Onderhoud auto
Re: Onderhoud auto
ooit meegemaakt
Thuis ruiten vloeistof bijgevuld.
Zomers weer , naar de garage voor onderhoud. ( 15 km)
Op afrekening bijvullen ruiten vloeistof.
En bij hoog en laag beweren bijgevuld.
Uiteindelijk niet moeten betalen.
Is de laatste € die ze van mij hebben ontvangen.
Als men voor een prul de waarheid niet vertelt , wat dan als er iets moet of zogezegd vervangen is.
Remolie nog zo een giller.
Thuis ruiten vloeistof bijgevuld.
Zomers weer , naar de garage voor onderhoud. ( 15 km)
Op afrekening bijvullen ruiten vloeistof.
En bij hoog en laag beweren bijgevuld.
Uiteindelijk niet moeten betalen.
Is de laatste € die ze van mij hebben ontvangen.
Als men voor een prul de waarheid niet vertelt , wat dan als er iets moet of zogezegd vervangen is.
Remolie nog zo een giller.
Estate Guru believer.
Re: Onderhoud auto
Was dat bij een merkgarage ?
Ik ben tot een tijdje na de aankoop trouwe klant geweest bij de merkgarage waar ik mijn wagen kocht.
Omwille van practische redenen was het voor mij makkelijkst om op dag 1 mijn wagen binnen te brengen, daar een vervangwagen te nemen (betalende wagen, vanzelfsprekend) en dan op dag 2 mijn auto terug op te halen.
Tot ik de wagen op een keer terug kwam ophalen en de sleutels niet aan de receptie lagen. Na enige zoeken werden ze op het buro van 1 van de bedienden gevonden.
Bij het starten van mijn wagen had ik een rit van 20km op de teller staan. (de teller onthoudt de km's van de laatste 3 hr)
Er was een verschil van 40 km tussen mijn kmstand en die op mijn factuur.
Er werd bij hoog en laag beweerd dat er die ochtend een testrit van 20km mee gedaan werd om zeker te zijn dat het onderhoud goed verlopen was.
Dus ik heb betaal voor de vervangwagen en ik heb de benzine voor het woon/werkverkeer van iemand die 20km van de garage woont ook betaald... Ben daar nooit meer teruggeweest, heb mijn volgende wagen van hetzelfde merk in een andere garage gekocht en ga sindsdien altijd naar een onafhankelijke garage voor het onderhoud.
Ik ben tot een tijdje na de aankoop trouwe klant geweest bij de merkgarage waar ik mijn wagen kocht.
Omwille van practische redenen was het voor mij makkelijkst om op dag 1 mijn wagen binnen te brengen, daar een vervangwagen te nemen (betalende wagen, vanzelfsprekend) en dan op dag 2 mijn auto terug op te halen.
Tot ik de wagen op een keer terug kwam ophalen en de sleutels niet aan de receptie lagen. Na enige zoeken werden ze op het buro van 1 van de bedienden gevonden.
Bij het starten van mijn wagen had ik een rit van 20km op de teller staan. (de teller onthoudt de km's van de laatste 3 hr)
Er was een verschil van 40 km tussen mijn kmstand en die op mijn factuur.
Er werd bij hoog en laag beweerd dat er die ochtend een testrit van 20km mee gedaan werd om zeker te zijn dat het onderhoud goed verlopen was.
Dus ik heb betaal voor de vervangwagen en ik heb de benzine voor het woon/werkverkeer van iemand die 20km van de garage woont ook betaald... Ben daar nooit meer teruggeweest, heb mijn volgende wagen van hetzelfde merk in een andere garage gekocht en ga sindsdien altijd naar een onafhankelijke garage voor het onderhoud.
Laatst gewijzigd door Isedase op 28 juni 2017, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Onderhoud auto
Er zijn merkgarages die een forfait vragen voor een "pakket"---- klein onderhoud of groot onderhoud.
Of ze al dan niet iets moeten bijvullen, doet dan niet meer terzake.
Als je vraagt om enkel de olie te vervangen doen ze dan niet, dit valt dan onder "pakket" klein onderhoud,en dan worden er andere zaken bij aangerekend, " nazicht en bijvullen remolie en remmen, ruitenvloeistof,servo, enz. enz.
Op die manier wordt er extra geld uit je zakken geklopt.
Wil je enkel je olie laten vervangen, moet je naar een kleine garage gaan, daar doen ze nog enkel wat je echt vraagt, en niks meer.
Of ze al dan niet iets moeten bijvullen, doet dan niet meer terzake.
Als je vraagt om enkel de olie te vervangen doen ze dan niet, dit valt dan onder "pakket" klein onderhoud,en dan worden er andere zaken bij aangerekend, " nazicht en bijvullen remolie en remmen, ruitenvloeistof,servo, enz. enz.
Op die manier wordt er extra geld uit je zakken geklopt.
Wil je enkel je olie laten vervangen, moet je naar een kleine garage gaan, daar doen ze nog enkel wat je echt vraagt, en niks meer.
