De Beurs vandaag
TIP
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
De overheid jaagt ons naar meer CO2. Ze hebben elke dag de mond vol van 'opwarming van de aarde' , de fabel van de eeuw... maar ze sturen iedereen wel van diesel naar benzine en verhogen daarmee de CO2-uitstoot met 25 à 30%.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: De Beurs vandaag
Diesel geeft wel meer fijn stof dacht ik dus dat is ook geen oplossing.Spruitekop schreef: ↑21 mei 2017, 23:06 De overheid jaagt ons naar meer CO2. Ze hebben elke dag de mond vol van 'opwarming van de aarde' , de fabel van de eeuw... maar ze sturen iedereen wel van diesel naar benzine en verhogen daarmee de CO2-uitstoot met 25 à 30%.
Allemaal zo vlug mogelijk overschakelen naar electrisch lijkt me beste.
Re: De Beurs vandaag
De mensen hun wagens zijn niet direct allemaal aan vervanging toe. Ik denk dat de kortste cyclussen liggen bij de bedrijfslease wagens. Ze hebben al signalen gegeven dat ze verwachten dat mensen met zo'n wagen dan het goede voorbeeld geven.
Al is het fiscaal interessant, het zal nog niet voor iedereen praktisch toepasbaar zijn. Vanwege de grotere afstanden die men aflegt of vanwege bvb te wonen in een appartement (tenzij er modulaire batterijen bestaan?)
Anderzijds zal men mssh ergens speculeren dat met minder vraag naar brandstof de prijs zal dalen?
Al is het fiscaal interessant, het zal nog niet voor iedereen praktisch toepasbaar zijn. Vanwege de grotere afstanden die men aflegt of vanwege bvb te wonen in een appartement (tenzij er modulaire batterijen bestaan?)
Anderzijds zal men mssh ergens speculeren dat met minder vraag naar brandstof de prijs zal dalen?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Re: De Beurs vandaag
En om de grap te vervolledigen, blijkt dat benzine motoren meer fijn stof uitstoten dan diesels:Spruitekop schreef: ↑21 mei 2017, 23:06 De overheid jaagt ons naar meer CO2. Ze hebben elke dag de mond vol van 'opwarming van de aarde' , de fabel van de eeuw... maar ze sturen iedereen wel van diesel naar benzine en verhogen daarmee de CO2-uitstoot met 25 à 30%.
http://www.vmx.be/meer-fijn-stof-bij-be ... ij-diesels
Re: De Beurs vandaag
Het loopt allesinds gestaag op:
https://www.co2.earth/
En dan gaan we nog zwijgen over de verzuring van de oceanen..
Re: De Beurs vandaag
Beetje kort door de bocht, het gaat om benzinemotoren met directe injectie.anonymous schreef: ↑22 mei 2017, 07:43En om de grap te vervolledigen, blijkt dat benzine motoren meer fijn stof uitstoten dan diesels:
http://www.vmx.be/meer-fijn-stof-bij-be ... ij-diesels
Hoeveel % van het huidige benzinemotorwagenpark heeft directe injectie?
Maar het is wel iets om rekening met te houden voor de (nabije) toekomst.
Re: De Beurs vandaag
Denk je dat? Waar gaat al die elektriciteit vandaan komen nu steeds meer landen gaan stoppen met kernenergie? Juist ja van fossiele brandstoffen en een tiental procent van zon en wind. Of wat dacht je van zwaar gesubsidieerde biomassa centrales die hout pellets invoeren uit Canada, eerst bomen kappen met fossiele brandstof, dan vermalen en in pellets persen met fossiele brandstof, transport over de weg met fossiele brandstof dan nog eens de Oceaan over op fossiele brandstof en tenslotte opstoken en elektriciteit van maken tegen een rendement van 30 a 35%. O ja, nog vergeten, naast CO2 komt bij de verbranding van hout nog een hele reeks andere troep vrij, kan allemaal geen kwaad hoor, het heeft immers een groen labeltje.
