Revolut Mastercard
Re: Revolut Mastercard
Dat jij geld overschrijft uit een schimmig land (excusez le mot) met alle kosten vandien is toch niet de verantwoordelijkheid van Revolut?gjvned schreef:de kaart is een gewone debit card, als je voldoende saldo op de rekening hebtstaan dan kun je ermee betalen.
ik heb zelf een slechte ervaring met overmaken op een rekening op bonaire, kosten €50,- voor mij en € 8,- voor de ontvanger, voor een bedrag van ong. € 550,- !
zij zeggen het is een swift betaling en daarmee is de kous af, reactie komt schimmig over.
m.i. vallen zij ookniet onder de europesche garantieregeling, dus niet teveel saldo laten staan! Goed de voorwaarden lezen! gertjan.
Het geld van klanten wordt door Revolut bewaard bij een derde partij (Barclays) en zal in geval van, buiten het faillissement van Revolut worden gehouden. Vergelijk het met wat brokers doen met de aandelen van hun klanten.
Je schrijft gratis geld over naar Revolut via overschrijving, en je hebt een prepaid Mastercard met 0% kosten voor betalingen in buitenlandse valuta
prachtig concept
prachtig concept
-
- Hero Member
- Contacteer:
Revolut Mastercard
En een gratis dollarrekening als je je geld in de app omzet.
Inmiddels zijn de kostenvrije ATM-afhalingen beperkt tot £ 200/maand.
Wordt dit een verhaal van 'mooie liedjes..'?
Wordt dit een verhaal van 'mooie liedjes..'?
Wilt dat zeggend at je een soort rekening opent bij Revolut wanneer je een kreditkaart neem?netwerken schreef:Je schrijft gratis geld over naar Revolut via overschrijving, en je hebt een prepaid Mastercard met 0% kosten voor betalingen in buitenlandse valuta
prachtig concept
Ik lees iedereen spreken over een app. Wil dat zeggen dat je revolut enkel kan gebruiken op gsm of tablet?
Ik zou het alleen nodig hebben voor een webwinkel en bestellngen uit de Uk te doen en eventueel US.
Je kan tegenwoordig een volwaardige SEPA rekening (in GBP) openen, maar dat volledig optioneel. Je schrijft dus gewoon over naar een algemene rekening bij Lloyds (was vroeger Barclays) met een referentienummer in de mededeling. 2 bankwerkdagen later is het beschikbaar.erazi schreef:Wilt dat zeggend at je een soort rekening opent bij Revolut wanneer je een kreditkaart neem?
Klopt, er is geen webplatform, enkel de app. Een Android of iOS smartphone is dus een must. Concurrent N26 heeft wel een volwaardige website.erazi schreef:Ik lees iedereen spreken over een app. Wil dat zeggen dat je revolut enkel kan gebruiken op gsm of tablet
Een goed plan. Je kan de virtuele MasterCard gebruiken die in hun app zit, is volledig gratis. Fysieke kaart opsturen kost tegenwoordig 5 EUR.erazi schreef:Ik zou het alleen nodig hebben voor een webwinkel en bestellngen uit de Uk te doen en eventueel US.
ok bedankt voor de tip. Dus Lloyds is een bank in de UK? Want ik zie alleen de .com en .nl versie van hun site, geen .be.Didymus schreef:
Je kan tegenwoordig een volwaardige SEPA rekening (in GBP) openen, maar dat volledig optioneel. Je schrijft dus gewoon over naar een algemene rekening bij Lloyds (was vroeger Barclays) met een referentienummer in de mededeling. 2 bankwerkdagen later is het beschikbaar.
Via computer + mobile zou wel het handigste zijn, dus kijk ik eens op N26Didymus schreef:Klopt, er is geen webplatform, enkel de app. Een Android of iOS smartphone is dus een must. Concurrent N26 heeft wel een volwaardige website.
ok virtueel zou genoeg zijn in dit geval..Didymus schreef: Een goed plan. Je kan de virtuele MasterCard gebruiken die in hun app zit, is volledig gratis. Fysieke kaart opsturen kost tegenwoordig 5 EUR.
Revolut is een Brits bedrijf, dus ja, je schrijft over naar een UK bankrekening, maar die is wel in EUR. Conversie gebeurt pas op het moment dat jij het wil of wanneer je in een andere munt betaalt.
