ethias first rekening afsluiten bij 25% afkoop???
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: ethias first rekening afsluiten bij 25% afkoop???
Ik heb mij niet te verzetten wegens geen First contract.
Het gaat gewoon over het feit dat men hun klanten een oor wil afnaaien; bedreigen, bang maken etc...
Dat is de nieuw realiteit vandaag; zowel in de privé als in de politiek.
Het gaat gewoon over het feit dat men hun klanten een oor wil afnaaien; bedreigen, bang maken etc...
Dat is de nieuw realiteit vandaag; zowel in de privé als in de politiek.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Pure criminele afpersing en het gerecht en de politiek laat maar begaan.
Weet iemand in welke (europese) landen wel een waarborg bestaat voor tak 21 en hoeveel die bedraagt ?
Misschien kan spaargids daar eens een artikel over schrijven...
Want ik denk dat het overgrote deel van de beleggers niet het risico wil lopen om zijn geld kwijt te geraken als er geen waarborg is en dan ingaat op deze afpersing.
Misschien haalt het iets uit als we naar politiekers/bankentoezicht/klacht neerleggen ed. schrijven...
Weet iemand in welke (europese) landen wel een waarborg bestaat voor tak 21 en hoeveel die bedraagt ?
Misschien kan spaargids daar eens een artikel over schrijven...
Want ik denk dat het overgrote deel van de beleggers niet het risico wil lopen om zijn geld kwijt te geraken als er geen waarborg is en dan ingaat op deze afpersing.
Misschien haalt het iets uit als we naar politiekers/bankentoezicht/klacht neerleggen ed. schrijven...
Don't trust anyone if money is involved
Awel ja. Voorlopig verplicht niemand u in wat dan ook mee te gaan. Verzet u dan (ieder op zijn manier).Dat is de nieuw realiteit vandaag; zowel in de privé als in de politiek.
Simpel hoor. Als je het vertrouwen verliest in een belegging herbeleg je ze gewoon ergens anders. Kost veel minder energie en gaat vlugger vooruit dan te zitten jammeren (dat helpt al helemaal niets) of een rechtszaak te beginnen of wat dan ook (meestal veel te kostelijk en te tijdrovend).Want ik denk dat het overgrote deel van de beleggers niet het risico wil lopen om zijn geld kwijt te geraken als er geen waarborg is en dan ingaat op deze afpersing.
Of wel denk je: Mij hebben ze niet liggen met de dreigende taal, ik blijf gewoon zitten. Ofwel beslis je dat het genoeg geweest is en steek je je geld ergens anders in. Keuzes genoeg. Al de rest is verloren energie.
Het staat U vrij dat te doen. Iemand moet de dans openen.Misschien haalt het iets uit als we naar politiekers/bankentoezicht/klacht neerleggen ed. schrijven...
Laat ons vooral het resultaat weten.
Lees hier nog meer info i.v.m. het ultiem aanbod dat Ethias nu doet:
https://www.mijnkapitaal.be/obligaties- ... ment-21258
https://www.mijnkapitaal.be/obligaties- ... ment-21258
Zo is dat, crapuul is nog te zacht uitgedrukt. De deur staat nu op een kier voor elke smerige verzekering/bank die dit nu ook wil doen. De vazal en de leenheer is back!
Aha en welke dan wel? Wie a zegt mag ook b zeggen.. Welke rating?ivob schreef: ↑22 mei 2017, 22:49Net het resterende deel (100.000 €) van de Ethias First gestort op een obligatierekening van 4.50% bruto (3.15% netto) op zeven jaar.Waar krijg je nog 1 % op 5 jaar?
(tussentijds gratis verkopen is geen probleem).
Leek me een mooi alternatief voor de First. Maakt de bonus ook ineens weer winst = dubbel op.
Hoe kan de verkoop van die portefeuille voor Ethias eigenlijk winstgevend zijn? De koper zal de gegarandeerde interesten toch ook in gedachte houden bij het bepalen van zijn/haar bod? Akkoord je koopt een kapitaal over, maar je moet dat geld dan toch kunnen investeren in iets dat een veelvoud van de uit te betalen gewaarborgde rente zal opbrengen? Of is het net dat waar Ethias naar verwijst, dat de eventuele koper meer risico kan/mag nemen en je daardoor als klant niet meer zo goed beschermd bent als nu?
Ethias stelt haar First klanten voor een dilemma: je gaat in op ons aanbod of je verliest mogelijk je kapitaal.
Als zij een van de 2 partijen van het contract kunnen wijzigen, kan de verzekerde het contract dan ook overlaten aan een andere (lees jongere) persoon?
Mij doet het een beetje denken aan de herverpakte Amerikaanse leningen die we ons nog herinneren uit 2007-2008. Die werden hier toen ook gewoon verkocht, zonder dat de betrokken nog maar een idee hadden wat er inzat.spafles schreef: ↑30 mei 2017, 17:40 Hoe kan de verkoop van die portefeuille voor Ethias eigenlijk winstgevend zijn? De koper zal de gegarandeerde interesten toch ook in gedachte houden bij het bepalen van zijn/haar bod? Akkoord je koopt een kapitaal over, maar je moet dat geld dan toch kunnen investeren in iets dat een veelvoud van de uit te betalen gewaarborgde rente zal opbrengen? Of is het net dat waar Ethias naar verwijst, dat de eventuele koper meer risico kan/mag nemen en je daardoor als klant niet meer zo goed beschermd bent als nu?
De achterliggende reden is dat Ethias MOET verkopen van Europa. No matter what. Dus inderdaad, een stevige prijs gaan ze er niet voor krijgen, neen. Maar het moet.spafles schreef: ↑30 mei 2017, 17:40 Hoe kan de verkoop van die portefeuille voor Ethias eigenlijk winstgevend zijn? De koper zal de gegarandeerde interesten toch ook in gedachte houden bij het bepalen van zijn/haar bod? Akkoord je koopt een kapitaal over, maar je moet dat geld dan toch kunnen investeren in iets dat een veelvoud van de uit te betalen gewaarborgde rente zal opbrengen? Of is het net dat waar Ethias naar verwijst, dat de eventuele koper meer risico kan/mag nemen en je daardoor als klant niet meer zo goed beschermd bent als nu?
Neen ze moeten niets verkopen. Ze moeten hun best doen om af te bouwen. Uitkopen is dus even goed, of herverzekeren. Of 1 van de 2 echte problemen oplossen:
1. zwakke balans
2. aandeelhouderschap van de overheid
En dan nog, tegen wanneer moest dit dan "van Europa"? In het begin stond er een deadline op, deze was enkele jaren terug, welke is die deadline nu?
U hebt gelijk. Tot 2014 was de verkoop een verplichting, na 2014 niet meer. Op 12 juni 2014 gaf Europa groen licht voor een driejarig uitstel. Dat verloopt dus over een tiental dagen.
Mijn gok: Ethias lanceert nu nog maar eens een bod, mét bangmakerij, terwijl ze nu opnieuw uitstel vragen aan Europa om zo aan te tonen dat ze er wel 'ernstig mee bezig zijn'. En dan zien we over een paar weken in de pers 'dat Ethias nog meer tijd krijgt'
Mijn gok: Ethias lanceert nu nog maar eens een bod, mét bangmakerij, terwijl ze nu opnieuw uitstel vragen aan Europa om zo aan te tonen dat ze er wel 'ernstig mee bezig zijn'. En dan zien we over een paar weken in de pers 'dat Ethias nog meer tijd krijgt'