Holdings
TIP
Re: Holdings
Berkshire Hathaway B nu $165.21 tegenover 20 jaar geleden een koers van $25.2.Carnaygee schreef:Lijkt mij niet juist wat Berkshire betreft.Gemiddeld jaarlijks rendement zowel in beurs als boekwaarde is 20%.De jongste 20 jaar zal het gemiddelde iets lager liggen ,ik schat zo'n 15%.De koers is sinds 1996 maal 8 gegaan.laeka schreef:
Bron: De Belegger van 19 april
De jongste 20 jaar steeg de beurskoers van Bollore met gemiddeld 16%! Die van Berkshire Hathaway steeg maar 10,3%.
De groei van de boekwaarde bij Berkshire Hathaway steeg wel harder met 10,6%.
Ik ben razend benieuwd met welke holdings Mojo voor de pinnen gaat komen die veel beter presteren!
Dat is 9.86% per jaar.
Foutje,had het over het rendement per kalenderjaar sinds de oprichting van Berkshire.ThomasDM schreef:Berkshire Hathaway B nu $165.21 tegenover 20 jaar geleden een koers van $25.2.Carnaygee schreef: Lijkt mij niet juist wat Berkshire betreft.Gemiddeld jaarlijks rendement zowel in beurs als boekwaarde is 20%.De jongste 20 jaar zal het gemiddelde iets lager liggen ,ik schat zo'n 15%.De koers is sinds 1996 maal 8 gegaan.
Dat is 9.86% per jaar.
Beste Mojo,
HAL is inderdaad ook topklasse. Maar die noteren nu met een PREMIE terwijl Financiere Moncey met een fikse korting noteert.
Post je aankopen maar waar je nu instapt want met rendementen uit het verleden zijn we niks.
Aankopen dezelfde dag melden he niet van 1 maand nadien komen melden. We kunnen er allemaal beter van worden.
Je bent toch volop aan het inkopen dus dat kan niet moeilijk zijn.
HAL is inderdaad ook topklasse. Maar die noteren nu met een PREMIE terwijl Financiere Moncey met een fikse korting noteert.
Post je aankopen maar waar je nu instapt want met rendementen uit het verleden zijn we niks.
Aankopen dezelfde dag melden he niet van 1 maand nadien komen melden. We kunnen er allemaal beter van worden.
Je bent toch volop aan het inkopen dus dat kan niet moeilijk zijn.
Ik vrees ook dat het beste aankoopmoment voor die fondsen al een flinke tijd achter ons ligt.laeka schreef:HAL is inderdaad ook topklasse. Maar die noteren nu met een PREMIE terwijl Financiere Moncey met een fikse korting noteert.
Met uitzondering dan van Aurelius, dat recent flink teruggevallen was.
Wel prima van Mojo om deze fondsen onder onze aandacht te brengen.
Ik ga hier niet in detail alles zitten posten maar ik ben er wel van overtuigd dat het einde nog lang niet in zicht is op de aandelen die ik genoemd heb en waarin ik ook invested ben.
Het zijn stuk voor stuk sectoren waar voor mij de lamp brand. Ik heb in Partners group nog bijgekocht toen ze 300 stonden, vandaag staan ze 560 in euro's bijna het dubbele.
Daarnaast heb ik vorige week nog bijgetankt in VAT Group (IPO partners group vorig jaar intussen reeds quasi maal 3 gegaan) aan 125, intussen staan ze quasi 130 (in chf).
Het zijn stuk voor stuk topklasse ondernemingen die perfect gepositioneerd zijn voor de toekomst. Stellen dat de rek eruit is lijkt me dan ook voorbarig.
Het zijn stuk voor stuk sectoren waar voor mij de lamp brand. Ik heb in Partners group nog bijgekocht toen ze 300 stonden, vandaag staan ze 560 in euro's bijna het dubbele.
Daarnaast heb ik vorige week nog bijgetankt in VAT Group (IPO partners group vorig jaar intussen reeds quasi maal 3 gegaan) aan 125, intussen staan ze quasi 130 (in chf).
Het zijn stuk voor stuk topklasse ondernemingen die perfect gepositioneerd zijn voor de toekomst. Stellen dat de rek eruit is lijkt me dan ook voorbarig.