Re: Onderhoud auto
als de airco weinig/niet gebruikt wordt, dan kan het zijn dat het gas minimaal weg lekt, zonder dat er echt een lek is. via een afdichting of dergelijke omdat het systeem dan stil staat. gewoon in de winter zo nu en dan even aan zetten.
There’s a powerfull group of people out there that are secretely running the world. I’m talking ’bout the guys noone knows about, the guys that are invisible. The top 1% of the top 1%. The guys that play God without permission
Re: Onderhoud auto
over die ruitenvloeistof. een garage doet daar een soort product in. antivries id winter of appelgeur idnzomer. daar betaal je zogezegd voor. ze doen er dan nog water bij en beweren niet te kunnen zien hoeveel er nog bij kan...
Laatst gewijzigd door voodoo op 28 juni 2017, 07:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Onderhoud auto
Ik koop altijd kant en klare ruitenvloeistof voor winter en zomer bij AUTO 5,
Ruitensproeier tot - 20* + anti-insect
Inhoud : 5 L
2,99 €
Ruitensproeier tot - 20* + anti-insect
Inhoud : 5 L
2,99 €
Re: Onderhoud auto
Bij mij staat ie altijd op. Is klimaatregeling.
Re: Onderhoud auto
Aan het begin van de winter kan je gewoon ruitensproeiervloeistof kopen bij Colruyt。
Ik gebruik nooit de zomervariant. In het product van Colruyt is alles in wat er moet in zijn。
Luchtfilter uitblazen is niet slecht... dan spaar je tijd op de vervanging en het functioneert weer beter.
Zolang ze maar aanrekenen wat ze effectief gedaan hebben.
Tegenwoordig kost een luchtfilter maar evenveel meer dan 10 minuten werk. Het nut is kleiner dan vroeger om hem niet te vervangen.
Bij de auto blijven is voor mij ook best. Ik weet wat er gedaan wordt en wat er moet gedaan worden en terwijl de auto op de brug gaat zie ik zelf meer dingen dan thuis. Ik zou het onderhoud zelf kunnen doen maar ik ben er niet echt goed voor uitgerust en ik zie op de moeite.
Ik heb ook geen zin om 300 euro te betalen voor olieverversing zoals bij mijn Toyota het geval is.
Bougies
Veel merken gebruiken tegenwoordig bij levering van de auto bougies met platina koppen.
Vervanging is dan maar nodig na 60 of 90.000 km: Om de kostprijs te drukken. Iets vroeger vervangen is nooit slecht maar wel duurder.
Van de andere merken weet ik het niet maar Toyota is niet meer wat het geweest is.
Een moderne Auris gebruikt een pak goedkope onderdelen en is minder doorontwikkeld dan een Corolla van 10 jaar geleden.
Ik gebruik nooit de zomervariant. In het product van Colruyt is alles in wat er moet in zijn。
Luchtfilter uitblazen is niet slecht... dan spaar je tijd op de vervanging en het functioneert weer beter.
Zolang ze maar aanrekenen wat ze effectief gedaan hebben.
Tegenwoordig kost een luchtfilter maar evenveel meer dan 10 minuten werk. Het nut is kleiner dan vroeger om hem niet te vervangen.
Bij de auto blijven is voor mij ook best. Ik weet wat er gedaan wordt en wat er moet gedaan worden en terwijl de auto op de brug gaat zie ik zelf meer dingen dan thuis. Ik zou het onderhoud zelf kunnen doen maar ik ben er niet echt goed voor uitgerust en ik zie op de moeite.
Ik heb ook geen zin om 300 euro te betalen voor olieverversing zoals bij mijn Toyota het geval is.
Bougies
Veel merken gebruiken tegenwoordig bij levering van de auto bougies met platina koppen.
Vervanging is dan maar nodig na 60 of 90.000 km: Om de kostprijs te drukken. Iets vroeger vervangen is nooit slecht maar wel duurder.
Van de andere merken weet ik het niet maar Toyota is niet meer wat het geweest is.
Een moderne Auris gebruikt een pak goedkope onderdelen en is minder doorontwikkeld dan een Corolla van 10 jaar geleden.
Re: Onderhoud auto
Aangezien ik (minstens) een jaar doe met de ruitensproeiervloeistof, vul ik zelf niet bij.
Die, hier, 3,63 euro rekenen ze misschien anders toch ook aan bij een onderhoudsbeurt ...
Dat is bij mijn dealer verboden... Iets met de verzekering oid...Bij de auto blijven is voor mij ook best.
Da's wel heel veel voor enkel een olieverversing.Ik heb ook geen zin om 300 euro te betalen voor olieverversing zoals bij mijn Toyota het geval is.
Heb zelf een yaris 1.33 benzine en ik betaal zo'n 110 euro ( tgmo 5w30 pfe ), incl luchtfilter, ruitensproeiervloeistof en (een half) werkuren. Officiele verdeler.
