BMW Group
TIP
Re: BMW Group
Waar lees je dat?
- PinkPanther1970
- Full Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 22 mei 2016
- Contacteer:
Re: BMW Group
Re: BMW Group
Heb nog nooit een aandeel geshort maar Tesla zou het eerste zijn dat ik zou shorten.
Zoals ze nu geprijsd zijn moet het meest rooskleurige scenario voor de komende 10 jaar perfect uitkomen.
Maar goed ik ga ze niet shorten omdat ik hoop dat ze zoveel mogelijk naïef kapitaal kunnen ophalen, als dat de kans op een 'schonere' samenleving vergroot.
Maar veel van de discussie in dit topic hoort eigenlijk wel in een apart Tesla topic thuis.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Re: BMW Group
Nja, daar moet ik dan weer reteiP in bijtreden. De koers van Tesla is gewoon knettergek. Heb geen aandelen van Tesla, enkel een participatie via Tencent Holdings.
Re: BMW Group
Mee eens, maar dit is het verschil tussen een leider en een knappe volger, of tussen een CEO met visie bij Tesla en een CEO waar nog vrijwel niemand ooit van heeft gehoord bij BMW.reteiP schreef: ↑4 juli 2017, 14:20 Heb nog nooit een aandeel geshort maar Tesla zou het eerste zijn dat ik zou shorten.
Zoals ze nu geprijsd zijn moet het meest rooskleurige scenario voor de komende 10 jaar perfect uitkomen.
Maar goed ik ga ze niet shorten omdat ik hoop dat ze zoveel mogelijk naïef kapitaal kunnen ophalen, als dat de kans op een 'schonere' samenleving vergroot.
Maar veel van de discussie in dit topic hoort eigenlijk wel in een apart Tesla topic thuis.
Als Elon Musk zo door gaat, komt binnenkort die gigantische bonus in zicht ($ 1.6 billion). Daarvoor moet hij vooral de marge nog omhoog krijgen.
Misschien dat ze bij BMW ook wat meer met incentives moeten gaan werken. Dat gratis bier is leuk, maar het kan blijkbaar (nog) beter!
Re: BMW Group
Wederom off-topic : vanaf 2019 zullen alle nieuwe Volvo modellen elektrisch of hybride zijn, volgens de CEO op basis van de vraag van de klanten.
Dit lijkt nog eens aan te geven dat BMW zijn leiderspositie aan het kwijt raken zou kunnen zijn,
en een indicatie dat de opkomst van elektrisch rijden de Chinese autoindustrie in de kaart zal spelen.
Dit lijkt nog eens aan te geven dat BMW zijn leiderspositie aan het kwijt raken zou kunnen zijn,
en een indicatie dat de opkomst van elektrisch rijden de Chinese autoindustrie in de kaart zal spelen.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 22 mei 2016
- Contacteer:
Re: BMW Group
BMW zijn leiderspositie kwijtraken... op technisch vlak?
Zal dan wel niet aan de Chinezen van Volvo zijn.
Is zoals de mensen die vol overtuiging denken dat ze in 2017 nog een goede televisie kopen omdat er een Philips-naamplaatje ophangt.
Zal dan wel niet aan de Chinezen van Volvo zijn.
Is zoals de mensen die vol overtuiging denken dat ze in 2017 nog een goede televisie kopen omdat er een Philips-naamplaatje ophangt.
Re: BMW Group
Nu niet overdrijven he. De BMW 3 serie is nog altijd de referentie in eht middenklasse-segment. De auto waar elke andere auto onherroepelijk mee vergeleken wordt. BMW weet als geen andere het compromis te vinden tussen dynamiek en comfort, in een vormgeving die bij een heel breed publiek aanslaat. BMW heeft een bovengemiddelde betrouwbaarheid en restwaarde. En dat resulteert in verkoopsaantallen, ondanks de behoorlijk hoge aanschafprijs. Het is DIE leiderspositie die het dreigt kwijt te spelen in het komende decennium.PinkPanther1970 schreef: ↑5 juli 2017, 10:08 BMW zijn leiderspositie kwijtraken... op technisch vlak?
Zal dan wel niet aan de Chinezen van Volvo zijn.
Is zoals de mensen die vol overtuiging denken dat ze in 2017 nog een goede televisie kopen omdat er een Philips-naamplaatje ophangt.
En bovendien is Philips nooit een kwaliteitsmerk geweest.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 22 mei 2016
- Contacteer:
Re: BMW Group
Wat ik ook bedoelde... Technisch is BMW nog altijd de top.sintorama schreef: ↑5 juli 2017, 10:19 Nu niet overdrijven he. De BMW 3 serie is nog altijd de referentie in eht middenklasse-segment. De auto waar elke andere auto onherroepelijk mee vergeleken wordt. BMW weet als geen andere het compromis te vinden tussen dynamiek en comfort, in een vormgeving die bij een heel breed publiek aanslaat. BMW heeft een bovengemiddelde betrouwbaarheid en restwaarde.