N26 is Duits en bij hen krijg je wel automatisch een volwaardige Duitse persoonlijke bankrekening.
N26 is Duits en bij hen krijg je wel automatisch een volwaardige Duitse persoonlijke bankrekening.
Ok en wat is een SEPA rekening eigenlijk?
Ik lees op de https://www.lloydsbank.com/online-banki ... 8975317839site van Lloyds dat een International payment from your account
£9.50* kost. Dat lijkt me nogal veel of is dat met een SEPA rekening niet het geval?
Ik lees op de https://www.lloydsbank.com/online-banki ... 8975317839site van Lloyds dat een International payment from your account
£9.50* kost. Dat lijkt me nogal veel of is dat met een SEPA rekening niet het geval?
Een SEPA rekening bestaat niet, wel een SEPA overschrijving. Dat is een uniforme manier om bedragen in euro over te schrijven binnen de eurozone en naar nog enkele andere landen.
ok bedankt voor de verduidelijking.
Recent heeft Revolut iedereen een unieke euro rekening gegeven. Deze rekening begint met LT (Litouwen) en heeft als BIC REVOGB21.
In principe moet je deze rekening aangeven bij de Nationale Bank en je belastingsaangifte. Tenzij je aan de volgende voorwaarden voldoet.
In principe moet je deze rekening aangeven bij de Nationale Bank en je belastingsaangifte. Tenzij je aan de volgende voorwaarden voldoet.
- Ze NIET verbonden zijn aan een beroepsactiviteit
- Geldsommen op deze rekeningen NIET gehouden worden gedurende een langere periode dan strikt noodzakelijk om transacties uit te voeren.
Dat niet aangeven gaat enkel over paypal of andere online toestanden die je niet bij een gereguleerde financiële instelling hebt. Aangezien je Revolut een IBAN nummer heeft is dat een gewone rekening, blijkbaar bij een bank in Litouwen, en zal je die moeten aangeven bij de NBB. Ook niet vergeten om het juiste vakje in je belastingaangifte aan te kruisen volgend jaar!
Meer informatie:https://financien.belgium.be/nl/particu ... rekeningen
Is die rekening automatisch aangemaakt trouwens? Ik heb al een maand of 10 een Revolut en in de app kan ik de rekening wel zelf aanmaken, maar ze blijft wel optioneel. Ik kan ook nog geld op mijn kaart zetten.
Edit: Ik zie net dat je automatisch zo'n nummer krijgt. Morgen ook maar dat formulier doorsturen dan
Meer informatie:https://financien.belgium.be/nl/particu ... rekeningen
Is die rekening automatisch aangemaakt trouwens? Ik heb al een maand of 10 een Revolut en in de app kan ik de rekening wel zelf aanmaken, maar ze blijft wel optioneel. Ik kan ook nog geld op mijn kaart zetten.
Edit: Ik zie net dat je automatisch zo'n nummer krijgt. Morgen ook maar dat formulier doorsturen dan
Ik heb zo'n nummer nog niet gekregen hoor. Ik kan het wel "activeren"...
Laatst gewijzigd door ldwjr op 25 juli 2017, 07:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Dat het een IBAN nummer heeft wil volgens mij eerder zeggen dat de rekening kan meedoen aan het SEPA betalingsverkeer. Bij DeGiro heb je geen IBAN-nummer, maar dat moet je wel aangeven.
Revolut Ltd heeft goedkeuring van de FCA (Engeland, nummer 900562) tot "Authorised Electronic Money Institution: A firm that we have given permission to issue electronic money (e-money) and provide payment services."
Volgens de gegevens bij de Luxemburgse bankregulator (CSSF) is PayPal ook een bank (registratienummer B00000351, PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal L-2449 Luxembourg). Volgens de Wikipedia pagina zijn de Europese accounts ondergebracht bij PayPal in Luxemburg.
Revolut Ltd heeft goedkeuring van de FCA (Engeland, nummer 900562) tot "Authorised Electronic Money Institution: A firm that we have given permission to issue electronic money (e-money) and provide payment services."
Volgens de gegevens bij de Luxemburgse bankregulator (CSSF) is PayPal ook een bank (registratienummer B00000351, PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal L-2449 Luxembourg). Volgens de Wikipedia pagina zijn de Europese accounts ondergebracht bij PayPal in Luxemburg.