pensioenspaarverzekering bij ethias
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
pensioenspaarverzekering bij ethias
wegens men enorm slecht presterend pensioenfonds fortis growt zou ik een nieuw willen afsluiten met vast rendemend 3% bij ethias + bijkomende premies
+ 5% opbrengst in 2007 stond te lezen in het belang van limburg.
iemand ervaring met deze verzekering?
zijn er instapkosten aan verbonden?
Mvg
+ 5% opbrengst in 2007 stond te lezen in het belang van limburg.
iemand ervaring met deze verzekering?
zijn er instapkosten aan verbonden?
Mvg
Re: pensioenspaarverzekering bij ethias
http://www.ethias.be/nl/prd/VIPR020/Par ... sparen.htm
Geen instapkosten
Wel beheerskosten: Max 12,39 euro per jaar
Rendement vorig jaar was 5,2%. Dit jaar zal het minimum 3% zijn en een bonus. Maar volgens mij zal de bonus niet al te vet zijn
Geen instapkosten
Wel beheerskosten: Max 12,39 euro per jaar
Rendement vorig jaar was 5,2%. Dit jaar zal het minimum 3% zijn en een bonus. Maar volgens mij zal de bonus niet al te vet zijn
Laatst gewijzigd door Filip3 op 3 december 2008, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik ken dat fonds niet maar fonds = lange termijn. Wat typisch is voor pensioensparen tenzij u de 50 voorbij bent.
ik ben 36j en zou graag met pensioensparen beginnen. Ik denk aan Ethias Pensioensparen - een formule die niet aandeel of beurs gekoppeld is. Wij zijn ook klant bij KBC, dus daar zou ik ook nog eens kunnen langsgaan. Ik lees in dit topic steeds minde positief nieuws over ethias...
Wat zou u aanraden?
dank u,Johan
Wat zou u aanraden?
dank u,Johan
Laatst gewijzigd door johan d op 5 december 2008, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Waar leest u minder positef nieuws? In het bericht hierboven "Maar volgens mij zal de bonus niet al te vet zijn" ? Dat zal op alle producten zo zijn die vast + bonus geven. Niet enkel bij Ethias, maar bij alle banken of verzekeringsmaatschappijen.johan d schreef: ik ben 36j en zou graag met pensioensparen beginnen. Ik denk aan Ethias Pensioensparen - een formule die niet aandeel of beurs gekoppeld is. Wij zijn ook klant bij KBC, dus daar zou ik ook nog eens kunnen langsgaan. Ik lees in dit topic steeds minde positief nieuws over ethias...
Wat zou u aanraden?
dank u,Johan
Als je een tak21 wil is Ethias de goedkoopste (geen instap, en slechts beheerskost van 12.39 per jaar. Alle andere maatschappijen hebben wel een instap). Het vast rendement ligt bij nagenoeg alle maatschappijen rond 2.5-3% momenteel.
De bonus zal waarschijnlijk 0 zijn, zoals bij alle andere pensioenvezekeringen.
De sterke punten van First pensioensparen zijn:
- lage kosten (eigenlijk bijna geen)
- hoge intrest
Het rendement van het First pensioensparen is zo hoog omdat het de zekerheid van een vaste rentevoet combineerd met het rendement van een First Invest rekening die normaal een rendement van 0% garandeerd (en dus niet 3%).
Eigenlijk is dit een no-brainer, wil je een pensioenverzekering ga dan naar First pensioensparen.
Als je wil intekenen bij een andere pensioenverzekering omdat de verkoper verkoper zegt dat de kosten even laag zijn als bij Ethias:
1. dan heb je te doen met een oplichter
EN
2. vraag dan gewoon dat in het begin van de algemene en bijzondere voorwaarden het volgende bijgeplaatst wordt:
- INSTAPKOSTEN: 0 EUR
- UITSTAPKOSTEN: 0 EUR
- BEHEERSKOSTEN: MAX 12.39 EUR / jaar
De sterke punten van First pensioensparen zijn:
- lage kosten (eigenlijk bijna geen)
- hoge intrest
Het rendement van het First pensioensparen is zo hoog omdat het de zekerheid van een vaste rentevoet combineerd met het rendement van een First Invest rekening die normaal een rendement van 0% garandeerd (en dus niet 3%).
Eigenlijk is dit een no-brainer, wil je een pensioenverzekering ga dan naar First pensioensparen.
Als je wil intekenen bij een andere pensioenverzekering omdat de verkoper verkoper zegt dat de kosten even laag zijn als bij Ethias:
1. dan heb je te doen met een oplichter
EN
2. vraag dan gewoon dat in het begin van de algemene en bijzondere voorwaarden het volgende bijgeplaatst wordt:
- INSTAPKOSTEN: 0 EUR
- UITSTAPKOSTEN: 0 EUR
- BEHEERSKOSTEN: MAX 12.39 EUR / jaar