Ik heb de slotstanden van gisteren eens genoteerd kwestie van een beetje te kunnen volgen:Mojo schreef:Ik ga hier niet in detail alles zitten posten maar ik ben er wel van overtuigd dat het einde nog lang niet in zicht is op de aandelen die ik genoemd heb en waarin ik ook invested ben.
Partners group holding 610 CHF
BB biotech 56.75 CHF
MBB SE 89.38 EUR
Aurelius 46.66 EUR
Zo kunnen we nagaan wat die adviezen waard zijn na verloop van tijd.
Solvac
Heeft er iemand de formule bij de hand om snel de onderwaardering van Solvac t.o.v. Solvay te berekenen?
Het duo Artois en Moncey meer dan 4% erbij vandaag. Er komt schot in de zaak. Staan nog zeer goedkoop.laeka schreef:En hopla weer een paar stukskes Financiere Moncey aan de haak geslagen aan 4762 eurokes.
Awel... plots geen schrik meer van de franse verkiezingen?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dit schreven we in februari. Ik kocht in beide daarna nog bij. Zoals jullie weten heeft VIVENDI een bod gelanceerd op de aandelen HAVAS aan 9.25 euro gisteravond na beurstijd. Monstervolumes bij HAVAS vandaag en koersen stonden al hoger dan het bod.laeka schreef: ↑18 februari 2017, 09:581 van de beste tips die ik hier de afgelopen maanden zag. Ik heb wel een voorkeur voor Artois. Er is hier meer handel in.doorwinterd schreef:
Hieronder overgenomen van BOL-forum, zal imo ongeveer kloppen (Moncey heeft nog beetje rechtstreeks Socfinaf)
Artois
5.6% de ODET et 4% de FI V (320 millions sans annulation de la décote de ODET et 380 millions avec annulation de la décote) 340 millions
22.8% de PTER ( 1.812.930 titres valorisés entre 6 et 7 BOLLORE. OPR à 7 BOLLORE) 500 millions
62,25 millions d'actions HAVAS 460 millions
Pleuven (12%), IER (52,4%) et autres dont trésorerie 300 millions (+ou- 100 millions)
TOTAL 340+500+460+300 = 1600 millions (+ ou - 100 millions)
Nombre d'actions divisant le capital 266.200
Moncey
4.93% de ODET On peut y mettre 250 millions
42.05% de ARTOIS à 1600 millions (+ ou - 100 millions) 680 millions
11.35% de FI V et 17,1% de OB c'est 300 (+ ou - 50 millions). En effet c'est du ODET indirect privé artificiellemnt de droit de vote, mais l'attestation d'équité, c'est du ODET voire même du ODET sans décote..)
Donc MONCEY c'est 250+680+300 = 1230 millions ou plus
MONCEY, c'est aussi un capital divisé en 182.871 actions
Sinds de tip is HAVAS fors gestegen alsook de participatie in ODET is opgelopen.
De onderwaardering is dus nog toegenomen en naar Bollore normen was deze al zeer hoog.
Ik zou zeggen maak je huiswerk! Ik bezit al een aanzienlijk aantal.
Ook de puike resultaten nabeurs niet vergeten van VIVENDI want die stelen de show in La douce France.
Bij ARTOIS liepen de biedprijzen dan deze morgen zeer hoog op tot 5200 euro. Vorige sluiting was aan 4500 euro. Koers kan maar 10% maximaal stijgen tijdens de fixing.
Bij Financiere Moncey kocht ik deze morgen nog maar eens bij aan 5185 euro. Soldenprijs niet waar voor wie kan tellen!
en bedankt doorwinterd
Weet iemand wat de invloed is op de IW van Artois (en Moncey)?
Aan 9.25 euro per aandeel Havas wordt dit nu gewaardeerd op 581 miljoen euro in de holding Artois. Dit is al een zeer duidelijke meerwaarde toen Doorwinterd kwam met een berekening van 460 miljoen euro enkele maanden geleden.
Dat is 454 EUR per aandeel.
Nu kijken aan hoeveel de eerste koers gevormd wordt.