Elegant Hotels
TIP
Re: Elegant Hotels
Mijn opmerking was dat EHG moeilijk los komt van de 87. Het is blijkbaar een echte weerstandslijn.
Ik zou niet durven denken dat je hier verlies zou hebben geleden.
Ik zou niet durven denken dat je hier verlies zou hebben geleden.
Zal aan mijn broker liggen dan die afficheert een slotkoers van 0.9088 pond.Belca2 schreef: ↑13 juni 2017, 19:45Hopefully. Maar ik zie 'slechts' 2.30%
Morgen H1 (tot 31 maart) resultaten.
Objectief gezien zijn de resultaten over het algemeen slechter dan in 1H2016 over alle meetbare parameters.
Als verklaring wordt de zwakte van het Britse Pond en de inbreng van het Waves Resort (met lagere bezettingscijfers) aangegeven.
De Groep blijft uitkijken naar verdere expansie (ook buiten Barbados). Het interim dividend blijft onveranderd op 3.5GBp en wordt uitbetaald op 14 juli (ex Date = 23 juni)
Benieuwd hoe de beurs hierop zal reageren.
Als verklaring wordt de zwakte van het Britse Pond en de inbreng van het Waves Resort (met lagere bezettingscijfers) aangegeven.
De Groep blijft uitkijken naar verdere expansie (ook buiten Barbados). Het interim dividend blijft onveranderd op 3.5GBp en wordt uitbetaald op 14 juli (ex Date = 23 juni)
Benieuwd hoe de beurs hierop zal reageren.
Prijs houdt voorlopig stand boven de 87. Weerstand schijnt in beide richtingen te werken.
Ik onthou NAV 175 pence en een interimdividend van 3.5 pence (begin dit jaar was er ook al een dividend van 3.5 pence).
Uiteindelijk geëindigd op 86.50 -> doorheen de weerstand.
Ik maak mij zorgen over de kwalificatie van de NAV: die 175 is de implied NAV, wat dat ook moge betekenen. Ik denk dat men de waarde van de hotels te hoog inschat - alsof ze met een volledige bezetting zouden draaien. Daar is niets van: de bezettingsgraad is 66%. Dus zou ik voorzichtigheidshalve de NAV met 1/3 verminderen tot 115. Daarenboven zien we dat de opbrengst per kamer daalt met 8 à 10% (te wijten aan het dure Pond)
Ik vrees dan ook dat bij een gedwongen liquidatie (waar geen sprake van is), de waarde per aandeel ongeveer rond de 100 GBp zal liggen. In die optiek noteert het aandeel met een realistische discount van ~10%.
Daartegenover staat een hoog dividendenrendement - op dit ogenblik 8.1% bruto (5.6%netto). Dit is zeer aantrekkelijk maar
eveneens een teken van verhoogd risico.
Ik blijf positief, maar voorzichtig.
Ik maak mij zorgen over de kwalificatie van de NAV: die 175 is de implied NAV, wat dat ook moge betekenen. Ik denk dat men de waarde van de hotels te hoog inschat - alsof ze met een volledige bezetting zouden draaien. Daar is niets van: de bezettingsgraad is 66%. Dus zou ik voorzichtigheidshalve de NAV met 1/3 verminderen tot 115. Daarenboven zien we dat de opbrengst per kamer daalt met 8 à 10% (te wijten aan het dure Pond)
Ik vrees dan ook dat bij een gedwongen liquidatie (waar geen sprake van is), de waarde per aandeel ongeveer rond de 100 GBp zal liggen. In die optiek noteert het aandeel met een realistische discount van ~10%.
Daartegenover staat een hoog dividendenrendement - op dit ogenblik 8.1% bruto (5.6%netto). Dit is zeer aantrekkelijk maar
eveneens een teken van verhoogd risico.
Ik blijf positief, maar voorzichtig.
Net daarom vind ik het zo zinloos om naar NAV te kijken, de waarde die in principe overblijft als het bedrijf morgen wordt opgedoekt.
En waarop is dan die 0.845 gesteund? Puur op techan?
PS: EHG is het enige aandeel datgestegen is inmijn bloedrode UK port
PS: EHG is het enige aandeel datgestegen is inmijn bloedrode UK port
Laatst gewijzigd door Belca2 op 15 juni 2017, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Die 0.845 pond is maar om iets te zeggen had om even goed 0.85 pond kunnen zeggen. 0.005 pond onder de steunlijn is te verwaarlozen hoor zoals gisteren.
+5.03% zie ik hier. 0.94 pond op de tabellen. We kunnen er weeral eentje op drinken.
Voor mensen die de slag gemist hebben kunnen nog altijd Symphony international holdings kopen. In mijn ogen iets veiliger.
Holding koopt bij de vleet aandelen in en je hebt hier ook een mooi dividend aan huidige koersen.
Voor mensen die de slag gemist hebben kunnen nog altijd Symphony international holdings kopen. In mijn ogen iets veiliger.
Holding koopt bij de vleet aandelen in en je hebt hier ook een mooi dividend aan huidige koersen.