De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
De dollar is precies in versneld tempo aan het wegzakken. Trumpcare is precies geen succes!
CNBC: "Europe markets sink on stalled US health-care reform"
Waarom Europa dan meer dan percent lager en VS niet?
Waarom Europa dan meer dan percent lager en VS niet?
Slecht politiek nieuws in de VS + geen/goed nieuws in de EU = sterkere Euro t.o.v. Dollar. Sterkere Euro = Europese aandelen worden minder aantrekkelijk voor Amerikanen.
De Euro wint nu al een tijdje aan waarde tegenover zowat alle andere grote munten. Het gevolg is dat Europese aandelen vanuit het perspectief van een niet-Europeaan duurder en dus minder aantrekkelijk worden. Bovendien is een sterke munt in principe ook slecht nieuws voor exportgerichte bedrijven, en zo zijn er in de Eurozone bijzonder veel.
Als die trend nog even doorzet betekent dat voor ons Europeanen... solden. Niet alleen op de beurs, maar ook voor verre reizen
De Euro wint nu al een tijdje aan waarde tegenover zowat alle andere grote munten. Het gevolg is dat Europese aandelen vanuit het perspectief van een niet-Europeaan duurder en dus minder aantrekkelijk worden. Bovendien is een sterke munt in principe ook slecht nieuws voor exportgerichte bedrijven, en zo zijn er in de Eurozone bijzonder veel.
Als die trend nog even doorzet betekent dat voor ons Europeanen... solden. Niet alleen op de beurs, maar ook voor verre reizen
Kan interessant zijn om Amerikaanse of Europese aandelen op te pikken die voornamelijk omzet in EU maken
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Als de euro stijgt is het idd voor niet-EU investeerders niet interessant om Europa bij te kopen, maar ook niet interessant om dan te verkopen. Een stijgende euro geeft hen namelijk betere return op hetgeen reeds in Europa geinvesteerd is. Dat de EU beurzen vandaag niet stegen kan ik nog volgen, maar de scherpe daling begrijp ik dan nog steeds niet.
Ze hadden gedacht dat Draghi mogelijks de munt ging omlaag praten. EURUSD staat nu op 1,166; het hoogste sinds 2 jaar.
Sommigen denken dat het nog kan verder gaan tot 1,21 [nog zo'n 3-4%]; dat is zowat het laagste peil dat het in het jaar 2012 haalde.
Trouwens in 2019 stopt Draghi ermee, wie weet is Karel Anthonissen de volgende
Sommigen denken dat het nog kan verder gaan tot 1,21 [nog zo'n 3-4%]; dat is zowat het laagste peil dat het in het jaar 2012 haalde.
Trouwens in 2019 stopt Draghi ermee, wie weet is Karel Anthonissen de volgende
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
De dure euro is slecht voor de export en voor mijn portefeuille maar desondanks vind ik het heerlijk hoe de eurohaters ongelijk krijgen: de euro ging verzwakken, verschrompelen, naar een pariteit met de dollar gaan en door iedereen uitgespuugd worden. Nee hoor, niets van dat alles.
Het is niet omdat den Mario gisteren de euro niet omlaag praatte, dat hij dat de volgende ook weer niet gaat doen. Hij had misschien z'n redenen?
Trouwens wees blij, goedkoop Amerikaanse aandelen kopen en later als de pariteit in elkaars buurt komt je dollars weer omzetten in euro.
Trouwens wees blij, goedkoop Amerikaanse aandelen kopen en later als de pariteit in elkaars buurt komt je dollars weer omzetten in euro.
Ha inderdaad, ik ken zelfs een grote meneer bij Crédit Suisse die vorig jaar 200.000 dollar van zijn persoonlijk vermogen inlegde om de Euro naar pariteit te zien gaan. Wie zijn gat verbrandt...Yaris schreef: ↑22 juli 2017, 12:45 De dure euro is slecht voor de export en voor mijn portefeuille maar desondanks vind ik het heerlijk hoe de eurohaters ongelijk krijgen: de euro ging verzwakken, verschrompelen, naar een pariteit met de dollar gaan en door iedereen uitgespuugd worden. Nee hoor, niets van dat alles.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Vorig jaar ... dan kan die zijn positie al lang gedraaid hebben of zijn risico afgedekt hebben.
Bovendien ga je toch niet denken dat 'big money' zijn positie gaat te grabbel gooien? En wat vertegenwoordigt die 200K$ tov zijn totale kapitaal. Misschien is dat zijn maandloon?
Dus 'gat verbranden'...
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Van iemand in zijn positie is het ongeveer 10 maandlonen (bonussen uiteraard niet meegerekend). En nee, hij ging door tot het bittere einde, zo stellig was hij ervan overtuigd dat we naar pariteit gingen.
Ten andere, 'wie zijn gat verbrandt' heeft geen connectie met de hoegrootheid van het verlies. Als ik zes appels steel (het fruit, niet de overprijsde elektronica), en ik word gepakt moet ik ook op de blaren zitten, ook al zijn zes appels misschien een minimaal deel van mijn vermogen
Ten andere, 'wie zijn gat verbrandt' heeft geen connectie met de hoegrootheid van het verlies. Als ik zes appels steel (het fruit, niet de overprijsde elektronica), en ik word gepakt moet ik ook op de blaren zitten, ook al zijn zes appels misschien een minimaal deel van mijn vermogen
Volgende week krijgen we al wat meer kwartaalresultaten. Ik ben eens benieuwd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mijn mooie winst op VW zien wegslinken door (opnieuw) een potentieel schandaal .... een mens zou gaan denken dat de grootheidswaanzin van onze oosterburen in WO II aan een remonte bezig is.
Zekere voor het onzekere genomen en VW verkocht met kleine winst. Het was uiteraard al lang duidelijk dat het vele Europese geld niet efficiënt wordt beheerd maar meer en meer wordt duidelijk dat quasi alle Europese controle-instellingen corrupt zijn.
Zekere voor het onzekere genomen en VW verkocht met kleine winst. Het was uiteraard al lang duidelijk dat het vele Europese geld niet efficiënt wordt beheerd maar meer en meer wordt duidelijk dat quasi alle Europese controle-instellingen corrupt zijn.
Er komt nog goed nieuws uit Duitsland. Het Duits ondernemersvertrouwen is in juli verder gestegen.
Fundamenteel verandert dit m.i. niet zo heel veel. De Duitse auto merken zijn sowieso communicerende vaten. Ik vind de beursreactie zelfs overdreven. Automobiel, en met name de Duitse auto sector, is sowieso al achtergebleven. Nu kun je met een mooie bijkomende korting gaan bijkopen. Op korte termijn blijft bvb BMW een dijk van een bedrijf, met heel mooie verkoopscijfers en marges.