Stoppen beleggingsdiensten
Re: Stoppen beleggingsdiensten
Ja, waarom niet?
@soja: nu ik erover nadenk misschien toch niet. Want als je geen fondsen meer hebt kun je ook van niets bijkopen en dus ook geen andere effecten kiezen. Je zult dan voor je eerste aankoop best een berichtje sturen in de beveiligde omgeving. Vanaf dat je een fonds hebt kun je daarna weer zelf op de hoger beschreven manier aankopen doen.
Met een mail naar info@rabobank.be vroeg ik hoe het zit met de effectenrekening op naam van een minderjarig kind. Nog geen antwoord gekregen. Ik hoop dat de kinderen niet automatisch klant moeten worden bij KT.
Off-topic: welkom terug, Yaris! Zoals je ziet heeft rabobank.be de komkommertijd op het forum perfect doorbroken met zijn aankondiging! En de regering doet ook haar best met een discussie over taks op effectenrekeningen...
Off-topic: welkom terug, Yaris! Zoals je ziet heeft rabobank.be de komkommertijd op het forum perfect doorbroken met zijn aankondiging! En de regering doet ook haar best met een discussie over taks op effectenrekeningen...
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Dus als ik het goed begrijp kan ik voor mijn echtgenote en mijn kinderen een effectenportefeuille openen en dan in oktober 3 x 100€ cashen door de transfer van de 3 extra effectenPF's?
Nadien dan het fonds verkopen, dan heb ik toch op een vrij makkelijke manier 300€ verdiend?
![Shocked :o](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/shocked.gif)
Mispoes. Een nieuwe effectenrekening openen is niet meer mogelijk.
Hollanders zijn zeker niet dom he
Wanneer ik iets verneem van rabo omtrent de effectenrekening van een minderjarige, dan laat ik het hier weten.
Het viel me trouwens op dat enkel de meerderjarigen dinsdag een brief in de bus kregen met de nieuwe voorwaarden vanaf september 2017.
Het viel me trouwens op dat enkel de meerderjarigen dinsdag een brief in de bus kregen met de nieuwe voorwaarden vanaf september 2017.
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
MINderjarigen, mogen zelf NIETS beslissen, daarom dat ze ook geen brief krijgen
Ik begrijp dat ze niets kunnen beslissen, maar ze zouden toch moeten geïnformeerd worden? Geen brief, geen mail, dus voor mij momenteel nog volledig onduidelijk wat het gaat worden. Gelukkig gaat het maar om een klein bedrag, maar de administratie voor de ouders is hetzelfde werk als voor pakweg een paar honderdduizend natuurlijk.
Ik heb de oplossing gevonden.
- In de beveiligde omgeving, klik in het beginscherm bovenaan op 'Beleggen', dan op 'Overzicht fondsenaanbod'.
- Kies een fonds en vraag de detailpagina op.
- Onderaan de detailpagina, klik op 'Koop een fonds aan'.
Jullie willen allemaal nog snel fondsen kopen bij Rabobank. Ik heb ook even met dat idee gespeeld maar heb de switch gemaakt. Ik hou mijn kruit droog en zal opnieuw beginnen beleggen bij Keytrade waar een nieuw en ruimer aanbod op mij ligt te wachten.
Ik ga een 5-tal fondsen overzetten naar MeDirect en de rest naar Keytrade. In de toekomst wel verder beleggen via MeDirect omdat daar geen instapkosten gelden. Daar ik geregeld kleine bedragen investeer in mijn fondsen gaat Keytrade mij te kostelijk worden met die 9,95 euro instap telkens.
Ik beleg met grote bedragen ineens dus die 9,95 euro deert mij niet.
Bij grote bedragen kan dit natuurlijk minder kwaad maar bij een investering van 1000 euro verlies je reeds 1%, voor mij persoonlijk 1% te veel als je weet dat het ergens anders zonder kost kan.
begrijp ik het goed dat tussen 12 en 23 oktober men NIET meer aan zijn rabo-effectenrekening kan?
dus als dan de koersen zouden kelderen moet men machteloos toezien?
dus als dan de koersen zouden kelderen moet men machteloos toezien?