Probleem van BMW de laatste jaren (laatste decennium) is de afwerkingskwaliteit, vooral in de 3-reeks. Levensduur van de gebruikte materialen in het interieur is huilen met de pet op. Zeg maar als ik een lijstje moet posten met alles wat uiteen valt bij mij...
Voor jou niet en voor mij evenmin, maar veel mensen zien de ambilight-televisies als een referentie.
Meeste klanten weten zelfs niet dat hun televisies nu worden gemaakt door de Chinezen van TPVision. Ze zien nog steeds die Philips-badge.
Zelfde verhaal met LG. Nu zogenaamd een referentie op televisiegebied. LG heette vroeger Goldstar, het warenhuismerk van o.a. Carrefour dat vroeger allerlei waardeloze kleine huishoudtoestellen produceerde.
Re: BMW Group
Het stadium waarbij China uitsluitend minderwaardig gekopieerde producten afleverde is stilaan voorbij. De Chinezen zijn al meerdere jaren bezig met het zich inkopen in Westerse bedrijven of het opzetten van joint ventures in eigen land. BMW vormt daar geen uitzondering op, zoek maar eens op "BMW Brilliance".PinkPanther1970 schreef: ↑5 juli 2017, 10:08 BMW zijn leiderspositie kwijtraken... op technisch vlak?
Zal dan wel niet aan de Chinezen van Volvo zijn.
Is zoals de mensen die vol overtuiging denken dat ze in 2017 nog een goede televisie kopen omdat er een Philips-naamplaatje ophangt.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 22 mei 2016
- Contacteer:
Re: BMW Group
@vortex: zijn wagens exclusief voor de Chinese markt.
BMW gebruikt evenmin 100% identieke onderdelen voor bv. de Europese en Amerikaanse markt.
BMW gebruikt evenmin 100% identieke onderdelen voor bv. de Europese en Amerikaanse markt.
Re: BMW Group
Daar gaat het niet om, wel dat China op deze manier de knowhow en expertise van Westerse ontwikkelaars heeft weten te bemachtigen. Wat vandaag aan Westerse kwaliteit op de eigen markt verkocht wordt kan en zal morgen ook hier verkocht worden, ook hier vormt BMW Brilliance geen uitzondering.
Re: BMW Group
Toyota is toch ook van heel ver gekomen en bovendien hebben de Chinezen ook al heel wat know-how opgebouwd op het gebied van elektrisch rijden (BYD).PinkPanther1970 schreef: ↑5 juli 2017, 10:08 BMW zijn leiderspositie kwijtraken... op technisch vlak?
Zal dan wel niet aan de Chinezen van Volvo zijn.
Reken maar dat die Chinezen een aanzienlijk marktaandeel gaan veroveren!
Re: BMW Group
Nja, de vraag is of dat anders ook niet gebeurd zou zijn. De producten van mijn werkgever worden 1 voor 1 nagemaakt in china ook al hebben we er geen enkele fabriek. De snelheid waarmee dit gebeurt is weerzinwekkend. Gaat nochtans over zeer complexe electronica en software. Alleen de logo's waar geen trademark op rust worden niet mee overgenomen, alle rest wel inclusief ontwerpfoutjes. Voor een leek niet van echt te onderscheiden. Juridisch weinig tot niets aan te doen. Van zodra je IETS in china wilt verkopen wat electronica bevat ben je verplicht allerlei informatie (incl electrische schema's) vrij te geven voor toelating tot de chinese markt waardoor je net zo goed de producten ineens in china kunt bouwen. Namaken doe ze toch.vortex schreef: ↑5 juli 2017, 10:50 Daar gaat het niet om, wel dat China op deze manier de knowhow en expertise van Westerse ontwikkelaars heeft weten te bemachtigen. Wat vandaag aan Westerse kwaliteit op de eigen markt verkocht wordt kan en zal morgen ook hier verkocht worden, ook hier vormt BMW Brilliance geen uitzondering.
Al eens het logo van BYD gezien? http://www.carlogos.org/logo/BYD-logo-1995-1024x768.png
Allez, dat doet mij precies toch aan iets denken...
Re: BMW Group
PinkPanther1970 schreef: ↑5 juli 2017, 10:29
Voor jou niet en voor mij evenmin, maar veel mensen zien de ambilight-televisies als een referentie.
Meeste klanten weten zelfs niet dat hun televisies nu worden gemaakt door de Chinezen van TPVision. Ze zien nog steeds die Philips-badge.
Zelfde verhaal met LG. Nu zogenaamd een referentie op televisiegebied. LG heette vroeger Goldstar, het warenhuismerk van o.a. Carrefour dat vroeger allerlei waardeloze kleine huishoudtoestellen produceerde.
Inderdaad. De meeste mensen denken dat LG staat voor Life is Good (dankzij de LG reclame campagnes), maar betrekkelijk weinig weten dat dit gewoon betekent 'Lucky Goldstar', waarmee het nu niet echt betrouwbaar over komt klinken.