De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Dat diegene die in TA geloven hier dan eens op voorhand posten wat er volgens hen staat te gebeuren. Dan kunnen we zien of het uitkomt of niet. Lijkt me beste manier om anderen ervan te overtuigen dat het wel werkt.
Correctie; de ECB gaat in de herfst NADENKEN over een afbouw van QE. Algemene verwachting ivm verhogen van renten is pas eind 2018, begin 2019 las ik overlaatst.
TA is eigenlijk niet meer of minder dan de astrologie van de beurswereld. Mensen die in astrologie geloven, zullen worden beïnvloed door wat ze lezen over hun horoscoop. Op diezelfde manier kan TA een soort van self fulfilling prophecy worden, wat zeker nog geen bewijs is dat de fundamenten ervan correct zijn.Cydox schreef: ↑10 juli 2017, 22:29 'T blijft toch leuker als je er iets vanaf weet vind ik.
Zoals wat een head-en-shoulders patroon is en een steun/weerstand.
Dan begrijp je dat de koers toch een zeker logica kan volgen ipv je af te vragen waarom de koers zo tekeer gaat terwijl je net dacht dat het stabiel was.
Als je koopt net voor een steun doorbroken is en het schiet omlaag sta je anders nogal dom te kijken, dan zit je met vragen van "wat is er net gebeurd dat ik niet vanaf weet?".
Een andere parallel met astrologie is het argument dat de "non-believers" eigenlijk gewoon te dom zijn om het te begrijpen. Tja...
toppi zappi
Het is misschien allemaal een beetje ingewikkeld, maar QE bestaat uit het opkopen van obligaties door de centrale bank om daarmee de interestvoet te verlagen en de geldhoeveelheid te vergroten.
Hier de uitleg van de ECB : https://www.ecb.europa.eu/explainers/sh ... ic.en.html
Met ingang van april dit jaar zijn de maandelijkse aankopen door de ECB verlaagd van €80 mrd naar €60 mrd, dus de afbouw van QE is al voorzichtig begonnen.
Gelukkig zijn er supercomputers die constant opvolgen hoe de fundamentale analyse van een aandeel op de seconde veranderen en daarop handelen. Een computer winst laten draaien op horoscopen zou nogal iets zijn.zappiduppi schreef: ↑11 juli 2017, 08:32TA is eigenlijk niet meer of minder dan de astrologie van de beurswereld. Mensen die in astrologie geloven, zullen worden beïnvloed door wat ze lezen over hun horoscoop. Op diezelfde manier kan TA een soort van self fulfilling prophecy worden, wat zeker nog geen bewijs is dat de fundamenten ervan correct zijn.Cydox schreef: ↑10 juli 2017, 22:29 'T blijft toch leuker als je er iets vanaf weet vind ik.
Zoals wat een head-en-shoulders patroon is en een steun/weerstand.
Dan begrijp je dat de koers toch een zeker logica kan volgen ipv je af te vragen waarom de koers zo tekeer gaat terwijl je net dacht dat het stabiel was.
Als je koopt net voor een steun doorbroken is en het schiet omlaag sta je anders nogal dom te kijken, dan zit je met vragen van "wat is er net gebeurd dat ik niet vanaf weet?".
Een andere parallel met astrologie is het argument dat de "non-believers" eigenlijk gewoon te dom zijn om het te begrijpen. Tja...
Wat je zit te beweren is dat de lichaamstaal van een pokerspeler niet terzake doet, want het zijn de kaarten die tellen.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Fundamentele analyse is iets anders dan technische analyse.
Zijn er soms forumleden die zich verdiepen in insider aankopen/verkopen ?
Dhr. Tack heeft een sterk track -record bvb. Insiders zijn in principe beter geïnformeerd, kennen de markt en zijn dus beter geplaatst om acties te ondernemen.
