Wat is uw YTD?
TIP
Wat is uw YTD?
Uit interesse wat is jullie YTD?
Asset allocatie kan ook interessant zijn om te vermelden
Asset allocatie kan ook interessant zijn om te vermelden
Re: Wat is uw YTD?
Ongeveer 9% YTD zegt Bolero mij. Maar ik weet niet hoe Bolero dit net berekent. Ik veronderstel dat ze met de cash op uw account geen rekening houden, dan is de asset allocatie:
81% aandelen
15% obligaties
4% goud ETF
81% aandelen
15% obligaties
4% goud ETF
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Hero Member
- Contacteer:
YTD: 1.17% (excl. dividenden en omgerekend naar EUR)
Verdeling:
- cash: 38%
- mixfondsen: 35%
- aandelen: 10%
- obligaties: 9%
- GVVs: 4%
- tak21: 4%
Verdeling:
- cash: 38%
- mixfondsen: 35%
- aandelen: 10%
- obligaties: 9%
- GVVs: 4%
- tak21: 4%
+40% ytd enkel op gedeelte geschreven putopties, wat sowieso +90% van portefeuille is.
Ander stukje is buy&hold (mixfondsen, psp,...)
Rendement voornamelijk 1e maanden gehaald, stagneert nu al even.
Ik neem het over zoals binck het berekent, alhoewel dit voor interpretatie vatbaar is (foto van het moment, geen onderscheid tussen gerealiseerd/ongerealiseerd)
Ander stukje is buy&hold (mixfondsen, psp,...)
Rendement voornamelijk 1e maanden gehaald, stagneert nu al even.
Ik neem het over zoals binck het berekent, alhoewel dit voor interpretatie vatbaar is (foto van het moment, geen onderscheid tussen gerealiseerd/ongerealiseerd)
Loanings: 70%
Aandelen: 1,5%
Obligaties: 7%
Cash: 21,5%
YTD: 4,6% ( op de gehele port)
Aandelen: 1,5%
Obligaties: 7%
Cash: 21,5%
YTD: 4,6% ( op de gehele port)
Fondsen: 3%
Aandelen: 5%
Aandelen: 5%
-
- Hero Member
- Contacteer:
Kan je wat meer uitleg geven over het concept "loanings"? Ik gok dat dat is wat men in het Engels "hard loans" noemt? Leningen met hoge intrest op relatief korte termijn, meestal ter financiering van vastgoedtransacties op korte termijn?
Op verzoek:
pukkie007 schreef: ↑19 februari 2015, 18:36 Ok, ok, ik zal het hier gewoon posten.
Het grootste deel van mijn kapitaal gaat naar persoonlijke leningen. Dit staat trouwens op meerdere draadjes hier ten velde, maar dit terzijde.
Als onderpand voor deze leningen wordt (hypotheekvrij ) onroerend goed gebruikt. Dit alles wordt dan nog eens in een notariële akte gegoten.
Het zijn meestal kortlopende ( 3-5 jaar) contracten. De personen die deze contracten aangaan doen vaak zaken in het buitenland en daar liggen de intrestvoeten veel hoger dan hier. Voor hen is het ook bijna onmogelijk om in België een lening aan te gaan voor een project in het buitenland.
Ik heb geen glazen bol en ben ook geen beursgoeroe maar zit dus in een andere niche.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Doe je dat al lang? Heb je ooit al eens beslag moeten laten leggen op het onderpand?
Toch al verschillende jaren.fropskottel schreef: ↑1 juni 2017, 21:49 Doe je dat al lang? Heb je ooit al eens beslag moeten laten leggen op het onderpand?
Tot op heden altijd correcte betalers gehad.
Mogelijks ga ik geen nieuwe contracten meer aan wegens andere "possibilities" ( zoals de Heer Benitez graag sprak )
-
- Hero Member
- Contacteer:
Uw YTD is 4.6%. Netto na 30% R.V. of anders gestructureerd? Niet geannualiseerd? Met aanzienlijk wat cash en obligaties inbegrepen? Dan spreken we toch wel van zeer stevige rentevoeten?
Hoe ligt uw verhouding onroerend onderpand/lening typisch? Is er andere info die u kwijtwil?
Hoe ligt uw verhouding onroerend onderpand/lening typisch? Is er andere info die u kwijtwil?