Stoppen beleggingsdiensten
Re: Stoppen beleggingsdiensten
Bij het overplaatsen van mijn fondsen naar Keytrade worden toch ook al mijn aankoopborderellen meegegeven, zodat bij verkoop de juiste Reyndertaks wordt berekend ?
Trouwens welke methode i.v.m de berekening van de Reyndertaks hanteert Rabo bij verkoop? De TIS-methode of de Fall-Back ?
Trouwens welke methode i.v.m de berekening van de Reyndertaks hanteert Rabo bij verkoop? De TIS-methode of de Fall-Back ?
- > volgens mij hanteren ze de fall-back methode.evita schreef: ↑18 juli 2017, 16:38 Bij het overplaatsen van mijn fondsen naar Keytrade worden toch ook al mijn aankoopborderellen meegegeven, zodat bij verkoop de juiste Reyndertaks wordt berekend ?
binnen een jaar zeggen ze: Rabobank, wat is dat , heeft dat ooit bestaan ?
Sommige fondsen van Rabobank worden op dit moment niet aangeboden door Keytrade (KT).
Mogen we ervan uitgaan dat die fondsen na de transfer worden beschouwd als "normale" KT-fondsen, d.w.z. dat men kan bijstorten/afsluiten aan dezelfde voorwaarden als de fondsen uit het standaard KT-aanbod?
Reden waarom ik dit vraag: je kan bij KT zowat elk fonds krijgen, maar de kosten zijn veel hoger als ze niet in hun standaard aanbod zitten. En ik vraag mij dus af of de Rabo-fondsen die ze nu niet hebben ook als niet-standaard zullen worden beschouwd. In dat geval verkoop ik ze nl. VOOR de transfer.
Mogen we ervan uitgaan dat die fondsen na de transfer worden beschouwd als "normale" KT-fondsen, d.w.z. dat men kan bijstorten/afsluiten aan dezelfde voorwaarden als de fondsen uit het standaard KT-aanbod?
Reden waarom ik dit vraag: je kan bij KT zowat elk fonds krijgen, maar de kosten zijn veel hoger als ze niet in hun standaard aanbod zitten. En ik vraag mij dus af of de Rabo-fondsen die ze nu niet hebben ook als niet-standaard zullen worden beschouwd. In dat geval verkoop ik ze nl. VOOR de transfer.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Het is inderdaad zo dat Rabobank.be de 'aankoopvorderellen' zal doorgeven aan Keytrade Bank voor een juiste berekening van de Reynderstaks. Rabobank.be hanteert de Fall-back methodeevita schreef: ↑18 juli 2017, 16:38 Bij het overplaatsen van mijn fondsen naar Keytrade worden toch ook al mijn aankoopborderellen meegegeven, zodat bij verkoop de juiste Reyndertaks wordt berekend ?
Bedankt voor uw reactie. Ik ga mijn fondsen laten transfereren naar Keytrade, want daar wordt de TIS-methode toegepast en dat is de meest eerlijke methode.Rabobank.be schreef: ↑19 juli 2017, 15:56Het is inderdaad zo dat Rabobank.be de 'aankoopvorderellen' zal doorgeven aan Keytrade Bank voor een juiste berekening van de Reynderstaks. Rabobank.be hanteert de Fall-back methodeevita schreef: ↑18 juli 2017, 16:38 Bij het overplaatsen van mijn fondsen naar Keytrade worden toch ook al mijn aankoopborderellen meegegeven, zodat bij verkoop de juiste Reyndertaks wordt berekend ?
https://www.mijnkapitaal.be/thema/fisca ... p-fondsen/
Veel ga je van die €100 dan wel niet overhouden toch? Volgens de Keytrade tarievenlijst rekenen zij “€ 35 excl. BTW per lijn” aan voor “uitgaande transferkosten voor effecten”. Alleen als het om slechts één fonds gaat is het misschien nog de moeite waard (je houdt nog zo'n €60 over?).
In normale omstandigheden betaalt de ontvangende bank dat terug als je fondsen overzet naar een andere bank.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Keytrade zal alle fondsen overnemen die Rabobank.be in het verleden heeft aangeboden. Voor de tarieven dient de vraag gesteld te worden aan Keytrade Bank.dreaZ schreef: ↑19 juli 2017, 14:31 Sommige fondsen van Rabobank worden op dit moment niet aangeboden door Keytrade (KT).
Dat geldt toch alleen wanneer je je effecten overbrengt naar een andere bank? Verkopen en daarna opnieuw investeren. Ik kijk alvast de kat uit de boom en heb een bericht gestuurd naar keytrade. Ik hoop alvast dat ze een tegenbericht sturen voor de einddatum.Rinzwind schreef: ↑19 juli 2017, 21:51Veel ga je van die €100 dan wel niet overhouden toch? Volgens de Keytrade tarievenlijst rekenen zij “€ 35 excl. BTW per lijn” aan voor “uitgaande transferkosten voor effecten”. Alleen als het om slechts één fonds gaat is het misschien nog de moeite waard (je houdt nog zo'n €60 over?).
En het antwoord van Keytrade is: "Bij Keytrade Bank zal u alle fondsen die beschikbaar waren bij Rabobank.be terugvinden in het online aanbod en dit aan het standaard tarief van 9,95 euro instapkosten (uitgezonderd Carmignac en Degroof Petercam) en 0 euro uitstapkosten."Rabobank.be schreef: ↑20 juli 2017, 08:42Keytrade zal alle fondsen overnemen die Rabobank.be in het verleden heeft aangeboden. Voor de tarieven dient de vraag gesteld te worden aan Keytrade Bank.
Dat is dus goed nieuws: de fondsen die Keytrade momenteel niet aanbiedt en Rabobank wel, komen in het standaard aanbod van Keytrade. Ik persoonlijk denk dan bv. aan de fiscaalvriendelijke variant van Blackrock Global Allocation (LU0408221512).
-
- Newbie
- Contacteer:
Op de website van Rabobank is de info en de tool om fondsen te zoeken obv een aantal criteria verdwenen. (enkel nog een simpele lijst op de archiefpagina)
Kan dit terug geplaatst worden? Desnoods met een waarschuwing dat fondsen na oktober niet meer aangeboden worden.
Maar nu is het zeer gebruiksonvriendelijk en wordt er van uit gegaan dat bestaande klanten geen fondsen meer zullen aankopen tussen nu en oktober.
Kan dit terug geplaatst worden? Desnoods met een waarschuwing dat fondsen na oktober niet meer aangeboden worden.
Maar nu is het zeer gebruiksonvriendelijk en wordt er van uit gegaan dat bestaande klanten geen fondsen meer zullen aankopen tussen nu en oktober.
@Bodenstaendig: ik denk niet dat je nu nog fondsen kan kopen via Rabobank, want dan zou er misbruik gemaakt worden van de 100€ transferpremie naar KT ![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Beleggen in fondsen bij Rabobank.be kan nog tot 12 oktober om 13.30 uur. Om informatie over fondsen te vinden gaat u als volgt te werk:
- Log aan in de beveiligde omgeving.
- Start het proces om deelbewijzen bij te kopen van een fonds dat u al hebt.
- In het eerste scherm, selecteer "Kies een ander effect".
- U ziet de lijst van alle fondsen.
- Van elk fonds kunt u de informatiefiche opvragen.
wat als je wel degelijk een effectenrekening hebt bij rabo, maar momenteel stand 0 EURO (wegens alles verkocht geweest),
kun je dan toch nog fondsen kopen komende maanden?
kun je dan toch nog fondsen kopen komende maanden?