Ab Inbev
TIP
- WhenDoYouRetire
- Full Member
- Contacteer:
Re: Ab Inbev
Schrijven van een put is verkopen, en ik ga uit van een (significante) prijsstijging.
https://whendoyouretire.wordpress.com/
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
kort gezegd, premie opstrijken 100% zeker.WhenDoYouRetire schreef: ↑30 juni 2017, 21:58Schrijven van een put is verkopen, en ik ga uit van een (significante) prijsstijging.
Op expiratie: boven 110 is niks doen en cash is binnen.
Onder 110 kopen aan verminderd tarief '(wegens premie) of doorrollen.
Kleine nuance toch:zao schreef: ↑1 juli 2017, 00:09kort gezegd, premie opstrijken 100% zeker.WhenDoYouRetire schreef: ↑30 juni 2017, 21:58
Schrijven van een put is verkopen, en ik ga uit van een (significante) prijsstijging.
Op expiratie: boven 110 is niks doen en cash is binnen.
Onder 110 kopen aan verminderd tarief '(wegens premie) of doorrollen.
Premie is voorlopig binnen.
De koers moet binnen 6 maand 15% stijgen om de premie definitief binnen te halen.
Inien de koers(zwaar) daalt kom je voor (zeer) grote verliezen te staan.
Een put optie schrijven is de verplichting aan gaan om 100 aandelen AD Inbev te kopen aan 110 euro. Uiteraard gaat de tegenpartij, de put optie koper, enkel verkopen als de koers onder de 110 euro eindigt. Eerlijk gezegd snap ik in dit geval ook niet waarom je een put schrijft aan 110 euro, de kans dat de koers op korte tijd zo sterk gaat stijgen lijkt mij eerder klein.WhenDoYouRetire schreef: ↑30 juni 2017, 21:58Schrijven van een put is verkopen, en ik ga uit van een (significante) prijsstijging.
^^
Dat dacht ik dus ook. Met een put schrijven heb je jezelf verplicht om 100 aandelen te kopen aan 110 euro (dus 11.000 euro). Waarom doe je dat als je ze nu voor 98 euro stuk kunt kopen?
Zeker dat je niet over een call optie spreekt?
Dat dacht ik dus ook. Met een put schrijven heb je jezelf verplicht om 100 aandelen te kopen aan 110 euro (dus 11.000 euro). Waarom doe je dat als je ze nu voor 98 euro stuk kunt kopen?
Zeker dat je niet over een call optie spreekt?
Ik vrees dat je het niet helemaal begrijpt Kevva.De put verkoper heeft hier een premie van 15,5O€ ontvangen(*100).Dus moet je de premie in mindering brengen als je effectief aan 110 dient te kopen .In feite ga je met deze actie long aan 94.50 (110-15.50).
Het risico hier zit em vooral als de koers vanop het huidige niveau begint te dalen.In feite ben je met deze positie niks meer of minder dan een verzekeringsagent die het eventuele verlies van de tegenpartij verzekert .
De premie is definitief binnen, u krijgt deze bij het aangaan van de verplichting onmiddellijk.
De verplichting loopt nog enige maanden, en tis te zien wat tegen dan...
Kortom, het rendement van deze positie is nog afwachten, maar de euros zijn ontvangen.
Heb er zelf ook enkele van deze uitstaan...
Je doet dat om je risico te verminderen. De bedoeling van de schrijver zal m.i. niet zijn om de te kopen. Wel om de premie op te strijken. En hij doet dit liever op deze manier, volledig terecht;
in kevva-scenario moet die immers 9800 eur ophoesten.
Hier moet je geen budget gebruiken (hoogstens margin blokkering) en je krijgt er nog paar honderd eur voor.
Er is een groot verschil tussen 'verplichting aangaan om te kopen' en 'kopen'...
- WhenDoYouRetire
- Full Member
- Contacteer:
Correct, zao heeft mijn standpunt mooi uitgelegd.
- WhenDoYouRetire
- Full Member
- Contacteer:
Een stijging van 15% op 6 maand tijd vind ik niet echt een sterke stijging. Half mei tikte Inbev bijna 110eu aan en anderhalve maand later staan ze 15% lager dus er is wel potentieel op 6 maand.vortex schreef: ↑1 juli 2017, 11:16Een put optie schrijven is de verplichting aan gaan om 100 aandelen AD Inbev te kopen aan 110 euro. Uiteraard gaat de tegenpartij, de put optie koper, enkel verkopen als de koers onder de 110 euro eindigt. Eerlijk gezegd snap ik in dit geval ook niet waarom je een put schrijft aan 110 euro, de kans dat de koers op korte tijd zo sterk gaat stijgen lijkt mij eerder klein.WhenDoYouRetire schreef: ↑30 juni 2017, 21:58
Naakte puts schrijven met als doel om snel aan cash te geraken is zowat het meest speculatieve waarmee je je op de beurs kan bezighouden.Er zijn genoeg voorbeelden van speculanten die letterlijk geruineerd zijn door deze 'strategie' toe te passen.
Ondervinding hierin zal de beste leerschool zijn.
ik hoop bij die paar anderen te zijn die daardoor 'binnen' zijn :-)
Op de Belgische markt is dit merkbaar bij glasophaling ... bier is nog steeds goedkoper en meer toegankelijk in horecaPoldermol schreef: ↑24 juli 2017, 21:32 Interessante stellingname.
https://www.rt.com/business/397343-gold ... er-stocks/
Baron de Ley + ABi kan mss een mooie tandem zijn.