DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Dat zie je normaal toch op het tabblad rekening bij DeGiro?
DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Normaal moet je dat kunnen zien ja.
Bij rekening zie je de datum (30/6), de naam van de tracker en als laatste het bedrag $ x,xx. Nu is maar de vraag of de RV al afgehouden is of we zelf via via dit moeten aangeven?
Het is nogal onduidelijk en je hebt ook geen detail berekening.
Wanneer je dit vraagt aan een medewerker van De Giro, krijg je te horen dat ze geen vragen met betrekking tot fiscaliteit kunnen beantwoorden en dat ik beter te rade ga bij een boekhouder.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Bij rekening zie je de datum (30/6), de naam van de tracker en als laatste het bedrag $ x,xx. Nu is maar de vraag of de RV al afgehouden is of we zelf via via dit moeten aangeven?
Het is nogal onduidelijk en je hebt ook geen detail berekening.
Wanneer je dit vraagt aan een medewerker van De Giro, krijg je te horen dat ze geen vragen met betrekking tot fiscaliteit kunnen beantwoorden en dat ik beter te rade ga bij een boekhouder.
bruto dividend staat toch gewoon op de website van ishares.
-
- Hero Member
- Contacteer:
kevva, in dat overzicht van de giro kun je ook een keuze maken tussen overzicht in eur en in dollar. Wellicht staat de afhouding in euro en zie je ze daarom niet op de pagina in dollar.
Ik zie ze staan hoor, dat overzicht staat op 'Alle'.
30/06/2017 00:00 Dividend iShares $ Corporate Bond UCITS ETF USD x,98 USD x,98
30/06/2017 00:00 DEGIRO Corporate Action Kosten USD -x,10 USD x,88
Is de laatste regel dat ik hier nu heb. Maar wat is die $ x,98? Moet ik dit nog aangeven aan de fiscus of laat ik het ongemoeid en spaar ik lekker verder?
30/06/2017 00:00 Dividend iShares $ Corporate Bond UCITS ETF USD x,98 USD x,98
30/06/2017 00:00 DEGIRO Corporate Action Kosten USD -x,10 USD x,88
Is de laatste regel dat ik hier nu heb. Maar wat is die $ x,98? Moet ik dit nog aangeven aan de fiscus of laat ik het ongemoeid en spaar ik lekker verder?
Nu in obligaties beleggen??? Bij een stijgende rente. Ge hebt geld teveel zeker?Kevva schreef: ↑6 juli 2017, 20:52 Om mijn beleggingsportefeuille wat te diversifiëren koop ik sinds kort maandelijks deelbewijzen in een obligatietracker.
IE0032895942 - iShares $ Corp Bond UCITS ETF USD (Dist) (EUR).
(Link naar ETF op Morningstar: http://www.morningstar.be/be/etf/snapsh ... 0P0000HGEM )
Ik zag een tijdje terug dat de ETF elk kwartaal een dividend uitkeert. Maar hoe zit dat met -ons Belgen- voor de fiscaliteit? Dienen wij zelf iets aan te geven of incasseren we zoals bij aandelen en wordt de RV direct afgehouden?

Is een soort afdekking van mijn portefeuille, een beetje obligaties mag wel. Dat is nog geen 10% van mijn beleggingen.
Je moet daarvoor niets aangeven. Roerende voorheffing is bevrijdend. De bank houdt dat af en stort dat door.
Los daarvan geef ik Laeka gelijk in zijn commentaar. Ja - market timing bestaat niet... maar met een stijgende rente geld in obligatietrackers steken lijkt mij ook raar.
Probleem met die ETF is dat het redelijk lang lopende obligaties zijn.
Als de rente aantrekt zit je daar jaaaren met dood geld voor wat je de voorbije 5 jaar geïnvesteerd hebt.
2% zit slechts in looptijd 1 tot 3 jaar
25% zit in looptijd 20 tot 30 jaar !
Ik verkies obligaties via distribuerende ETF's met meer gespreide looptijden, en bij voorkeur het zwaartepunt rond de 5 jaar.
Als de rente aantrekt zit je daar jaaaren met dood geld voor wat je de voorbije 5 jaar geïnvesteerd hebt.
2% zit slechts in looptijd 1 tot 3 jaar
25% zit in looptijd 20 tot 30 jaar !
Ik verkies obligaties via distribuerende ETF's met meer gespreide looptijden, en bij voorkeur het zwaartepunt rond de 5 jaar.
72% aandelen, 17% obligaties, 11% cash
-
- Full Member
laeka schreef: Nu in obligaties beleggen??? Bij een stijgende rente. Ge hebt geld teveel zeker?
Short dan de obligatie etfs als je te weinig geld hebt hé.
Bedankt, dan geef ik niets aan.rre schreef:Je moet daarvoor niets aangeven. Roerende voorheffing is bevrijdend. De bank houdt dat af en stort dat door.
Los daarvan geef ik Laeka gelijk in zijn commentaar. Ja - market timing bestaat niet... maar met een stijgende rente geld in obligatietrackers steken lijkt mij ook raar.
Ik stop voorlopig ook met geld storten in deze tracker.
-
- Full Member
Je moet die wel aangeven hé.
Degiro houdt geen RV af, dit moet je zelf.
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
En hoe gaat dit dan?Incremental schreef: ↑10 juli 2017, 11:48 Je moet die wel aangeven hé.
DeGiro zegt zelf dat ze geen antwoord kunnen geven en dat ik een boekhouder moet raadplegen.
wel handig he, een goedkope broker die je in de steek laat, of je een dure broekhouder aanraadt