Analisten doen ongetwijfeld waar ze menen goed in te zijn maar de recente crash van IBA bewijst dat een advies gewoon waardeloos kan worden. Rond Ahold is ook veel te doen geweest - nieuwe adviezen, nog even en er zijn cijfers ... het startschot van een nieuwe reeks adviezen.
Tesla is te duur - een mening die velen toegedeeld zijn, ben te jong om het te weten maar ik durf er geld opzetten dat dit miljoenen keren over Facebook is gezegd.
Dhr. Tack heeft een sterk track -record bvb. Insiders zijn in principe beter geïnformeerd, kennen de markt en zijn dus beter geplaatst om acties te ondernemen.
Analisten doen ongetwijfeld waar ze menen goed in te zijn maar de recente crash van IBA bewijst dat een advies gewoon waardeloos kan worden. Rond Ahold is ook veel te doen geweest - nieuwe adviezen, nog even en er zijn cijfers ... het startschot van een nieuwe reeks adviezen.
Tesla is te duur - een mening die velen toegedeeld zijn, ben te jong om het te weten maar ik durf er geld opzetten dat dit miljoenen keren over Facebook is gezegd.
Die beurscommentaren toch. Vanmorgen openden de beurzen positief. Commentaar van De Tijd: "De beurzen hebben de uitspraken van Draghi verteerd." Momenteel staan ze in het rood: "De woorden van Mario Draghi twee weken geleden zinderen onverminderd na". Zo kan ik ook beurscommentaren schrijven.
Sommige analisten (of hun broodheren) hebben er baat bij als lezers op basis van hun analyses gaan handelen.toffegast schreef: ↑11 juli 2017, 12:50 Analisten doen ongetwijfeld waar ze menen goed in te zijn maar de recente crash van IBA bewijst dat een advies gewoon waardeloos kan worden. Rond Ahold is ook veel te doen geweest - nieuwe adviezen, nog even en er zijn cijfers ... het startschot van een nieuwe reeks adviezen.
Omega6, het eerste halfjaarresultaat is bekendgemaakt: Pepsico publiceert degelijke resultaten. De Amerikaanse drankengroep heeft het resultatenseizoen afgetrapt met beter dan verwachte cijfers.
Er wordt wereldkundig gemaakt dat IS-leider Al-Baghdadi dood is en de markten krijgen wereldwijd klappen
Goed nieuws zou je denken, maar blijkbaar niet?
Goed nieuws zou je denken, maar blijkbaar niet?
Man toch kun jij overdrijven zeg. De DAX verliest 0.07% de AEX 0.21% en de Dow JONES draait rond het nulpunt. Zijn dat klappen? Koop in ieder geval Ontex dan kun je op tijd een pamper aan doen als de beurs is echt gaat corrigeren!
Misschien zit daar wel stijging in!
Ik ging juist iets in dezelfde zin posten. Het is dat wat mij aan De Tijd irriteert. Ze schrijven maar wat en spreken zichzelf constant tegen. Fake news. Ik betaal een online krant om mij de echte reden te geven waarom dit of dat gebeurt op de beurs.Yaris schreef: ↑11 juli 2017, 16:44 Die beurscommentaren toch. Vanmorgen openden de beurzen positief. Commentaar van De Tijd: "De beurzen hebben de uitspraken van Draghi verteerd." Momenteel staan ze in het rood: "De woorden van Mario Draghi twee weken geleden zinderen onverminderd na". Zo kan ik ook beurscommentaren schrijven.
Wat die halfjaarcijfers betreft las ik op De Belegger toevallig van meerdere bedrijven (Daimler, Volkswagen) dat die 27 juli ofzo hun cijfers bekendmaakten. Kreeg dan het gevoel dat de meesten dat rond die periode doen maar kan mij vergissen. In ieder geval zijn dat toch evengoed beurstriggers dan tijdens het "werkjaar". Geen idee waarom de zomermaanden dan als rustperiode worden beschouwd. Bij minder volume kan je mss zelfs een grotere slag slaan als je iets juist inschat.