigde brieven van beroofde, verminkte toeristen.
Reactie van het magazine: 'Maar we hebben je toch nooit gezegd om daar heen te gaan ??!'
Ik kan amper geloven dat je deze vergelijking durft te maken. Het magazine uit je voorbeeld publiceert maar met één doel : verkopen en dus geld verdienen. Schandalig dat je GPV hiermee durft te vergelijken. Hij steekt urenlang werk in zijn analyses en deelt deze volledig GRATIS met jouw. Hij zegt er dan ook nog eens letterlijk bij dat het enkel een idee is en geen advies. Als jij dan zo idioot bent om blindelings dat advies te volgen moet je nu niet komen klagen over de gevolgen. Is de bedoeling van dit forum niet dat we ideeën met elkaar wisselen ¨het is precies door idioten zoals jij dat mensen met kennis amper nog iets durven posten uit schrik om later commentaar te krijgen als er iets fout zou lopen.Leemans-broertje schreef: Als verstrooiing even vloeken in de kerk, met als mijn reactie over koersmanipulatie blijkbaar.
Stel: een vermaard toeristisch magazine publiceert ideetjes over vakantiereizen in Tunesie, Egypte, Syrië, Molenbeek, Afghanistan, Jemen, Libië, Darfoer, Somalië, Timboektoe en N-Korea, vliegen met United Airlines ...
Volgt een aantal verontwaardigde brieven van beroofde, verminkte toeristen.
Reactie van het magazine: 'Maar we hebben je toch nooit gezegd om daar heen te gaan ??!'
Het enige wat je aan het doen bent is de schuld van jezelf afschuiven. JIJ hebt niet voldoende onderzoek gedaan en JIJ bent zo dom geweest om blindelings te kopen "omdat GPV dat ook deed". Dat is alleen JOUW schuld.
Verder ga ik mijn tijd niet meer verspillen aan deze discussie, ik reageer dus niet meer.
btw veel verlies kan je momenteel niet hebben op Altamir als ik de koers bekijk van de laatste 6 maand. Wanneer heeft GPV er over gesproken? 1 maand geleden?
Je kan er nog steeds gemakkelijk uit zonder (veel) schade.
Als je iemand volledig vertrouwt op zijn mening en kennis.... Wel dan, verkoop dan ook alles
Ik deel de mening van derocker volledig.
Ik ben zo een idioot dat 2 van gpv zijn ideeen bijna blindelings is gevolgd. Maar ik wist dan ook op voorhand dat ik een idioot was. Dit was mijn keuze, mijn centen, mijn verlies als het misloopt en zal daar niemand anders ooit vies voor bekijken mocht dat zo uitdraaien.
Ik vind het dan ook zeer spijtig dat iemand die zoveel energie steekt in het opmaken van zo'n gedetailleerde posts nu van sommige mensen negatieve feedback krijgt omdat hij met zijn eigen centen een onverwachte handeling doet...
Verder stel ik me ook de vraag, het is toch niet omdat gpv zijn andere posities verkocht heeft dat het potentieel van deze posities niet meer aanwezig is? Ik blijf alleszins zitten met een evengoed gevoel als voordien!
@gpv Ik wil je bij deze toch even hartelijk bedanken voor alle energie dat je steekt in de zaken dat je deelt op dit forum. Ik, en vermoedelijk vele andere, heb hiervan al veel bijgeleerd. Dit geldt trouwens ook voor heel wat andere die hier regelmatig posten. Zonder dit forum had ik niet goed geweten waar te beginnen...
Ik ben zo een idioot dat 2 van gpv zijn ideeen bijna blindelings is gevolgd. Maar ik wist dan ook op voorhand dat ik een idioot was. Dit was mijn keuze, mijn centen, mijn verlies als het misloopt en zal daar niemand anders ooit vies voor bekijken mocht dat zo uitdraaien.
Ik vind het dan ook zeer spijtig dat iemand die zoveel energie steekt in het opmaken van zo'n gedetailleerde posts nu van sommige mensen negatieve feedback krijgt omdat hij met zijn eigen centen een onverwachte handeling doet...
Verder stel ik me ook de vraag, het is toch niet omdat gpv zijn andere posities verkocht heeft dat het potentieel van deze posities niet meer aanwezig is? Ik blijf alleszins zitten met een evengoed gevoel als voordien!
@gpv Ik wil je bij deze toch even hartelijk bedanken voor alle energie dat je steekt in de zaken dat je deelt op dit forum. Ik, en vermoedelijk vele andere, heb hiervan al veel bijgeleerd. Dit geldt trouwens ook voor heel wat andere die hier regelmatig posten. Zonder dit forum had ik niet goed geweten waar te beginnen...
Laatst gewijzigd door StevenB op 20 april 2017, 13:39, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- VIP member
- Contacteer:
Kan nu eenmaal niet alles volgen (25 posities) en baseer me in dit geval op iemand die het aandeel blijkbaar wél volgt. Het zou de meesten hier toch helpen de beweegredenen van de andere leden te kennen ? Lijkt me toch maar een kleintje ?Lilly schreef:btw veel verlies kan je momenteel niet hebben op Altamir als ik de koers bekijk van de laatste 6 maand. Wanneer heeft GPV er over gesproken? 1 maand geleden?
Plaats zelf geen stop-loss (geleerd door Brexit) maar verkoop alleszins bij 10 % verlies.
Er zijn er duidelijk een paar die hier bloed hebben geroken ...
Iedereen is blij dat GPV zijn analyses en inzichten deelt en ik hoop dat hij dat blijft doen. Maar misschien is het beter dat hij de bewegingen (aankopen/verkopen) in zijn portefeuille niet meer vermeldt bij zijn aanbevelingen omdat ze, ondanks alle disclaimers, sommige mensen inspireren om die gemakkelijkheidshalve bijna blindelings te volgen. Jazeker, dan is het hun fout als het misloopt, gezien de disclaimers bij elke post, maar het werkt uitnodigend.
Voor mij is "dit aandeel ziet er veelbelovend uit omwille van ..." heel anders dan "dit aandeel ziet er veelbelovend uit omwille van ... en daarom heb ik een grote positie ingenomen maar beschouw dit niet als advies". Het zou niet mogen maar het is zo. Het eerste zet mij aan tot denken, het tweede appelleert aan mijn luie aard.
Voor mij is "dit aandeel ziet er veelbelovend uit omwille van ..." heel anders dan "dit aandeel ziet er veelbelovend uit omwille van ... en daarom heb ik een grote positie ingenomen maar beschouw dit niet als advies". Het zou niet mogen maar het is zo. Het eerste zet mij aan tot denken, het tweede appelleert aan mijn luie aard.
Het blijft me verbazen hoeveel fuzz hierover gemaakt wordt.