BMW Group
TIP
Re: BMW Group
Niet vergeten dat Formule E de batterijen van de racewagens bewust vrij klein houdt. In het eerste seizoen koos men er zelfs voor om de batterijcapaciteit zo klein te houden dat de wagen slechts een halve race kon afleggen per lading. Er zijn ook beperkingen op hoeveel regeneratief vermogen de wagen mag hebben en dergelijke meer.
Het idee was dat het de race spannender en uitdagender zou maken: niet de grootste snelheidsduivel zou winnen, maar diegene die zijn beperkte capaciteit het best benutte (goed gebruik van regeneratief remmen etc.) en zijn herlaadmomenten het slimst wist te timen.
Ze zijn daar wat van aan het terugkomen. De capaciteitslimiet is nu al elk seizoen opgedreven, waardoor het steeds meer op een klassieke autorace gaat lijken. Mensen zien blijkbaar toch liever snelheid dan rijvaardigheid.
Het idee was dat het de race spannender en uitdagender zou maken: niet de grootste snelheidsduivel zou winnen, maar diegene die zijn beperkte capaciteit het best benutte (goed gebruik van regeneratief remmen etc.) en zijn herlaadmomenten het slimst wist te timen.
Ze zijn daar wat van aan het terugkomen. De capaciteitslimiet is nu al elk seizoen opgedreven, waardoor het steeds meer op een klassieke autorace gaat lijken. Mensen zien blijkbaar toch liever snelheid dan rijvaardigheid.
Re: BMW Group
Nog eens LOL, enig besef hoeveel laadpalen en bijhorend vermogen je zou moeten installeren op pakweg een autoweg naar het zuiden van Frankrijk? Met de superchargers van Tesla (gegevens van Tesla met het zwaarste accupack) kan er per kwartier ong. 135km geladen worden. Dat wordt dus een koffiepauze om het uur of toch maar een half uur aan de lader om 270km verder te kunnen, twee koffies en een stuk taart. Geen idee hoeveel auto's er per dag op piekmomenten richting zuiden rijden maar één laadpaal kan op 24 uur met de verloren tijd door betalen, inpluggen, ontkoppelen, ticketje en nog wat getreuzel in het beste geval 40 auto's voorzien van 270km rijbereik. Je hebt er dus nogal wat nodig per km autoweg en een enkele supercharger heeft een vermogen van 135kW, dat wordt een hoogspanningslijn naar elk laadstation. Nee, geef mij maar die biefstuk, met een paar 100 gram kan ik een hele dag voort en het is inderdaad stukken lekkerder dan selder. Zelfs als je 2 kilo selder eet heb je een uur later alweer honger of sta je langs de kant met racekakdw schreef: ↑17 juli 2017, 14:38 Dat een elektrische wagen nooit zo snel zal tanken als een benzinewagen is als zeggen dat een biefstuk nooit zo lekker kan zijn als selder omdat biefstuk niet groen en krokant is.
Ja, opladen gaat trager dan tanken. Anderzijds kan opladen gewoon thuis: 's avonds steek je je GSM en je auto in, 's ochtends zijn beide weer opgeladen. Ook op het werk en zelfs op de parkings van supermarkten zie je trage laders vaker en vaker opduiken.
Het is een heel andere manier van denken en handelen. In plaats van een paar kilometer om te rijden naar een stinkend tankstation, 'tank' je thuis en op het werk. Zo'n laadstation kost overigens niet veel: een degelijk model kost 500 euro.
Snelladers zijn enkel nodig langs grote autostrades. Daar stop je per definitie om de twee uur voor een korte koffie- en plaspauze (mag ik hopen, anders ben je een moordzuchtig mens). In dat dik kwartier pauze kan een snellader je auto behoorlijk wat bijladen.
Tot zo'n netwerk van snelladers lang grote autowegen er is (en toegegeven, dat zal nog meer dan een decennium duren), is een plug-in hybride veruit de interessantste keuze imo.
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: BMW Group
Ik wil gewoon aankaarten dat je bij een lege tank/batterij met een elektrische wagen niet zomaar om een emmer elektriciteit kan gaan, dit in tegenstelling met benzine/diesel.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: BMW Group
En dat is geen enkel probleem voor 99% van de autogebruikers.Spruitekop schreef: ↑17 juli 2017, 19:14 Ik wil gewoon aankaarten dat je bij een lege tank/batterij met een elektrische wagen niet zomaar om een emmer elektriciteit kan gaan, dit in tegenstelling met benzine/diesel.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 22 mei 2016
- Contacteer:
Re: BMW Group
Wou het ook net zeggen.Spruitekop schreef: ↑17 juli 2017, 15:09 Mensen die meer dan 2uur aan een stuk doorrijden verwijten van 'moordzuchtige mensen'.
Straf!! Dan verwijt je héél veel mensen, alsook mensen die het beroepsmatig verplicht zijn.
Vertrek binnenkort naar onze gewoonlijke bestemming, eerste deel van de route doe ik normaliter ongeveer 600 km zonder stoppen. Eens kijken hoeveel doden ik op mijn rekening kan aantikken.
Re: BMW Group
Ik hoop van ganser harte, voor uzelf, uw en andermans familie, dat het aantal 0 zal zijn.PinkPanther1970 schreef: ↑18 juli 2017, 08:09 Wou het ook net zeggen.
