Welke fondsen nu (ver)kopen?
TIP
Re: Welke fondsen nu (ver)kopen?
Dat fonds heb ik ook reeds enkele maanden in bezit maar vind de prestaties niet fantastisch, het is eigenlijk een "indexhugger" over verschillende periodes, enkel op 5 jaar zit ie wat onder zijn index qua prestaties maarja dat hangt natuurlijk ook af van de datum van de instap
Ben nu aan het kijken naar andere technologie fondsen
JPMorgan - Europe Technology fund of
Parvest Equity - World technology of
Fidelity- Global technology
Ahja dat was ik vergeten te vermelden in mijn bovenstaande post, ook de sector alternatieve energie en ecologie (klimaatverandering) zit nog veel groei in denk ik maar ook hier ben ik nog op zoek naar goede fondsen
Qua europese aandelen heb ik eigenlijk schrik dat ik de boot gemist heb, nu ja, je kan de markt niet timen maar je ziet toch wel dat deze aandelen de wind mee hebben gehad en ik weet niet of deze stijging zich gaat doorzetten misschien zet de opwaardse beweging zich door met hier en daar een dipje tot draghi zijn bazooka wegsteekt?
Ben nu aan het kijken naar andere technologie fondsen
JPMorgan - Europe Technology fund of
Parvest Equity - World technology of
Fidelity- Global technology
Ahja dat was ik vergeten te vermelden in mijn bovenstaande post, ook de sector alternatieve energie en ecologie (klimaatverandering) zit nog veel groei in denk ik maar ook hier ben ik nog op zoek naar goede fondsen
Qua europese aandelen heb ik eigenlijk schrik dat ik de boot gemist heb, nu ja, je kan de markt niet timen maar je ziet toch wel dat deze aandelen de wind mee hebben gehad en ik weet niet of deze stijging zich gaat doorzetten misschien zet de opwaardse beweging zich door met hier en daar een dipje tot draghi zijn bazooka wegsteekt?
Is het verstandig , nu de beurzen aan een correctie bezig zijn , een fonds zoals 'Robeco BP Global Premium ' te verkopen ?
Ik heb dit fonds bijna 2 jaar en zit momenteel op 10,6 % winst.
Ik heb dit fonds bijna 2 jaar en zit momenteel op 10,6 % winst.
Heb je geld nodig, of denk je binnenkort geld nodig te hebben? Dan zou ik nu verkopen.
Anders lijkt de dip uitzweten me een veel betere keuze, op basis van twee simpele vuistregels: je kunt de markt niet timen en op lange termijn stijgt de beurs altijd.
Anders lijkt de dip uitzweten me een veel betere keuze, op basis van twee simpele vuistregels: je kunt de markt niet timen en op lange termijn stijgt de beurs altijd.
Neen , ik heb geen cash nodig. Jullie zullen dus niet verkopen ? Ik zie al mijn fondsen als lange termijn belegging.
Hier een opsomming :
Blackrock GF World Healthsc. A2 EUR
Aandelenfonds +1,93%
Carmignac Patrimoine - A EUR
Gemengd fonds -6,83%
DPAM INVEST B Equities Belgium - B
Aandelenfonds -5,16%
JPMorgan IF - Global Income A (div)
Gemengd fonds -6,26%
Pictet-Robotics-P EUR
Aandelenfonds +4,97%
Robeco BP Global Premium Eqs D EUR
Aandelenfonds +10,66%
Wat denken jullie van deze portefeuille ?
Je hebt het 2 jaar, was je origineel plan niet om het langer te houden?

Ik kan wel begrip opbrengen, als je dus in 2015 hebt gekocht. je zag verlies (tot -15%), het kwam toen eindelijk boven water vorige zomer, toen ging het naar +10% en nu lijkt het mogelijks terug onder te gaan.
Als je die -15% hebt weerstaan, moet je nu wel blijven zitten vind ik, het is nu totaal niet zo erg als het toen was.
Volharden.

Ik kan wel begrip opbrengen, als je dus in 2015 hebt gekocht. je zag verlies (tot -15%), het kwam toen eindelijk boven water vorige zomer, toen ging het naar +10% en nu lijkt het mogelijks terug onder te gaan.
Als je die -15% hebt weerstaan, moet je nu wel blijven zitten vind ik, het is nu totaal niet zo erg als het toen was.
Volharden.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Goede portefeuille. Ik zou houden om drie redenen:
- op termijn stijgt de beurs altijd;
- wat zou je met het vrijgekomen geld doen?
- de daling is al twee weken bezig dus je zult niet meer aan de hoogste koers verkopen.
Je ziet je fondsen als lange termijn belegging maar na 2 jaar zou je al overwegen te verkopen?
Het is een degelijk fonds. Ik heb het fonds zelf ook en als de beurs verder naar beneden gaat ga ik stelselmatig bijstorten in het fonds.
Fondsen als een langetermijnbelegging zien is gemakkelijk wanneer ze stijgen maar moeilijker bij een daling.
Wel, ze zijn toch gestegen, hij staat op +10%? Je kunt nu eenmaal niet het fonds telkens verkopen bij elke daling en terugkopen bij een stijging. Gewoon buy-and-hold en alle stijgingen en daling uitzitten is op lange termijn voordeliger.
Ok , ik blijf er gewoon af.
Ik ga er eens een paar maanden niet naar kijken
Bedankt voor jullie advies.
Misschien nog een advies om een goed fonds bij te kopen ? Welk ?
Ik ga er eens een paar maanden niet naar kijken

Bedankt voor jullie advies.
Misschien nog een advies om een goed fonds bij te kopen ? Welk ?
Ik denk dat je er toch best af en toe eens naar kijkt. Als alles naar benden gaat, is het misschien ideaal om bij te kopen.
Bijkopen