DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
TIP
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
De Tijd:
De uitbreiding van de beurstaks naar buitenlandse rekeningen druist in tegen de grondwet en de Europese regels. Dat stelt advocaat Anton Van Zantbeek, die de wet daarom wil laten vernietigen.
http://www.tijd.be/markten-live/nieuws- ... ce=website
De uitbreiding van de beurstaks naar buitenlandse rekeningen druist in tegen de grondwet en de Europese regels. Dat stelt advocaat Anton Van Zantbeek, die de wet daarom wil laten vernietigen.
http://www.tijd.be/markten-live/nieuws- ... ce=website
om dat artikel te lezen moet je ook weer een abo hebben bij De Tijd
zou het kunnen dat al deze verenigingen en firmas hier express linken zetten naar betalende sites, in de hoop wat klantjes bij te maken?
zou het kunnen dat al deze verenigingen en firmas hier express linken zetten naar betalende sites, in de hoop wat klantjes bij te maken?
MEt een gratis login kan je al een aantal artikels lezen.
Of volgende truc helpt ook : incognito pagina openen (Explorer : ctrl + shift + P / Chrome : ctrl + shift + n)
link kopieren en plakken
Of volgende truc helpt ook : incognito pagina openen (Explorer : ctrl + shift + P / Chrome : ctrl + shift + n)
link kopieren en plakken
Als je het formulier W8-BEN invult op de degiro site, betaal je maar 15% amerikaanse roerende voorheffing ipv 30%.Maximbogaert schreef: ↑14 mei 2017, 13:33 Weet er iemand of DeGiro het dubbelbelastingverdrag zelf regelt indien men dividend ontvangt van een op een buitenlandse beurs genoteerd bedrijf?
Dus je geniet van dubbelbelastingverdrag.
De belgische RV dien je dan nog zelf aan te geven via personenbelasting.
Voor andere landen gaat dit bij mijn weten niet. Voor Frankrijk betaal ik alvast de volle pot.
Bedenk wel dat met de nieuwe CRS regelgeving de fiscus automatisch weet hoeveel dividenden/coupons/intresten je ontvangen hebt op elke buitenlandse rekening (totaal per jaar).Emilewouters schreef: ↑22 mei 2017, 18:20 Ik ben eens benieuwd of de belgische belastingsdienst gaat ontdekken dat ik slechts 203,25€ heb aangegeven in code 1444 ipv 2032,5€
En zo ja : occhhhottekes, de komma verkeerd gezet meneer!
Dat kunnen dus ook belgische dividenden zijn waar al belgische RV afgehouden is.
Maar het zou me niet verbazen als de computer van de fiscus die mensen selecteert die een veel lager bedrag aangeven dan wat ze weten via CRS voor wat extra vragen.
Werkt niet altijd, die strategie gebruik ik al 2,5 jaar bij de Tijd. Je kan iets van 3 artikelen lezen en daarna krijg je terug de inlogwall. Ff browser sluiten en opnieuw beginnen helpt niet.Boogje schreef:MEt een gratis login kan je al een aantal artikels lezen.
link kopieren en plakken
Sent from my iPhone using Tapatalk
En met VPN?
-
- Newbie
- Contacteer:
Gewoon privévenster openen via Mozilla Firefox, link kopiëren en plakken, werkt altijd.
Dan toch alleen bij De Tijd.
Net geprobeerd met een ander artikel en dat werkt helemaal niet, niet in Chrome, niet in Edge, niet in Modzilla Firefox.
Net geprobeerd met een ander artikel en dat werkt helemaal niet, niet in Chrome, niet in Edge, niet in Modzilla Firefox.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Andere browser proberen of modem even uit en aanzetten.
Het spijtige aan DeGiro is het slechte portefeuille overzicht.
Ik hou bv. al mijn fondsen bij in Excel en daar heb ik een mooi overzicht, DeGiro lijkt gewoon een optelsommetje te maken waarbij de meerwaarde in euro foutief is, als het percentage.
Ik hou bv. al mijn fondsen bij in Excel en daar heb ik een mooi overzicht, DeGiro lijkt gewoon een optelsommetje te maken waarbij de meerwaarde in euro foutief is, als het percentage.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Ik kwam er al eerder achter dat het bij de Giro een boeltje is; deze negatieve visie werd hier door sommige niet gezien. Spijtig blijkbaar kan goedkoop en kwaliteit niet samengaan. Dat goedkoop verblind eventjes maar wie niet weg is is straks gezien ?
Ik heb enkel trackers bij DeGiro omdat die elders niet te verkrijgen zijn. Maar mijn portefeuille overzicht is gewoon een catastrofe.
Ik hou alles netjes bij in Excel, en buiten het totaalbedrag klopt er gewoon niets. Ik neem aan dat mijn Excel wel correct is.
Ik hou alles netjes bij in Excel, en buiten het totaalbedrag klopt er gewoon niets. Ik neem aan dat mijn Excel wel correct is.
Het portefeuilleoverzicht is verre van transparant.
Net als de negatieve visie van JulusCesar.
Hoezo "wie niet weg is is straks gezien"?
Net als de negatieve visie van JulusCesar.
Hoezo "wie niet weg is is straks gezien"?
Om mijn beleggingsportefeuille wat te diversifiëren koop ik sinds kort maandelijks deelbewijzen in een obligatietracker.
IE0032895942 - iShares $ Corp Bond UCITS ETF USD (Dist) (EUR).
(Link naar ETF op Morningstar: http://www.morningstar.be/be/etf/snapsh ... 0P0000HGEM )
Ik zag een tijdje terug dat de ETF elk kwartaal een dividend uitkeert. Maar hoe zit dat met -ons Belgen- voor de fiscaliteit? Dienen wij zelf iets aan te geven of incasseren we zoals bij aandelen en wordt de RV direct afgehouden?
IE0032895942 - iShares $ Corp Bond UCITS ETF USD (Dist) (EUR).
(Link naar ETF op Morningstar: http://www.morningstar.be/be/etf/snapsh ... 0P0000HGEM )
Ik zag een tijdje terug dat de ETF elk kwartaal een dividend uitkeert. Maar hoe zit dat met -ons Belgen- voor de fiscaliteit? Dienen wij zelf iets aan te geven of incasseren we zoals bij aandelen en wordt de RV direct afgehouden?