DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
TIP
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Dat is de Belgische beurstaks die sinds 1 januari automatisch wordt ingehouden.
Ja, je moet een buitenlandse rekening aangeven bij de NBB en hier melding van maken op je personenbelasting.
Ja, je moet een buitenlandse rekening aangeven bij de NBB en hier melding van maken op je personenbelasting.
Ik dacht wel dat die vraag zou volgen, ook al staat het antwoord meermaals in deze thread 

Als het vorig jaar op de belastingbrief bij de fiscus is aangegeven, en niet "vergeten",dan zal de fiscus je wel overspoelen met een aantal brieven als je het bij de NBB hebt vergeten te vermelden denk ik.
Want heb ergens toch al gelezen dat de fiscus zulke brieven verstuurt, als ze vaststellen dat het wel op de belastingsbrief is vermeld maar niet bij de NBB
Want heb ergens toch al gelezen dat de fiscus zulke brieven verstuurt, als ze vaststellen dat het wel op de belastingsbrief is vermeld maar niet bij de NBB
Degiro opgezegd dit jaar. Moet die rekening dan ook opgezegd worden bij NBB?
In 2015 aangegeven en op belastingsbrief aangegeven. Dit jaar terug aangeven maar tegen volgend jaar zal rekening waarschijnlijk opgezegd moeten worden want dan zal ik het ook niet meer aanduiden op mijn belastingsbrief want geen buitenlandse rekeningen meer.
In 2015 aangegeven en op belastingsbrief aangegeven. Dit jaar terug aangeven maar tegen volgend jaar zal rekening waarschijnlijk opgezegd moeten worden want dan zal ik het ook niet meer aanduiden op mijn belastingsbrief want geen buitenlandse rekeningen meer.
Laatst gewijzigd door Jarexx op 22 mei 2017, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Portefeuille: IWDA, cash
Dat is gewoon pesterij door de belgische staat opgelegd opdat iedereen bij een buitenlandse broker zou gaan lopen
1- melden aan NBB
2- vermelding bestaan rekeing in belastingbrief
3- in bepaalde gevallen moet je zelf de beurtaks binnen de zoveel dagen doorstorten of je krijgt een pestbelasting
4- ingewikkelde opgave van de roerende inkomsten
5-fiscus die mee in je vermogen komt snollen
Lang leve het vrije verkeer van goederen en diensten
1- melden aan NBB
2- vermelding bestaan rekeing in belastingbrief
3- in bepaalde gevallen moet je zelf de beurtaks binnen de zoveel dagen doorstorten of je krijgt een pestbelasting
4- ingewikkelde opgave van de roerende inkomsten
5-fiscus die mee in je vermogen komt snollen
Lang leve het vrije verkeer van goederen en diensten
Als ik het zo lees, heb ik al spijt dat ik voor 103 euro in die tracker heb gestort :S
-
- Hero Member
- Contacteer:
DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Blijven jullie maar in duur België met alles. Ik zoek alles wel in het buitenland. Even elektronisch aangeven bij nbb en in de belastingbrief is echt het einde niet he.
Hoe harder de overheid mij probeert te pesten, hoe meer ik de sluipwegen gebruik en hoe minder ik bijdraag aan de lokale economie.
Hoe harder de overheid mij probeert te pesten, hoe meer ik de sluipwegen gebruik en hoe minder ik bijdraag aan de lokale economie.
de beurtstaks van 0,27% heb je toch al aan je rekker, ook al zou je nu een buitenlandse broker nemen
maar inderdaad bv allemaal naar Holland ( albrert Heyn en co ) inkopenenz gaan doen en het gaat is weer groter in de begroting
maar inderdaad bv allemaal naar Holland ( albrert Heyn en co ) inkopenenz gaan doen en het gaat is weer groter in de begroting
Dat deden wij indertijd. Een strooproute door Zeeuws-Vlaanderen om pampers te hamsteren. Scheelde 25% in prijs.
En als het wijnfestival is in de Auchan, hoor je mensen in het West-Vlaams ruzie maken om een palletje wijn. En zie je anderen met karren en karren frisdrank naar buiten gaan. Zelfs Ikea Rijsel is op sommige punten goedkoper dan Ikea Gent.
Bestel je iets via een webshop? Dat zijn allemaal Nederlanders. Onze bouwvakkers zijn Polen, net als onze poetsvrouwen.
Feitelijk is het een wonder dat ons land nog niet failliet is.
niet failliet, maar regelmatig 8 miljard te kort op de begroting dat ze dan met boekhoudkundige truukken dichtmaken en vooral door Jan met de Klak leeg te roven
Ik heb contact opgenomen met DeGiro, die transactiebelasting is de Belgische belasting. Als dit afgetrokken wordt, hoef je zelfs niets meer in te vullen in je personenbelasting. Alles is in orde.bartgo schreef: ↑22 mei 2017, 16:34 Blijven jullie maar in duur België met alles. Ik zoek alles wel in het buitenland. Even elektronisch aangeven bij nbb en in de belastingbrief is echt het einde niet he.
"niet meer" : in de zin van WEL de roerende inkomsten vermelden en aangeven dat je eenbuitenlandse rekening hebt
( maar uiteraard niet meer de beurstaks, maar m.i. gaat dat noooit op het aangifteformulier komen, omdat je dat vrijwillig binnen de zoveel weken moet storten en aangeven, of je krijgt een megaboete en je vliegt voor een jaar de bak in )
( maar uiteraard niet meer de beurstaks, maar m.i. gaat dat noooit op het aangifteformulier komen, omdat je dat vrijwillig binnen de zoveel weken moet storten en aangeven, of je krijgt een megaboete en je vliegt voor een jaar de bak in )
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bij DeGiro heb je nu inderdaad helaas de beurstaks. Als je die bedragen ziet, Waw, eigenlijk zeer veel geld. Het komt er in de praktijk op neer dat het bedrag dat je bik Degiro betaalt als beurstaks, hetzelfde is als de transactiekosten die Belgische brokers aanrekenen. Natuurlijk, bij de Belgische brokers moet je dan ook nog de taks betalen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Niets aan te geven op de belastingbrief. Enkel als je dividenden hebt van buitenlandse aandelen dacht ik.