Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
4,6% netto.fropskottel schreef: ↑1 juni 2017, 22:44 Uw YTD is 4.6%. Netto na 30% R.V. of anders gestructureerd? Niet geannualiseerd? Met aanzienlijk wat cash en obligaties inbegrepen? Dan spreken we toch wel van zeer stevige rentevoeten?
Hoe ligt uw verhouding onroerend onderpand/lening typisch? Is er andere info die u kwijtwil?
YTD aandelen: -7%
YTD obligaties: +9%
YTD cash: peanuts
YTD loanings: kan je zelf wel uitrekenen, niet ? ( Niet gokken en ook niet op het forum gooien aub.) Ai, ai, als dit maar goed komt ...
Als nieuwe belegger (begonnen in januari 2017), heb enkel individuele aandelen
YTD: 1,44% zonder dividend (portefeuille is wel dividend georiënteerd)
YTD: 1,44% zonder dividend (portefeuille is wel dividend georiënteerd)
Vind toch vreemd dat sommige hun YTD zo laag is zelfs mijn pensioenspaarfonds zit rond de 8% -2% instapkosten wel dus 6% maar wel 30% aftrekbaar..
17.36 % YTD (zie turbo piet vs de mixer)
ver achter de toppers maar content.
denk dat we wel voorliggen op de mixer iemand een idee wat die haalt ?
nog 19.5 jaar te gaan.
nog 19.5 jaar te gaan.
inderdaad de toppers van nu kunnen de floppers van later worden
daar ben ik me van bewust Paul, eerste gewin is kattengespin.
maar de meeste toppers staan ieder jaar toch terug op de eerste rij
maar de meeste toppers staan ieder jaar toch terug op de eerste rij
ik kocht de mixer op 01/01/16 en die heeft nu een 13-14, dus zal dit jaar iets van 5 à 6 geweest zijn schat ik...pietpiraat schreef: ↑2 juni 2017, 21:44 17.36 % YTD (zie turbo piet vs de mixer)
nog 19.5 jaar te gaan.
MK portefeuilles eind april:
De flexer dyn is in elk geval nog wat verder gestegen in mei.
De flexer dyn is in elk geval nog wat verder gestegen in mei.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
dus de heilige graal van de spaargidsers, waar iedere newbie mee om de oren wordt geslagen
bracht5,9 % over de laatste 3 fantastische beursjaren en YTD tot 1 mei 2.2%
ik val er achterovervan !
Dat zijn resultaten waar de grootbanken niet aan kunnen tippen.
Je moet prestaties van fondsen niet alleen vergelijken in periodes dat de beurs het goed doet maar ook wanneer ze achteruit gaat. Rendement behalen bij een hausse is gemakkelijk. De kunst is je waarde vast te houden bij een baisse.
het is te hopen hé Yaris dat er van die 2% niet teveel afgaat als het eindelijk eens naar beneden gaat.
Die rendementen van MK zijn bruto. Vermits dat het voornamelijk mixfondsen zijn komt er nog wel wat belastingen bij kijken. Maar de mixer met jouw portefeuille vergelijken is imho idioot. De mijnkapitaal mixer vraagt weinig beheer en is defensief. Dat is jouw portefeuille niet, jij werkt met derivaten en dat is per definitie véél risicovoller.pietpiraat schreef: ↑3 juni 2017, 10:11 het is te hopen hé Yaris dat er van die 2% niet teveel afgaat als het eindelijk eens naar beneden gaat.
dat klopt wel denk ik,
daarom staat het ook in de kroeg
no risk no return
wil een bescheiden tegengewicht zijn tegen de alleroverheersende stroming hier dat de mixer voor alles en iedereen het wallala is .
beheer van mijn portefeuille valt best mee, als ik 5K bijeen heb gegrind koop ik iets bij, en ik verkoop nikske tot ik 10 opa pieten en 10 turbo pieten heb, en dat zal nog wel even duren.
volgend jaar op kot in leuven, vrees dat de pokerwinsten nodig gaan zijn om de hopelijk wilde nachten te financieren !
We zijn maar één keer jong, denk dat de opaatjes hier vroeger ook wel een pintje lusten
daarom staat het ook in de kroeg
no risk no return
wil een bescheiden tegengewicht zijn tegen de alleroverheersende stroming hier dat de mixer voor alles en iedereen het wallala is .
beheer van mijn portefeuille valt best mee, als ik 5K bijeen heb gegrind koop ik iets bij, en ik verkoop nikske tot ik 10 opa pieten en 10 turbo pieten heb, en dat zal nog wel even duren.
volgend jaar op kot in leuven, vrees dat de pokerwinsten nodig gaan zijn om de hopelijk wilde nachten te financieren !
We zijn maar één keer jong, denk dat de opaatjes hier vroeger ook wel een pintje lusten
5.9% actuarieel per jaar, dus 5.9% * 5.9% * 5.9%pietpiraat schreef: ↑3 juni 2017, 08:57 dus de heilige graal van de spaargidsers, waar iedere newbie mee om de oren wordt geslagen
ik geloof dat ze het op MK altijd geannualiseerd uitdrukken.
Voor een lazy portefeuille waarin veiligheid en stabiliteit primeert is dit zeer goed.
Je kan deze bijna als spaar boekje gebruiken.
MK heeft nooit beweert of de intentie gehad voor hoogste rendement te gaan, maar wel ideale mix risico/volatiliteit/tijd/rendement.
Kameraad Zao,
Ik heb niks tegen de kameraden van mijn kapitaal of de mixer am sich
je kan je wel een heel klein beetje vragen stellen bij hun manier van werken, maar soit daar zal ik nadat ik hopelijk geslaagd ben in de cursus econometrie iets over zeggen.
Wat me hier een heel klein beetje stoort dat iedere newbie meteen tot de orde wordt geroepen als ie ook maar een ietsiepietsie risico wilt nemen, en naar de blender wordt gestuurd.
niks mis met risico aversie , maar ook niks mis met mensen die wel risico willen nemen, en ja verliezen hoort erbij bij risico nemen, maar het is niet omdat je risico neemt dat je per definitie alles kwijt bent.
we zullen zien binnen 19,5 jaar. investeren is een werk van lange adem.
nu toch maar eens cursussen opendoen, kans op blijven zitten is quasie nihil, maar ga toch maar niet teveel risico nemen
Ik heb niks tegen de kameraden van mijn kapitaal of de mixer am sich
je kan je wel een heel klein beetje vragen stellen bij hun manier van werken, maar soit daar zal ik nadat ik hopelijk geslaagd ben in de cursus econometrie iets over zeggen.
Wat me hier een heel klein beetje stoort dat iedere newbie meteen tot de orde wordt geroepen als ie ook maar een ietsiepietsie risico wilt nemen, en naar de blender wordt gestuurd.
niks mis met risico aversie , maar ook niks mis met mensen die wel risico willen nemen, en ja verliezen hoort erbij bij risico nemen, maar het is niet omdat je risico neemt dat je per definitie alles kwijt bent.
we zullen zien binnen 19,5 jaar. investeren is een werk van lange adem.
nu toch maar eens cursussen opendoen, kans op blijven zitten is quasie nihil, maar ga toch maar niet teveel risico nemen