Re: Onderhoud auto
Die officieel dealers hebben allemaal een verzekering bij dezelfde maatschappij zeker. Het is allemaal zogezegd verboden voor de verzekering.
Nochtans bij mijn onafhankelijke garagist sta ik er bij (zelfs onder de brug) en die heeft blijkbaar geen problemen met zijn verzekering.
Re: Onderhoud auto
mijn huidige opelgarage doet dat niet maar op de facturen van de vorige eigenaar zie ik wel dat hun garage wel altijd iets aanrekende voor ruitensproeiervloeistof en ook brandstofsysteemreiniging met een sterretje erbij: valt niet onder de "opel garantie" ...
Re: Onderhoud auto
Inderdaad..
Het lijkt me dat de officiele dealers die dat niet toelaten iets te verbergen hebben gewoon of ze willen niet dat je in een te kleine ruimte in de weg loopt.
Bij mijn onafhankelijke garage maken ze reclame met hun open karakter.. dat je er bij mag blijven.
Ik geloof niets van dat verzekeringsverhaal. Uitvlucht van de garage : dat geloof ik wel.
300 was voor klein onderhoud maar enkel met vervanging van de olie en oliefilter. Ik twijfel of ze misschien ook niet een pollenfilter vervangen hadden. Ze hebben ook wel de remmen grondig nagekeken omdat er 1 was die begon aan te lopen.
Citroen heeft het ook gesnapt precies.. na jaren het omgekeerde pad te hebben bewandeld :
http://www.citroen.be/nl/onze-prestatie ... ml#content
Keuze van een nieuwe auto zou ik laten afhangen van de kost van het onderhoud. Dan vallen al direct een paar dikke Duitse merken af tenzij je een goedkope onafhankelijke dealer kan vinden.
Merken binden klanten nu wel met andere dingen... bv extra garantie op hybridebatterij (toyota tot 11 jaar), gratis een jaar pechverhelping als je op onderhoud bent geweest (VW, FORD, nou ja.. inbegrepen en niets gratis), enz
Ruitenwisser bestelen online : 7 euro in plaats van 25 bij Midas voor dezelfde wisser / zelfde merk.
Het lijkt me dat de officiele dealers die dat niet toelaten iets te verbergen hebben gewoon of ze willen niet dat je in een te kleine ruimte in de weg loopt.
Bij mijn onafhankelijke garage maken ze reclame met hun open karakter.. dat je er bij mag blijven.
Ik geloof niets van dat verzekeringsverhaal. Uitvlucht van de garage : dat geloof ik wel.
300 was voor klein onderhoud maar enkel met vervanging van de olie en oliefilter. Ik twijfel of ze misschien ook niet een pollenfilter vervangen hadden. Ze hebben ook wel de remmen grondig nagekeken omdat er 1 was die begon aan te lopen.
Citroen heeft het ook gesnapt precies.. na jaren het omgekeerde pad te hebben bewandeld :
http://www.citroen.be/nl/onze-prestatie ... ml#content
Keuze van een nieuwe auto zou ik laten afhangen van de kost van het onderhoud. Dan vallen al direct een paar dikke Duitse merken af tenzij je een goedkope onafhankelijke dealer kan vinden.
Merken binden klanten nu wel met andere dingen... bv extra garantie op hybridebatterij (toyota tot 11 jaar), gratis een jaar pechverhelping als je op onderhoud bent geweest (VW, FORD, nou ja.. inbegrepen en niets gratis), enz
Ruitenwisser bestelen online : 7 euro in plaats van 25 bij Midas voor dezelfde wisser / zelfde merk.
-
- Newbie
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 05 jul 2017
Re: Onderhoud auto
Koop alleen Toyota en Honda. Eens de garantie vervallen is, ga dan naar een kleinere garage of mechanieker. Mijn vriendin in Amerika had een Toyota met 600000 km op de teller zonder enige problemen gehad te hebben.
Blijf weg van Ford, Franse auto's en General Motors (Opel, ...)
Ik kan het weten want heb lang in Amerika gewoond. ;-)
Blijf weg van Ford, Franse auto's en General Motors (Opel, ...)
Ik kan het weten want heb lang in Amerika gewoond. ;-)
Re: Onderhoud auto
Opel is sinds een paar maanden van de PSA-groep. Dus vanaf nu zeker te mijden, hoe mooi die nieuwe Opel Astra en Insignia wel mogen zijn.
Verder heb je gelijk. Bij Fransen moet je wegblijven, alsook Italianen (Fiat, Alfa).
Duitsers zijn goed, maar duur in onderhoud.
Mijn voorkeur gaat dan meer naar Aziaten.
Toyota, Honda, Hyundai, Mazda, Mitsubishi, Kia, ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Verder heb je gelijk. Bij Fransen moet je wegblijven, alsook Italianen (Fiat, Alfa).
Duitsers zijn goed, maar duur in onderhoud.
Mijn voorkeur gaat dan meer naar Aziaten.
Toyota, Honda, Hyundai, Mazda, Mitsubishi, Kia, ...
Sent from my iPhone using Tapatalk