De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
is toch logisch dat stop lossen afgaan als de koers daalt ?
eens gaan kijken naar de mijne 10.2 daar zijn we nog niet .
en anders helaas pindakaas van de colruyt.
eens gaan kijken naar de mijne 10.2 daar zijn we nog niet .
en anders helaas pindakaas van de colruyt.
Pietpiraat, ik had het niet over de stoplosses, edoch over de stellingname van de vorige poster dat er voor AH-D 'niets' zal veranderen, en ik ben benieuwd naar de onderbouwing van die 'niets'.
Op korte termijn heeft dit geen invloed. Maar op langere termijn zie ik de mogelijkheid dat dit toch een game changer wordt.
Ik vermoed dat ze de bestaande filialen stuk voor stuk op termijn zullen ombouwen tot die Amazon Prime test winkels die ze hebben gebouwd. Kan toch radicaal het concept winkelen veranderen.
Geen kassiersters, je scant met je app alles in, of je hebt in elk stukje product een chip die scanners oppikken bij het buitenkomen,... Zaken die niet in stock zijn leveren ze gratis thuis bij Prime klanten. Drones leveren je producten af thuis boven een bepaald bedrag,..
Ik vermoed dat ze de bestaande filialen stuk voor stuk op termijn zullen ombouwen tot die Amazon Prime test winkels die ze hebben gebouwd. Kan toch radicaal het concept winkelen veranderen.
Geen kassiersters, je scant met je app alles in, of je hebt in elk stukje product een chip die scanners oppikken bij het buitenkomen,... Zaken die niet in stock zijn leveren ze gratis thuis bij Prime klanten. Drones leveren je producten af thuis boven een bepaald bedrag,..
Inderdaad KayJay, zo denk ik er ook over. daarom dat ik graag de argumenten van het 'er zal niets veranderen'-kamp zou horen, om zo te kunnen afwegen
Een hele grote kost voor supermarkten is voorraad. De voorraad minimaliseren en toch geen enkel product hebben dat uitverkocht is, DAT is de uitdaging voor een supermarkt. Amazon zal dit doen met software op basis van neurale netwerken. Daar hebben ze bij Delhaize nog nooit van gehoord. Hun kassasysteem draait nog op MS-DOS.
Ze lopen een kwarteeuw achter, want gedurende een kwarteeuw is er weinig tot niets fundamenteel veranderd in de retail. Delhaize is nu wat de kruidendierszaak 30 jaar geleden was... Het enige wat ik hun nog geef is hun inkoopkracht, maar die hebben Lidl en Aldi evenzeer.
Ze lopen een kwarteeuw achter, want gedurende een kwarteeuw is er weinig tot niets fundamenteel veranderd in de retail. Delhaize is nu wat de kruidendierszaak 30 jaar geleden was... Het enige wat ik hun nog geef is hun inkoopkracht, maar die hebben Lidl en Aldi evenzeer.
Ik heb vorige week een eenvoudig neuraal netwerkje gebouwd, en ik ben zeker geen computerwetenschapper. In Kaggle-wedstrijden halen naamloze individuen uit Pakistan monsterscores op datasets die heel wat complexer zijn dan het voorraadbeheer van een supermarkt (CERN-data onder andere). Vaak doen ze dat zelfs met eenvoudiger methoden dan neurale netwerken (boosted trees of zelfs een simpele regressie op zorgvuldig gekozen features).sintorama schreef: ↑16 juni 2017, 17:17 Een hele grote kost voor supermarkten is voorraad. De voorraad minimaliseren en toch geen enkel product hebben dat uitverkocht is, DAT is de uitdaging voor een supermarkt. Amazon zal dit doen met software op basis van neurale netwerken. Daar hebben ze bij Delhaize nog nooit van gehoord. Hun kassasysteem draait nog op MS-DOS.
Just-in-time inventarisbeheer is niet nieuw, pioneers zoals Toyota deden het al feilloos in een tijd dat de beschikbare algoritmen nog heel wat simpeler waren dan neurale netwerken. Zelfs een simpele LASSO of random forest moesten toen nog uitgevonden worden.
Laten we machine learning niet meer ophemelen dan nodig. Het is een krachtig instrument, maar het geeft je als bedrijf nog geen moat. De data waarop je machine learning kan loslaten kan wel een moat vormen, maar heeft een supermarkt als Delhaize niet de data heeft om te kunnen modelleren hoeveel tomaten er vandaag verkocht gaan worden denk je?
Met Ahold Delhaize is er niets mis, dan zou Colruyt, Carrefour, Tesco, Sainsbury's, ... ook allemaal 'wankel' staan? Amazon heeft gewoon een concurrent gekocht en de markt heeft overgevoelig gereageerd.
Dit komt weer goed want wezenlijk is er dus niets verandert!
Ok Maar:
Omzet USA:
Colruyt: 0%
Carrefour: 0%
Tesco: 0%
Sainsbury: 0%
Ahold Delhaize: 60%+.
