DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
TIP
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
+1
maar ze kunnen in princiepe een buitenlandse broker niet verplichten om de beurtaks in te houden ( de giro doet dat als een soort service)
ben eens benieuwd als er iemand klant is bij een broker dat dat niet doet, hoe de klant dat gaat oplossen
-
- Newbie
Ik ben eens benieuwd of de belgische belastingsdienst gaat ontdekken dat ik slechts 203,25€ heb aangegeven in code 1444 ipv 2032,5€
En zo ja : occhhhottekes, de komma verkeerd gezet meneer!
Mijn aandelen koop ik aan bij Binck en Keytrade.
Fondsen koop ik bij Rabobank en Medirect
Trackers koop ik bij DeGiro
DeGiro is mijn enige rekening in het buitenland. Maar het werk dat je hebt aan de berekening is niet zo fijn + als je dan bedragen ziet van +150 euro is dat ook niet bepaald bevorderlijk.
Fondsen koop ik bij Rabobank en Medirect
Trackers koop ik bij DeGiro
DeGiro is mijn enige rekening in het buitenland. Maar het werk dat je hebt aan de berekening is niet zo fijn + als je dan bedragen ziet van +150 euro is dat ook niet bepaald bevorderlijk.
-
- Newbie
anderszijds, zooo moeilijk is het nu ook weer niet om de dividenden van degiro aan te geven in code 1444
Je krijgt van degiro een jaarlijks overzicht van je dividenden. Dus dat bedrag vul je in in code 1444
Niet vergeten om de komma juist te zetten, zoals ik...
Je krijgt van degiro een jaarlijks overzicht van je dividenden. Dus dat bedrag vul je in in code 1444
Niet vergeten om de komma juist te zetten, zoals ik...

Zelfde vakje als de fondsen dus. Oeioei, die pot wordt groot. Over enkele jaren is dat groter dan het bedrag bij mijn vakantiegeld :S
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Newbie
het grote voordeel van degiro is hun grote aanbood trackers, allemaal gratis, geen transactiekosten. Al 800 euro mee verdiend.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Toch enkel de buitenlandse dividenden, dus de niet-Belgische aandelen die dividend geven?Emilewouters schreef: ↑22 mei 2017, 18:25 anderszijds, zooo moeilijk is het nu ook weer niet om de dividenden van degiro aan te geven in code 1444
Niet vergeten om de komma juist te zetten, zoals ik...![]()
-
- Newbie
nee, àlle dividenden
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja maar op die dividenden heb je al via Degiro taks op betaald hoor.
ik ken een huisbaas die jaren geleden bij zijn ' gecastreerd' Inkomen ( KI ) met opzet ook de komma op de verkeerde plaats zette. Hij is na een aantal jaren tegen de lamp gelopen en ondertussen weet de fiscus ook wel dat dat truukje regelmatig wordt gebruiktEmilewouters schreef: ↑22 mei 2017, 18:20 Ik ben eens benieuwd of de belgische belastingsdienst gaat ontdekken dat ik slechts 203,25€ heb aangegeven in code 1444 ipv 2032,5€
Of in de tijd dat de belastingsfiche nog niet electronisch werden ingegeven : een omkering van cijfers maken, toevallig wel in het voordeel van de belastingslaaf - en dat werkt wel. Kan soms een 75000 BEF ( vanuit de tijd dat de ganzen nog spraken ) schelen
Laatst gewijzigd door paul op 23 mei 2017, 06:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Maar waarom moet je dan toch nog die buitenlandse dividenden aangeven, Paul? Daar is de 30% toch ook al van gestolen?
normaal mag een buitenlandse broker geen belgische roerende voorheffing ( 30%) inhouden.
Op buitenlandse dividenden wordt wel de buitelandse bronbelasting ingehouden ( nederland 15%, Amerika soms 30% )
Door een dubbelbelastingverdrag met specifieke landen kan in bepaalde gevallen een vermindering van de belgische roerende voorheffing worden bekomen.
¨Princiepe is dat minstens 15% buitenlandse bronheffing verloren is,maw op nederlandse dividenden betaal je toch 30% belgische rv
Houdt een vreemd land bv 20% bronheffing in, dan KAN jemogelijk 5% belgische rv vermindering krijgen
Op buitenlandse dividenden wordt wel de buitelandse bronbelasting ingehouden ( nederland 15%, Amerika soms 30% )
Door een dubbelbelastingverdrag met specifieke landen kan in bepaalde gevallen een vermindering van de belgische roerende voorheffing worden bekomen.
¨Princiepe is dat minstens 15% buitenlandse bronheffing verloren is,maw op nederlandse dividenden betaal je toch 30% belgische rv
Houdt een vreemd land bv 20% bronheffing in, dan KAN jemogelijk 5% belgische rv vermindering krijgen
- WhenDoYouRetire
- Full Member
- Contacteer:
Hoe werkt dat dan precies? Ik heb er wel zo'n aantal zitten. (Novo, Nestlé, Novartis, Basf, Bayer...)paul schreef: ↑23 mei 2017, 07:05 normaal mag een buitenlandse broker geen belgische roerende voorheffing ( 30%) inhouden.
https://whendoyouretire.wordpress.com/
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
http://www.dierickxleys.be/cgi/DLA/HTML ... ing_NF.txt
http://trends.knack.be/economie/finance ... 16385.html
Belgische rv blijft blijkbaar altijd 30% ( de smeerlappen, misschien worden ze door Europa veroordeeld als enigste land die dat lapt ), maar de buitenlandse bronheffing zou verminderd worden
https://www.bolero.be/nl/support/veelge ... ngsverdrag
http://trends.knack.be/economie/finance ... 16385.html
Belgische rv blijft blijkbaar altijd 30% ( de smeerlappen, misschien worden ze door Europa veroordeeld als enigste land die dat lapt ), maar de buitenlandse bronheffing zou verminderd worden
https://www.bolero.be/nl/support/veelge ... ngsverdrag