BMW Group
TIP
Re: BMW Group
Dit is toch gewoon de mening van 1 persoon toch?
Ger van Jeveren (ex-CEO) was ook van mening dat Fagron geen kapitaalsverhoging nodig had, we weten allemaal hoe dat is uitgedraaid! Het is niet omdat je in de sector zit of journalist bent, dat je waarheid in pacht hebt...
ps dit artikel vind ik net iets beter...
http://www.tijd.be/ondernemen/auto/Is-d ... ai/9911256
Ger van Jeveren (ex-CEO) was ook van mening dat Fagron geen kapitaalsverhoging nodig had, we weten allemaal hoe dat is uitgedraaid! Het is niet omdat je in de sector zit of journalist bent, dat je waarheid in pacht hebt...
ps dit artikel vind ik net iets beter...
http://www.tijd.be/ondernemen/auto/Is-d ... ai/9911256
Riskeren we stroompannes?
Nee. ‘Als een op de drie auto’s elektrisch rijdt, hebben we maar 5 procent meer elektriciteit nodig’, zegt Johan Driesen van het expertisecentrum Energyville. ‘Dat is niet zoveel.’
- PinkPanther1970
- Full Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 22 mei 2016
- Contacteer:
- PinkPanther1970
- Full Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 22 mei 2016
- Contacteer:
Re: BMW Group
Even een heel praktisch vraagje aan de fans van elektrische wagens...
Als iedereen in straten als hieronder (waarvan er veel zijn in dit land) een elektrische wagen moet kopen, hoe gaat iedereen daar elke nacht zijn wagen opladen?
Iedereen legt een verlengkabeltje op het voetpad?
Elke morgen een uur vroeger opstaan om ergens te gaan laden?
Heb de indruk dat de fans allemaal een mooie villa hebben met verwarmde garage...
Als iedereen in straten als hieronder (waarvan er veel zijn in dit land) een elektrische wagen moet kopen, hoe gaat iedereen daar elke nacht zijn wagen opladen?
Iedereen legt een verlengkabeltje op het voetpad?
Elke morgen een uur vroeger opstaan om ergens te gaan laden?
Heb de indruk dat de fans allemaal een mooie villa hebben met verwarmde garage...
Re: BMW Group
CO2 neutraal maar niet duurzaam, Europa streeft om tegen 2020 ocharme 20% van de elektriciteit uit duurzame bron te halen. We zijn daar nog lang niet, verre van zelfs als je de nep duurzame bronnen zoals huisvuilverbranding en sommige biomassacentrales er uit filtert. En verder wat die kerncentrales betreft, die produceren nu 30% van de elektriciteit in Europa, binnen dit en pakweg 20 jaar gaat dat naar minder dan 10% (in België zelf naar 0% haha). Er worden al jaren geen nieuwe meer gebouwd (op een enkele uitzondering die financiële catastrofe wordt na) en landen zoals Duitsland en België gaan er mee stoppen. Die hoeveelheid elektriciteit plus de toename in verbruik door ondermeer EV's en bevolkingsgroei gaat op een of andere manier opgewekt moeten worden, of dat allemaal met duurzaam gaat lukken moet nog blijken.
Als je een vergelijk maakt tussen EV en fossiel moet je naar het totale plaatje kijken, van opwekking tot gereden kilometers. Het gaat niet op om de elektriciteitsverliezen in het net te vergelijken met de verliezen in een brandstofmotor. En ja, een EV scoort beter op CO2 dan een fossiele auto maar het verschil is niet zo groot zoals sommigen beweren.
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: BMW Group
Bij ons in de straat is er ook eentje met een elektrische wagen (en zonder garage). De gele dikke kabel ligt gewoon op het voetpad, de deur op een kier. Bovendien moeten buren soms hun wagen verplaatsen omdat 'madam' wil parkeren voor haar deur zodat 'madam' haar auto kan opladen.PinkPanther1970 schreef: ↑6 juli 2017, 08:10 Heb de indruk dat de fans allemaal een mooie villa hebben met verwarmde garage...
Wat als er iemand over die kabel valt? Gelukkig is het een rustige buurt want anders zou het huis dikwijls leeg geroofd zijn.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: BMW Group
De meeste van die auto's op de afbeelding hebben nog tussen de 5 en 10 jaar te rijden vooraleer ze vervangen worden. Het is uiteraard koffiedik kijken hoeveel van die auto's op die termijn door een electrisch exemplaar vervangen worden. 10 %? 50%?PinkPanther1970 schreef: ↑6 juli 2017, 08:10 Even een heel praktisch vraagje aan de fans van elektrische wagens...
Als iedereen in straten als hieronder (waarvan er veel zijn in dit land) een elektrische wagen moet kopen, hoe gaat iedereen daar elke nacht zijn wagen opladen?
Het punt dat ik wil maken is dat de overheid (overigens dezelfde overheid die de verkoop van benzine- en dieselwagen gaat verbieden) nog enige ruimte heeft maar wel DRINGEND uit zijn pijp moet schieten om de stad vol te bouwen met publieke laadpalen. Vroeger stonden de straten in de stad vol met van die parkeermeters waar je muntstukjes moest insteken weet je nog? Welnu daar moeten publieke laadpunten voor in de plaats komen. Uiteraard te gebruiken tegen betaling.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 22 mei 2016
- Contacteer:
Re: BMW Group
Voor elke parkeerplaats een laadpaal?