Re: De Beurs vandaag
Het ding is, dat ZELFS met steenkool en gas de energieproductie in een energiecentrale VEEL efficienter (efficientie = ca. 60%) gebeurt dan in de motor van een auto (efficientie = ca. 25%).
En dan vergeten we dat onze energieproductie net in het geval van steenkool- en gasverbranding extreem veel potentieel heeft om te verduurzamen. De ontwikkeling van benzine- en diesel auto's daarentegen heeft nog 0 komma 0 potentieel. Het is iets wat aan het einde van zijn technologische cyclus zit.
Die eeuwig terugkerende contra-argumenten voor de EV zijn al uitvoerig en herhaaldelijk ontkracht met bergen bewijsmateriaal. Het heeft geen enkele zin die telkens opnieuw boven te halen. (lees http://waitbutwhy.com/2015/06/how-tesla ... -life.html)
Re: De Beurs vandaag
Dat lijkt mij nogal veel, anderzijds zijn het er precies toch ook veel meer dan ik dacht ...
http://www.vanmeenen.com/Files/LPG%20DI ... 20LIST.pdf
Re: De Beurs vandaag
Ik denk dat vooral de nieuwe auto's die directe inspuiting hebben. Om die auto's een hoog vermogen te geven in combinatie met lage uitstoot waardes is men de benzine motoren gaan downsizen en tegelijkertijd uitrusten met technieken om de kracht van de motor op te drijven. Vaak een combinatie van een mechanische compressor (i.e. aangedreven door de motor), een klassieke turbocompressors (i.e. aangedreven door de uitlaat) en speciale injectietechnieken (bvb directe injectie onder zeer hoge druk (https://en.wikipedia.org/wiki/Stratified_charge_engine). Dat geeft geeft auto's met:
- relatief laag verbruik (zeer kleine motor)
- veel koppel in lage toeren
- veel vermogen in hoge toeren
- veel stiller en aangenamer loopcultuur dan een dieselmotor
Maar dat er ergens een keerzijde aan is, is wel duidelijk. Olieverbuik, betrouwbaarheid, duurzaamheid, uitstoot van fijnstof,... allemaal grote vraagtekens.
- relatief laag verbruik (zeer kleine motor)
- veel koppel in lage toeren
- veel vermogen in hoge toeren
- veel stiller en aangenamer loopcultuur dan een dieselmotor
Maar dat er ergens een keerzijde aan is, is wel duidelijk. Olieverbuik, betrouwbaarheid, duurzaamheid, uitstoot van fijnstof,... allemaal grote vraagtekens.
Re: De Beurs vandaag
Om toch terug de link naar het topic te maken, ik las dit artikeltje:
http://www.auto55.be/nieuws/28679-panie ... -op-2-jaar
http://www.auto55.be/nieuws/28679-panie ... -op-2-jaar
-
- Newbie
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 16 mei 2017
Re: De Beurs vandaag
Dit lijkt meer op een cursus autotechniek... 

Re: De Beurs vandaag
Slecht nieuws voor het milieu is niet direct slecht nieuws voor de beurs, maar het zal niet voor niets zijn dat Tesla het hoogst gewaardeerd wordt op de beurs. 

Re: De Beurs vandaag
[/quote]
Metalcorp boven pari verkocht. Tevens een paar stuivers in de slotmachine van Rickmers gestoken, we zien wel waar hun boot strandt. Ik ga nog wat veilige(re) obligaties zoeken om de cash-heuvel te doen minderen.
[/quote]
Rickmers heeft een mogelijk bod van 15,25 % op de obligaties binnen gekregen. ff afwachten of de deal doorgaat of dat het doorvaren wordt.
Metalcorp boven pari verkocht. Tevens een paar stuivers in de slotmachine van Rickmers gestoken, we zien wel waar hun boot strandt. Ik ga nog wat veilige(re) obligaties zoeken om de cash-heuvel te doen minderen.
[/quote]
Rickmers heeft een mogelijk bod van 15,25 % op de obligaties binnen gekregen. ff afwachten of de deal doorgaat of dat het doorvaren wordt.