Dus sorry, maar ik ben het fundamenteel oneens met uw vergelijkingsrijtje. 4 bedrijven die niets met de US markt vandoen hebben zullen inderdaad geen hinder ondervinden. Maar een bedrijf dat rond de 60% van de omzet in de USA genereert mag zich wel zorgen beginnen maken als een bedrijf met superieure leveringstechniek en distributie-knowhow zich in de voedingsmarkt begint te begeven...
Is er dan nog een kans dat Ahold Delhaize ooit nog dat koersdoel van 24 euro aantikt?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jazeker, want je kan absoluut gelijk hebben dat het allemaal storm in een glas water is. Zoveel mensen, zoveel meningen, en niemand heeft de waarheid in pacht!
En de Europese activiteiten doen het uitstekend. Voeg daar de sterke cash flow aan toe, de sterke synergievoordelen na de fusie en het continue aandeelinkoopprogramma, en het toont aan dat AH-D een goed geleid bedrijf is.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Amazon heeft wel het privilege om met eventueel met drones te mogen leveren. Wie gaat nog naar de supermarkt om zijn aardbeien als je ze 's morgens supervers en gratis kan laten leveren op uw balkon samen met uw croissants en uw flesje bubbels.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Je moet nu ook niet het belang overschatten. Ik denk dat dit op korte termijn (enkele jaren) absoluut geen effect heeft en dus AD makkelijk enkele euro's kan aandikken. Deze dip was een overreactie.
Tegelijkertijd kan je niet ontkennen dat dit een grondverschuiving is/kan worden met het oog op de toekomst. Deze tweet vat de grote lijnen samen:
https://twitter.com/gerberkawasaki/stat ... 9477308416
Tegelijkertijd kan je niet ontkennen dat dit een grondverschuiving is/kan worden met het oog op de toekomst. Deze tweet vat de grote lijnen samen:
https://twitter.com/gerberkawasaki/stat ... 9477308416
De Sell in May 'regel' is hier al tot in den treure behandeld. Toch kan ik het niet nalaten hier een recent artikel uit IC (Financial Times) onder de aandacht te brengen, gesteund op beursdata aangeleverd door de BoE over ~300 jaar.
Samengevat in deze grafiek: (maandgemiddelden, gelden voor VK beurskoersen)
![Afbeelding](https://s9.postimg.org/bg4kzjcun/2017-06-18_17-32-29.jpg)
Daarin zie je dat (statistisch) mei niet eens zo'n slechte maand is. De eerder gevaarlijke maanden zijn juli, September en oktober.
Het is wel zo dat wie in 2008 zijn aandelen in mei verkocht, ontsnapte aan de daaropvolgende crash. Misschien dat die vrij recent dramatische ervaring bijdraagt tot de mei-reputatie. (hetzelfde gold tevens in 1720 (!) voor de South Sea Bubble).
Nochtans als we de grafiek in zijn geheel interpreteren, dan kunnen we er niet naast kijken dat men in de periode November - Mei grotere vooruitgang boekt dan in de periode Juni - Oktober. Of om het in weertermen te omschrijven: de winter is beursvriendelijker dan de zomer.
Dan toch maar verkopen en van de zon profiteren?
Samengevat in deze grafiek: (maandgemiddelden, gelden voor VK beurskoersen)
![Afbeelding](https://s9.postimg.org/bg4kzjcun/2017-06-18_17-32-29.jpg)
Daarin zie je dat (statistisch) mei niet eens zo'n slechte maand is. De eerder gevaarlijke maanden zijn juli, September en oktober.
Het is wel zo dat wie in 2008 zijn aandelen in mei verkocht, ontsnapte aan de daaropvolgende crash. Misschien dat die vrij recent dramatische ervaring bijdraagt tot de mei-reputatie. (hetzelfde gold tevens in 1720 (!) voor de South Sea Bubble).
Nochtans als we de grafiek in zijn geheel interpreteren, dan kunnen we er niet naast kijken dat men in de periode November - Mei grotere vooruitgang boekt dan in de periode Juni - Oktober. Of om het in weertermen te omschrijven: de winter is beursvriendelijker dan de zomer.
Dan toch maar verkopen en van de zon profiteren?
best wel met een lekkere gemixte cocktail op een terrasje in Knokke , kijken naar de ventjes met de fiets en de pet en de vaas of de vis op de vaas met de pet en de pijp van het visserke-vis
en misschien de cursus NL openen bij hoofdstuk Hoofdletters.
De namen van de maanden worden klein geschreven.
januari, februari, maart, april, mei, juni, juli, augustus, september, oktober, november, december
of (Johannes 8:7). Dat is ook nog steeds actueel.
no offence, mijn opa wordt ook groen van dt-fouten . Gelukkig was eindexamen NL mondeling.
daar ben ik nu voorgoed van af keep cool en drink nog ne Orval, of Westmalle
en misschien de cursus NL openen bij hoofdstuk Hoofdletters.
De namen van de maanden worden klein geschreven.
januari, februari, maart, april, mei, juni, juli, augustus, september, oktober, november, december
of (Johannes 8:7). Dat is ook nog steeds actueel.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
daar ben ik nu voorgoed van af keep cool en drink nog ne Orval, of Westmalle