Wie gaat dat betalen?
Realiteitszin lijkt me soms ver te zoeken...
Re: BMW Group
Mijn buurman 2 huizen verder heeft een Tesla, die laadt gewoon op in de garage.
Sowieso staan die batterijen nu nog in hun kinderschoenen, Toyota staat bv. al ver in de ontwikkeling van Solid-State-Battery. Kort gezegd is dat een kleinere batterij met een groter vermogen.
Dus wat we tegen 2019 zullen gaan zien is dat die 400km. er dan al 600 zal zijn. En in 2025 eens die batterijen al goed doorontwikkeld zijn zul je met een klein batterijtje die 600km. al halen, ofwel steek je er 2 en heb je 1200km.
Het is een kwestie van tijd... De tijd dat de computer de typmachine verving stonden ook mensen te schreeuwen dat er overal kabels zouden liggen en schermen zouden staan. Tegenwoordig vinden we het normaal.
Ook inductie wordt verder ontwikkeld, dan heb je die kabels niet meer.
Sowieso staan die batterijen nu nog in hun kinderschoenen, Toyota staat bv. al ver in de ontwikkeling van Solid-State-Battery. Kort gezegd is dat een kleinere batterij met een groter vermogen.
Dus wat we tegen 2019 zullen gaan zien is dat die 400km. er dan al 600 zal zijn. En in 2025 eens die batterijen al goed doorontwikkeld zijn zul je met een klein batterijtje die 600km. al halen, ofwel steek je er 2 en heb je 1200km.
Het is een kwestie van tijd... De tijd dat de computer de typmachine verving stonden ook mensen te schreeuwen dat er overal kabels zouden liggen en schermen zouden staan. Tegenwoordig vinden we het normaal.
Ook inductie wordt verder ontwikkeld, dan heb je die kabels niet meer.
Re: BMW Group
Ik weet niet of je de media volgt, maar je leest in elk geval niet goed.Spruitekop schreef: ↑5 juli 2017, 20:50 Mijn verhaal klopt niet... ik volg de media niet...
De CEO van Volvo zegt 2 uur na mijn post net hetzelfde...
Hier het enige citaat van de CEO van Volvo in het artikel in het Nieuwsblad :
“Dit historisch moment betekent het einde van wagens met enkel een verbrandingsmotor en plaatst elektrificatie centraal in Volvo’s toekomstige activiteiten”, zei Volvo-CEO Hakan Samuelsson woensdagochtend op een persconferentie in Stockholm.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 22 mei 2016
- Contacteer:
Re: BMW Group
Vandaag een artikel in De Tijd door een onderzoekster aan de VUB die uitlegt hoe China klaar staat om met zijn elektrische wagens zowel de Chinese als de internationale markt in te palmen.
Met name het marktaandeel van de Duitse constructeurs in China zou op middellange termijn onder druk kunnen komen, maar op langere termijn gaat het om een wereldwijde bedreiging.
Ga om te beginnen maar eens na wat het zou betekenen voor de Duitse constructeurs als zij een flink deel van hun aanzet in China kwijtraken.
Met name het marktaandeel van de Duitse constructeurs in China zou op middellange termijn onder druk kunnen komen, maar op langere termijn gaat het om een wereldwijde bedreiging.
Ga om te beginnen maar eens na wat het zou betekenen voor de Duitse constructeurs als zij een flink deel van hun aanzet in China kwijtraken.
- stockzombie
- VIP member
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 05 sep 2015
- Contacteer:
Re: BMW Group
Ik zie wat China betreft veel meer heil in samenwerkingsverband tussen internetreuzen als baidu (apollo, AI,.. chinese google quoi) en klassieke autobouwers a la BMW. Zelfs al moeten we straks niet meer zelf rijden; esthetiek en naambekendheid zijn ook belangrijk.
- stockzombie
- VIP member
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 05 sep 2015
- Contacteer:
Re: BMW Group
Disclosure: long zowel BIDU als BMW
Re: BMW Group
Wie gaat dat betalen? De gebruiker tiens. Wie betaalt nu de tankstations? Wie betaalt de tankwagens die van de havens rijden om de tankstations bij te vullen? Wie betaalt de olietankers die van het middenoosten naar hier varen?PinkPanther1970 schreef: ↑6 juli 2017, 09:34 Voor elke parkeerplaats een laadpaal?
Wie gaat dat betalen?
Realiteitszin lijkt me soms ver te zoeken...
Wie betaalde vroeger de parkeermeters? En de persoon die de muntjes er moest komen uithalen? Juist ja, degene die de centje erin steekt.
Een laadpaal aan elke parkeerplaats is de eenvoud zelve. Electriciteit ligt al onder de stoep, hoe kunnen anders de straatlantaarns branden?
In 1 adem weet het systeem dan ook op voorhand of een parkeerplaats al dan niet bezet is, smart city en al.
Parkeren betekent dan betalen voor:
- het gebruik van de electriciteit (en de infrastructuur die daarvoor nodig is)
- het gebruik van de parkeerplaats (een soort belasting dus voor de stad waarin je parkeert, afhankelijk van plaats en tijdstip).
Laatst gewijzigd door sintorama op 6 juli 2017, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- stockzombie
- VIP member
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 05 sep 2015
- Contacteer:
Re: BMW Group
En de smart city zal automatisch communiceren met uwe smart car. Ge gaat zelf niet meer naar uwe smartphone moeten kijken om te parkeren