Vertrek binnenkort naar onze gewoonlijke bestemming, eerste deel van de route doe ik normaliter ongeveer 600 km zonder stoppen. Eens kijken hoeveel doden ik op mijn rekening kan aantikken.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 22 mei 2016
- Contacteer:
Re: BMW Group
Uitspraken zoals die van dw brengen het sarcastisch beestje in me naar boven.sintorama schreef: ↑18 juli 2017, 09:05Ik hoop van ganser harte, voor uzelf, uw en andermans familie, dat het aantal 0 zal zijn.PinkPanther1970 schreef: ↑18 juli 2017, 08:09 Wou het ook net zeggen.
Vertrek binnenkort naar onze gewoonlijke bestemming, eerste deel van de route doe ik normaliter ongeveer 600 km zonder stoppen. Eens kijken hoeveel doden ik op mijn rekening kan aantikken.
Blijkbaar was dit niet duidelijk genoeg...
Re: BMW Group
Dat weet ik wel. Maar een ongeval is rap gebeurd, het kan ons allemaal overkomen. Zeker als we wat overmoedig worden en ons eigen kunnen overschatten wordt het gevaarlijk.PinkPanther1970 schreef: ↑18 juli 2017, 10:04 Uitspraken zoals die van dw brengen het sarcastisch beestje in me naar boven.
Blijkbaar was dit niet duidelijk genoeg...
Allez, ik geef toe: moord is overdreven. Laten we het op onvrijwillige doodslag houden dan.
Re: BMW Group
1400km gedaan op 19u (enorme file in Italië gehad), gewoon 2x gestopt om te tanken. Niemand vermoord, behalve bijna een paar Italianen omdat dat volk echt niet kan autorijden. 37u wakker geweest, samen met de kinderen gaan slapen, en de volgende dag fris als een visje.
Met een elektrische auto was ik er niet eens aan begonnen. Maar als jullie allemaal elektronisch gaan rijden en meer stil staan dan rijden, is de baan wel vrij voor mij en raak ik sneller op mijn bestemming.
Dus doen, allemaal zo'n elektrische matchbox kopen.
Met een elektrische auto was ik er niet eens aan begonnen. Maar als jullie allemaal elektronisch gaan rijden en meer stil staan dan rijden, is de baan wel vrij voor mij en raak ik sneller op mijn bestemming.
Dus doen, allemaal zo'n elektrische matchbox kopen.
Re: BMW Group
Dit lijkt wel het topic "hoe ga ik praktisch op reis met een elektrische auto"
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Re: BMW Group
Kort antwoord op die vraag is: niet, tenzij je laadpalen als bezienswaardigheid ziet en er eens soort kapellekestocht van maakt
Re: BMW Group
Geen enkele constructeur neemt echt de maat van de rest als het het aantal verkochte elektrische wagens betreft (voor dit kalenderjaar).
Voorlopige inschatting (volgens http://ev-sales.blogspot.be/)
1. BYD (106.000)
2. Tesla (105.000)
3. BMW (100.000)
Voorlopige inschatting (volgens http://ev-sales.blogspot.be/)
1. BYD (106.000)
2. Tesla (105.000)
3. BMW (100.000)
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Re: BMW Group
Update over de zelfrijdende autoplannen:
Ben benieuwd, ga me tegen 2022 net een nieuwe wagen kopen denk ik.
https://seekingalpha.com/article/411601 ... us-drivingSummaryBMW hosted a briefing on its autonomous technology roadmap, where it described the various steps necessary to get to Level 3, 4 and 5 for self-driving cars. One can summarize the tenor of the presentation as a "Dose of Reality," as it may contrast with hype that is heard from some other current and future automakers.
- Audi launches Level 3 autonomy in the new A8, arriving in dealerships likely in calendar year 2018.
- However, the Audi A8 is only Level 3 up to 37 MPH. BMW launches Level 3 in 2021, and it will be up to 80 MPH.
- Getting to Level 3 requires LIDAR and a camera in the instrument cluster, monitoring the driver, according to BMW and Audi.
- Therefore, Tesla Model S and X cannot be software-updated to Level 3 autonomy.
- Level 4 and 5 require five LIDARs and additional computer processing hardware.
The first car offering any kind of Level 3 autonomous operation will be the Audi A8, which is set to arrive in dealerships in a few months. It will offer Level 3 operation up to 37 MPH.
Just in case you need a refresher on what Level 3 is, it's when the driver can look away a little bit, but may be prompted to take over control very quickly, within a few seconds. There also may be other restrictions, such as driving on a particular form of highway/freeway.
The Audi A8 also is the first production car available with LIDAR. Audi points out that this is required for Level 3 operation.
BMW agrees with this: Level 3 requires one LIDAR in the front of the car.
Where BMW chose a different path from Audi is that it can drive at Level 3 up to 80 MPH, not 37. This makes it suitable for most highway driving, not just stop-and-go.
BMW said that it too could have offered Level 3 operation in 2018, if it had been interested in a product restricted to 37 MPH. However, it made the decision a couple of years ago that it was not interested in that kind of limitation.
Rather, BMW's Level 3 system will debut in what it calls the iNext in 2021. This is BMW's all-new vehicle architecture from the ground up - chassis, electrical systems, everything...
Ben benieuwd, ga me tegen 2022 net een nieuwe wagen kopen denk ik.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: BMW Group
Niet eerst afwachten wat dat geeft op het volle Belgische wegennet?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: BMW Group
Bedoel dan eerder zoiets als de opvolger van de huidige i3.Spruitekop schreef: ↑25 oktober 2017, 13:35 Niet eerst afwachten wat dat geeft op het volle Belgische wegennet?
Niet een zelfrijdende bolide.
Ga binnenkort heel wat minder kilometers moeten doen (en terug meer met de fiets) uit frustratie met het Belgische wegennet.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash