Revolut Mastercard
Re: Revolut Mastercard
Bij mij is het automatisch geactiveerd, ik kreeg een korte push notificatie en dat was het. Ik sta er wel niet om te springen dat ze dit doen, als voor alle munteenheden een ander land moet ingeven kan ik officieel mijn belastingsaangifte niet meer invullen.
Als je Revolut niet anders gebruikt dan voorheen, dan moet je dit nog steeds niet aangeven als buitenlandse rekening (het is er uiteraard wel één). Zolang het enkel een doorgeefluik en geen "opslagplaats" is (cf. Paypal), is de fiscus niet geïnteresseerd.
In ieder geval heb je tijd tot de belastingsaangifte van volgend jaar, mocht je dit toch willen aangeven.
Om welke rekeningen gaat het?
Het gaat om elk type rekening geopend bij een bank-, wissel, krediet- of spaarinstelling in het buitenland. Bijvoorbeeld: een zichtrekening, een spaarrekening, een effectenrekening, een termijnrekening, …
U moet diee rekeningen aangeven, zelfs als ze slechts gedurende een korte tijdspanne hebben bestaan tijdens het betrokken jaar.
U moet bijvoorbeeld volgende buitenlandse rekeningen meedelen:
-rekening geopend op 3 mei 2016 en afgesloten op 4 mei 2016
-rekening geopend op 31 december 2016 en nog steeds actief
Rekeningen van Paypal, Google enz. moet u in principe niet aangeven, tenzij
-ze verbonden zijn aan een beroepsactiviteit
-geldsommen op deze rekeningen gehouden worden gedurende een langere periode dan strikt noodzakelijk om transacties uit te voeren.
Als u dergelijke rekeningen aangeeft, gelieve het veld 'Rekeningnummer' in te vullen met het e-mailadres dat u aan Paypal, Google enz. heeft meegedeeld om de transactie uit te voeren.
Volgens mij moet je Revolut dus wel aangeven als dit een bankaccount is met IBAN rekeningnummer...
Het gaat om elk type rekening geopend bij een bank-, wissel, krediet- of spaarinstelling in het buitenland. Bijvoorbeeld: een zichtrekening, een spaarrekening, een effectenrekening, een termijnrekening, …
U moet diee rekeningen aangeven, zelfs als ze slechts gedurende een korte tijdspanne hebben bestaan tijdens het betrokken jaar.
U moet bijvoorbeeld volgende buitenlandse rekeningen meedelen:
-rekening geopend op 3 mei 2016 en afgesloten op 4 mei 2016
-rekening geopend op 31 december 2016 en nog steeds actief
-ze verbonden zijn aan een beroepsactiviteit
-geldsommen op deze rekeningen gehouden worden gedurende een langere periode dan strikt noodzakelijk om transacties uit te voeren.
Als u dergelijke rekeningen aangeeft, gelieve het veld 'Rekeningnummer' in te vullen met het e-mailadres dat u aan Paypal, Google enz. heeft meegedeeld om de transactie uit te voeren.
Volgens mij moet je Revolut dus wel aangeven als dit een bankaccount is met IBAN rekeningnummer...
IBAN of geen IBAN is géén criterium voor aangifte. Er zijn banken waar je geen eigen rekeningnummer krijgt, maar de rekening toch moet aangeven (bv. DeGiro).
Valt volgens mij duidelijk onder de uitzondering die je zelf citeert:
Valt volgens mij duidelijk onder de uitzondering die je zelf citeert:
Om een prepaidkaart te kunnen gebruiken is het nu eenmaal strikt noodzakelijk dat er een beschikbaar saldo is. Precies hetzelfde verhaal als Paypal, waar je tegenwoordig ook een eigen IBAN-nummer kan krijgen.-geldsommen op deze rekeningen gehouden worden gedurende een langere periode dan strikt noodzakelijk om transacties uit te voeren.
Je begrijpt dat deze uitzondering juist stelt dat je de rekening WEL moet aangeven?
Nee, dat stelt ze niet. Zolang je gebruik maakt van die prepaid kaart is het strikt noodzakelijk dat er een bedrag overeenstemmend met je uitgavenpatroon op die rekening staat.
Nog is proberen...
Niet aangeven dus, wat ik al de hele tijd hier beweer. We zijn dus gewoon naast elkaar aan het praten omwille van de manier waarop de tekst het formuleert.
Ok, grappig hoe we dat regeltje tekst zo anders interpreteren...
Volgens mij heeft dit deetje tekst eigenlijk helemaal geen belang, want het gaat bij (de vernieuwde) Revolut wel heel duidelijk om een bankrekening en geen internetrekening zoals paypal of google...
Volgens mij heeft dit deetje tekst eigenlijk helemaal geen belang, want het gaat bij (de vernieuwde) Revolut wel heel duidelijk om een bankrekening en geen internetrekening zoals paypal of google...
Alles hangt af van de manier waarop je die rekening gebruikt, idem met PayPal, daar heb je ook een eigen buitenlandse (Luxemburgse) rekening.
Als het om een deel van je vermogen te bewaren is: aangeven.
Enkel om de prepaid kaart te kunnen gebruiken: niet aangeven.
Als het om een deel van je vermogen te bewaren is: aangeven.
Enkel om de prepaid kaart te kunnen gebruiken: niet aangeven.
"Alles hangt af van de manier waarop je die rekening gebruikt" dat zeg jij... Maar zo interpreteer ik bovenstaande tekst toch niet...
Leg mij dan eens uit wat het verschil met PayPal exact is. PayPal staat expliciet vermeldt als een buitenlandse rekening die je in principe niet moet aangeven, dat ga je toch niet ontkennen?
Revolut is (nu) een gewone zichtrekenign bij een bank en valt dus onder
"Het gaat om elk type rekening geopend bij een bank-, wissel, krediet- of spaarinstelling in het buitenland. Bijvoorbeeld: een zichtrekening, een spaarrekening, een effectenrekening, een termijnrekening, …"
Paypal niet...
"Het gaat om elk type rekening geopend bij een bank-, wissel, krediet- of spaarinstelling in het buitenland. Bijvoorbeeld: een zichtrekening, een spaarrekening, een effectenrekening, een termijnrekening, …"
Paypal niet...
PayPal heeft sinds 2007 een Luxemburgse banklicentie en geeft persoonlijke IBAN-nummers aan haar klanten. Als je wil kan je dit als een "zichtrekening" gebruiken.
Rekening? Check
Bij een bank? Check
In het buitenland? Check
Het precieze verschil graag?
Rekening? Check
Bij een bank? Check
In het buitenland? Check
Het precieze verschil graag?
Dan gaat de discussie over "is paypal een bank"? Volgens mij niet...
https://www.cnet.com/news/feds-paypal-not-a-bank/
Wiki: Thiel, a founder of PayPal, has stated that PayPal is not a bank because it does not engage in fractional-reserve banking.
En nog een hele hoop andere bronnen lijken dit te bevestigen...
edit: toevoeging: Revolut is op zich ook nog altijd geen bank, maar via hun open je nu wel een bankrekening in Litouwen
edit2: "Rekeningen van Paypal, Google enz. moet u in principe niet aangeven, tenzij" -> In het geval van Paypal kan je beginnen discussieren, maar ik denk dat je niet zal beweren dat Google enz. ook banken zijn...
https://www.cnet.com/news/feds-paypal-not-a-bank/
Wiki: Thiel, a founder of PayPal, has stated that PayPal is not a bank because it does not engage in fractional-reserve banking.
En nog een hele hoop andere bronnen lijken dit te bevestigen...
edit: toevoeging: Revolut is op zich ook nog altijd geen bank, maar via hun open je nu wel een bankrekening in Litouwen
edit2: "Rekeningen van Paypal, Google enz. moet u in principe niet aangeven, tenzij" -> In het geval van Paypal kan je beginnen discussieren, maar ik denk dat je niet zal beweren dat Google enz. ook banken zijn...
Laatst gewijzigd door ldwjr op 25 juli 2017, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.