Stoppen beleggingsdiensten
Re: Stoppen beleggingsdiensten
raboLbank.be beschouwt dat volgens hun voorwaarden als overmacht, en zal je daarvoor niet vergoeden
Dat klopt, en als u dat niet 'aanstaat' (cru gezegd) is er voldoende tijd om maatregelen te treffen. Daarom dat Rabo ruim op voorhand (3 maand) de plannen en data meegeeft.
Wanneer de koersen kelderen is het altijd te laat om nog fondsen te verkopen.
Volgens mij gebeurt er met effectenrekeningen voor minderjarigen hetzelfde als voor meerderjarigen. Is dat een probleem, fidinda?fidinda schreef: ↑22 juli 2017, 09:19 Met een mail naar info@rabobank.be vroeg ik hoe het zit met de effectenrekening op naam van een minderjarig kind. Nog geen antwoord gekregen. Ik hoop dat de kinderen niet automatisch klant moeten worden bij KT.
In dat scenario koop je toch gewoon een aantal deelbewijzen aan bij je nieuwe bank. Je wenst toch niet te verkopen wanneer een goudmijnfonds plots 10 of 20% zakt? Het omgekeerde zou mij meer tegen steken, een sterke stijging en geen winst kunnen nemen. Je kan natuurlijk ook verkopen bij Rabo en gelijktijdig aankopen bij je nieuwe bank, dat kost je dan 1,32%. Je kan eventueel voor die periode een short goldminers ETF nemen of een short turbo op goud om zo een eventueel verlies te compenseren. Ik zelf heb eveneens het Blackrock goldminers fonds bij Rabo, ik neem geen maatregelen, bij een sterke daling zal ik wel bijkopen bij mijn nieuwe bank.
- Angel Devil
- Newbie
- Contacteer:
Ik overweeg toch om over te stappen naar MeDirect. Momenteel een nieuwe welcomspremie tot 2.500 € bovendien is daar de aankoop van nieuwe effecten gratis en wordt er ook geen bewaarloon aangerekend. Iemand ervaring met MeDirect. Graag jullie mening aub.
is die 2500 EUR "cash" of transactietegoeden? ik overweeg ook medirect.
dit is een link naar medirekt waar meer uitleg staat over de welkomst premie en hoeveel transfer kosten je terug kan krijgen
https://invest.medirectbank.be/beste-ui ... 1500507111
https://invest.medirectbank.be/beste-ui ... 1500507111
MeDirect is een aanrader, zeker proberen en ze zullen je niet teleurstellen. Welkomstpremie en gratis bewaring: wat je zegt, klopt helemaal. Het kost je ook niets om klant te worden.Angel Devil schreef: ↑23 juli 2017, 12:29 Ik overweeg toch om over te stappen naar MeDirect. Momenteel een nieuwe welcomspremie tot 2.500 € bovendien is daar de aankoop van nieuwe effecten gratis en wordt er ook geen bewaarloon aangerekend. Iemand ervaring met MeDirect. Graag jullie mening aub.
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
De actie van MeDirect is er duidelijk gekomen omdat Rabobank met beleggingen stopt en gericht op de klanten van Rabobank. Zou Keytrade op zijn beurt nu geen betere transfervoorwaarden aanbieden om te vermijden dat MeDirect te veel klanten afsnoept?
Ze nemen nu al gratis de fondsen over van Rabobank, ik denk dus niet dat er nog bijkomende transfervoorwaarden komen. Of het zou moeten zijn dat ze hun instapkosten laten vallen ![😉](//twemoji.maxcdn.com/2/svg/1f609.svg)
Grappig, Medirect
Deze week nog gekeken of er geen actie was; hun vorige was in juni afgelopen.
Ik zit zelf niet aan 5000€ aan beleggingen bij rabo, dus ik ga ze door hen laten overdragen naar keytrade, 100€ ontvangen, en daarna transfereren naar MeDirect. MeDirect betaalt sowieso transferkosten terug...
EDIT: ofwel heb ik het verkeerd gelezen, ofwel is dit onlangs veranderd, maar blijkt dat de terugbetaling van transferkosten enkel geldt bij portefeuilles van meer dan 10 000€...
(En de actie zelf is enkel voor nieuwe klanten... :/)
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Ik zit zelf niet aan 5000€ aan beleggingen bij rabo, dus ik ga ze door hen laten overdragen naar keytrade, 100€ ontvangen, en daarna transfereren naar MeDirect. MeDirect betaalt sowieso transferkosten terug...
EDIT: ofwel heb ik het verkeerd gelezen, ofwel is dit onlangs veranderd, maar blijkt dat de terugbetaling van transferkosten enkel geldt bij portefeuilles van meer dan 10 000€...
(En de actie zelf is enkel voor nieuwe klanten... :/)
Tot vorige week stond nog het volgende op de site van MeDirect
Heeft u fondsen of andere effecten bij een andere bank of vermogensbeheerder en wilt u deze laten overbrengen naar MeDirect? Dat kan. Wij helpen u bij het overboeken en vergoeden de kosten die uw bank of vermogensbeheerder in rekening brengt voor het overboeken van uw portefeuille, en dit tot een bedrag van € 2.000 per klant. Deze terugbetaling is beperkt tot maximum €100 per getransfereerde lijn...
Heeft u fondsen of andere effecten bij een andere bank of vermogensbeheerder en wilt u deze laten overbrengen naar MeDirect? Dat kan. Wij helpen u bij het overboeken en vergoeden de kosten die uw bank of vermogensbeheerder in rekening brengt voor het overboeken van uw portefeuille, en dit tot een bedrag van € 2.000 per klant. Deze terugbetaling is beperkt tot maximum €100 per getransfereerde lijn...
Met andere woorden Medirect heeft enkel interesse in de dikke Rabo vissen, de kleintjes laat ze aan Keytrade
Nu ja, is ook niet onlogisch, wie wil er nu die belachelijk hoge transfer kost van 100 euro betalen voor een fonds waar maar peanuts in belegd zijn.
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)