Iemand aanbeveling pensioensparen ?
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Iemand aanbeveling pensioensparen ?
Sinds enkele jaren hebben wij een First Fiscal rekening. De bedragen die we hierin sparen kunnen we tot € 1990 p/p/j in mindering brengen van onze belastingsbrief (na de kapitaalaflossing HL).
Wegens de problemen en vermoedelijk lage toekomstige rendementen bij Ethias zijn we op zoek naar een goed alternatief hiervoor. We verkiezen om liefst maandelijks een bepaald bedrag te kunnen storten.
Bedankt voor de input...
Wegens de problemen en vermoedelijk lage toekomstige rendementen bij Ethias zijn we op zoek naar een goed alternatief hiervoor. We verkiezen om liefst maandelijks een bepaald bedrag te kunnen storten.
Bedankt voor de input...
Re: Iemand aanbeveling pensioensparen ?
Ik denk niet dat er in de huidige omstandigheden iets beter op de markt is. Ethias was al jaren bij de beste van de pensioenspaarverzekeringen.StevenDS001 schreef: Sinds enkele jaren hebben wij een First Fiscal rekening. De bedragen die we hierin sparen kunnen we tot € 1990 p/p/j in mindering brengen van onze belastingsbrief (na de kapitaalaflossing HL).
Bedankt voor de input...
Om nu plots te denken, dat ze de slechtste zullen worden, vind ik toch een beetje doemdenken.
Zelfs al zijn ze niet meer de hoogste van de markt, in uw denken, dan nog moet ge het ganse potje bekijken, en ook rekening houden met de kosten.
Ik heb bvb ook naast Ethias Fiscaal, ook nog Leven Plus van Argenta.
Wel het rendement is helemaal in het voordeel, van Ethias, als men rekening houdt met de kosten.
Zelfs bij een lagere rente en bonus.
Bij Leven Plus rekent men 1% kosten aan op de reserve (dus op gevormd kapitaal + de huidige renteopbrengst).
Laatst gewijzigd door maria op 2 november 2008, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik denk ook dat je niet gemakkelijk beter zal vinden. Ook niet vergeten dat je bij de concurrentie instapkosten dient te betalen. Bij Dexia bv. 6% instapkosten.
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
kijk toch maar eens bij Integrale niet alleen bij de beste, zou ook wel eens de beste kunnen zijn.
welliswaar een raar concept van integrale.
Valt dit ook onder het fiscaal regime van pensioensparen of levensverzekering ?
mvg,
Jort
Valt dit ook onder het fiscaal regime van pensioensparen of levensverzekering ?
mvg,
Jort
Centenkliever,
Ik denk dat men bij de Integrale vooral groepsverzekeringen aanbiedt. Maar geen individuele producten die aftrekbaar zijn in het raam van langetermijn sparen.
Ik kan ook wel ongelijkhebben.
Geef eens de link door. Ik vind er niks over terug.
Ze spreken wel over een individueel product " Integrale 786 " maar dit is in mijn ogen niet aftrekbaar.
Ik denk dat men bij de Integrale vooral groepsverzekeringen aanbiedt. Maar geen individuele producten die aftrekbaar zijn in het raam van langetermijn sparen.
Ik kan ook wel ongelijkhebben.
Geef eens de link door. Ik vind er niks over terug.
Ze spreken wel over een individueel product " Integrale 786 " maar dit is in mijn ogen niet aftrekbaar.
en toen viel er een stilte....
meer info ivm integrale spreekt mij wel aan, omdat het een ander concept is,
gr
meer info ivm integrale spreekt mij wel aan, omdat het een ander concept is,
gr
Ik wacht toch ook op de rente van dit jaar...
Indien niet voldoende, stort ik ook niet meer in first fiscaal.
Ook ik zoek een alternatief.
First pensioen heb ik al gestopt (voorlopig althans) -> nu arpe argenta owv de lage beurs.
groeten
First pensioen heb ik al gestopt (voorlopig althans) -> nu arpe argenta owv de lage beurs.
groeten
Ehtias zal dit jaar geen winstdeelname toekennen wss anders gaan er enkele mensen deze een rechtzaak aanspannen denk.
Kapitaalsinjecties krijgen en dan nog winst geven is een beetje marginaal he.
Mja tis triestig als ge het zo bekijkt, wat je wel hebt is 30-40 % rendement ook al heb je geen rendement. Fiscaal dan...
Grtz
Kapitaalsinjecties krijgen en dan nog winst geven is een beetje marginaal he.
Mja tis triestig als ge het zo bekijkt, wat je wel hebt is 30-40 % rendement ook al heb je geen rendement. Fiscaal dan...
Grtz
Arpe argenta heeft wel de hoogste beheerskosten (1,24%)Joker schreef: Ik wacht toch ook op de rente van dit jaar...
groeten
ik vind het wel moeilijk om de verschillende fondsen te vgln...
het spaarproduct 786 die Integrale promoot op zijn website is een gewone levensverzekering en is niet fiscaal aftrekbaar. Testaankoop prijst 'contract 786' wel aan als de beste fiscaal aftrekbare levensverzekering maar daar ze dus volledig mis mee.
Integrale houdt zich vooral bezig met groepsverzekeringen voor bedrijven en niet voor particulieren. Als je telefoneert naar Integrale kan je echter wel een individueel contract vragen voor een fiscaal aftrekbare levensverzekering (maar ze maken er geen reclame voor omdat het niet hun hoofddoel is). Ik heb dat gedaan, en het gegarandeerd rendement is 3.25% (beter als Ethias First fiscaal dus). Er is ook ieder jaar een bonus, ik weet wel niet juist hoeveel die de vorige jaren bedroeg, maar ik denk dat ze minsten even goed zijn als Ethias.
zie ook volgend topic:
https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... .0&lang=nl
Integrale houdt zich vooral bezig met groepsverzekeringen voor bedrijven en niet voor particulieren. Als je telefoneert naar Integrale kan je echter wel een individueel contract vragen voor een fiscaal aftrekbare levensverzekering (maar ze maken er geen reclame voor omdat het niet hun hoofddoel is). Ik heb dat gedaan, en het gegarandeerd rendement is 3.25% (beter als Ethias First fiscaal dus). Er is ook ieder jaar een bonus, ik weet wel niet juist hoeveel die de vorige jaren bedroeg, maar ik denk dat ze minsten even goed zijn als Ethias.
zie ook volgend topic:
https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... .0&lang=nl