DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
TIP
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Dat heeft daar niks mee te maken. Die pdf opent normaal.paul schreef:https = beveiligde site, mogelijk is dat de reden waarom je dat spel niet openkrijgt
Zal wel aan mij liggen, ik zit niet op mijn gebruikelijke computer.
Andere pdf's werken nochtans wel.
Maar ik weet wat ik weten wou. Computerissues zijn voor na Pasen
Andere pdf's werken nochtans wel.
Maar ik weet wat ik weten wou. Computerissues zijn voor na Pasen

Jaarrapport beschikbaar. Wel niet correct.
Houden ze enkel rekening met de belastingen van dividenden van de aandelen die op 31/12 nog in jou portefeuille zitten en de verkochte aandelen geven ze geen informatie meer over?
Of neemt men misschien enkel de US-stocks in aanmerking?
Iemand ervaring hier mee? Het is een zeer specifieke vraag haha!
Houden ze enkel rekening met de belastingen van dividenden van de aandelen die op 31/12 nog in jou portefeuille zitten en de verkochte aandelen geven ze geen informatie meer over?
- Gulden Draak
- Jr. Member
- Contacteer:
Vorig jaar hebben ze ook enkele revisies moeten doorsturen (althans bij mij). Best dus nog heel even wachten of dit wel de 'definitieve' versie is.Djordy schreef:Jaarrapport beschikbaar. Wel niet correct.
Verdorie. Was op foute account aan het zien. Men ziet er 13 euro cent naast van de 6 euro dividend. Dusja, ergens nog te accepteren. Maar ik geef gewoon mijn eigen berekeningen aan
Thx!

Thx!
Wie heeft al het overzicht van dividenden ontvangen voor de belastingaangifte?
Ik zit er een beetje op te wachten eigenlijk...
Ik zit er een beetje op te wachten eigenlijk...

als het slimme Hollanders zijn, dan doen ze dat niet gratis en laten ze die belgen voor die extra service dik betalen.
Een mens zou al tegen al die extra administratie opzien om zijn aandelen nog in het buitenland te zetten. Maar dat kan ook de bedoeling misschien zijn van de heren en dames in de wetstraat om al het vermogen aan belgische banken toe te vertrouwen
Een mens zou al tegen al die extra administratie opzien om zijn aandelen nog in het buitenland te zetten. Maar dat kan ook de bedoeling misschien zijn van de heren en dames in de wetstraat om al het vermogen aan belgische banken toe te vertrouwen
Dat zijn ze dan vergeten hé Paul
Vorig jaar had ik het overzicht al, het was in orde, en het was gratis.
No worries dus, enkel beetje ongeduldig.

Vorig jaar had ik het overzicht al, het was in orde, en het was gratis.
No worries dus, enkel beetje ongeduldig.
Op dat overzicht kan je niet vertrouwen. Staan bij mij fouten in. Je kan beter zelf nagaan wat je hebt ontvangen en hoeveel er al werd ingehouden. Dat klinkt misschien als veel werk, maar aangezien DeGiro zelf al roerende voorheffing inhoudt op Belgische dividenden, hoef je het enkel voor je buitenlandse aandelen te doen. In mijn geval gaat het om 3 aandelen, dus nauwelijks werk.
Dat begrijp ik maar toch wil ik eerst hun overzicht eens zien.
Jij hebt het al?
Jij hebt het al?
-
- Newbie
- Contacteer:
Weet er iemand of DeGiro het dubbelbelastingverdrag zelf regelt indien men dividend ontvangt van een op een buitenlandse beurs genoteerd bedrijf?
Neen. Dividenden uit buitenlandse aandelen dien je zelf aan te geven op je personenbelasting.
-
- Hero Member
- Contacteer:
DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Ok buitenlandse dividenden zelf aangeven, maar krijg je er dan rv van terug? Heeft er iemand dat al zien staan op zijn belasting brief?
De verminderde buitenlandse bronbelasting dus. Voor aandelen uit landen waar België een akkoord mee heeft.
Nog niet zien staan nee.
Nog niet zien staan nee.
Ik kocht vandaag de tracker 'iShares USD Corporate Bond (IE0032895942)' aan via DeGiro. Ik merkte dat ik €0,09 transactiebelasting moet betalen. Maar op de website staat dat dit gratis is? Is er ergens iets fout gelopen?
Moet ik mijn DeGiro rekening kenbaar maken bij de fiscus?
Moet ik mijn DeGiro rekening kenbaar maken bij de fiscus?