Duurtijd Transacties tussen banken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Duurtijd Transacties tussen banken
Volkomen normaal. Zowel vrijdag 14 april, als maandag 17 april waren bank holidays. Dus gedurende 4 dagen is er geen enkele transactie tussen banken uitgevoerd.
Afhankelijk van wanneer het geld gestort is op die donderdag ('s morgens/'s avonds) en tussen welke banken, zou het geld vandaag of ten laatste morgen moeten binnenkomen.
Afhankelijk van wanneer het geld gestort is op die donderdag ('s morgens/'s avonds) en tussen welke banken, zou het geld vandaag of ten laatste morgen moeten binnenkomen.
Over welke banken gaat het? Vergeet niet dat er het Paasweekend tussen gezeten heeft. Dus als uw werkgever het donderdag overgeschreven heeft, zal het ten vroegste vandaag op de rekening komen (= eerstvolgende bankwerkdag, vrijdag was bankholiday en maandag was feestdag).
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Tijdens het voorbije paasweekend waren de banken gesloten gedurende 4 dagen: vanaf vrijdag 14 april (goede vrijdag) tot en met maandag 17 april (paasmaandag).Kimii schreef:Hallo, donderdag 13 april heeft het werk geld gestort.. Vandaag 18 april staat het er nu nog ni op...
Dat zou kunnen de reden zijn waarom je jouw geld nog niet kunt zien op je rekening. Alhoewel; normaal gezien zou dit bij internetbankieren geen probleem mogen zijn.
Heeft iemand al ervaring met het ontvangen van een 'dringende' betaling vanuit NL ?
Ik vroeg me af binnen hoeveel tijd het geld vanuit NL op je BE rekening zou staan..
Enkele uren ? Een dag ?
Ik vroeg me af binnen hoeveel tijd het geld vanuit NL op je BE rekening zou staan..
Enkele uren ? Een dag ?
-
- Newbie
Mijn vriendin is Nederlandse en heeft een zichtrekening bij Amro. Het toeval wil dat ze dinsdag een overschrijving via internet deed naar mijn Recordbank rekening. Zij gaf de overschrijving in om 10 u. Voor 14 u dezelfde dag was mijn rekening gecrediteerd.haelewyn schreef:Heeft iemand al ervaring met het ontvangen van een 'dringende' betaling vanuit NL ?
Enkele uren ? Een dag ?
-
- Newbie
Overigens is de verrichtingsnelheid van Belgische banken vergeleken met sommige buitenlanden een lachertje.
In Thailand bvb kan je er voor kiezen dat je overschrijving binnen de minuut van de ene naar de andere bank gaat, 7/7 24/24.
In Thailand bvb kan je er voor kiezen dat je overschrijving binnen de minuut van de ene naar de andere bank gaat, 7/7 24/24.
Dat moet hier ook mogelijk zijn. Je kunt in een paar minuten tijd een mail naar de andere kant van de wereld sturen, waarom duurt een banktransactie binnen België dan twee dagen? Het is onwil van de banken. Ze verdienen te veel aan geld dat onderweg is van de ene naar de andere bank.
dat het personeel thuis blijft op bankholiday of paasmaandag ok maar de uitwisselingen gebeurt toch via computersystemen of vragen die ook om thuis te mogen blijven...
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
-
- Hero Member
- Contacteer:
De bank maakt gebruik van service providers en ik verwacht dat hier het probleem "pay peanuts get monkey's" is. Of zoals Yaris zegt dat ze graag de betaling een tijdje vasthouden om er nog wat aan te verdienen.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
-
- VIP member
- Contacteer:
Die systemen worden bemand voor evt. problemen en omdat er toch nog handmatige ingrepen moeten gebeuren zoals afsluiting en opening.bartman schreef:dat het personeel thuis blijft op bankholiday of paasmaandag ok maar de uitwisselingen gebeurt toch via computersystemen of vragen die ook om thuis te mogen blijven...
De afsluiting beïnvloedt bovendien de thesauriepositie van de betrokken banken en veronderstelt dat de fin. markten open zijn.
Ook de banken moeten open zijn want wie gaat zo maar blindelings toelaten dat zijn klanten gecrediteerd/gedebiteerd worden ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Hoelang zou een overschrijving van KBC naar Argenta duren?
Alvast bedankt![😅](//twemoji.maxcdn.com/2/svg/1f605.svg)
Alvast bedankt
Bij DB zijn ze ook niet van de rapste
.
Zaterdag geld overgeschreven van mijn spaarrekening naar mijn zichtrekening... bij sommigen gaat dat in seconden, zelfs in een weekend. Net gekeken, het is er nog niet : status "in uitvoering".
![Sad :(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/sad.gif)
Zaterdag geld overgeschreven van mijn spaarrekening naar mijn zichtrekening... bij sommigen gaat dat in seconden, zelfs in een weekend. Net gekeken, het is er nog niet : status "in uitvoering".
Gisteren rond 15u nog een overschrijving gedaan van KBC naar Keytrade, en staat er vandaag op (valutadatum vandaag).
Vreemd, doet Keytrade niet aan bank holidays?
Vreemd, doet Keytrade niet aan bank holidays?
-
- Newbie
- Contacteer:
Beste
Als student heb ik deze maand een studentennjob gedaan.
Gisteren (dinsdag 25/07/2017 11u) hebben ze mij gestort via een BNP paribas rek.
De vraag is wanneer ik die zal zien op mijn Belfius rek?
Greets allemaal!!!
Als student heb ik deze maand een studentennjob gedaan.
Gisteren (dinsdag 25/07/2017 11u) hebben ze mij gestort via een BNP paribas rek.
De vraag is wanneer ik die zal zien op mijn Belfius rek?
Greets allemaal!!!